wypisyjemy oferty oraz f.Vat-Proforma
PROFESJONALNY MIERNIK - TESTER CIŚNIENIA SPRĘŻANIA W SILNIKACH DIESEL ( 16 KOŃCÓWEK )
REWELACYJNY PRZYRZĄD POMIAROWY, ZAOPATRZONY W SZEREG WYMIENNYCH KOŃCÓWEK,
ADAPTERÓW POMIAROWYCH ORAZ ZAWÓR KONTROLNY. ZESTAW UMOŻLIWIA DOKONYWANIE POMIARU
CIŚNIENIA SPRĘŻANIA W CYLINDRACH SILNIKÓW WYSOKOPRĘŻNYCH ( DIESEL ), MASZYNACH ROLNICZYCH,
GENERATORACH, ITP. POMIARU MOŻNA DOKONAĆ PRZEZ ŚWIECE ŻAROWE JAK I WTRYSKIWACZ
ZESTAW PASUJE DO WIĘKSZOŚCI MAREK SAMOCHODÓW OSOBOWYCH, DOSTAWCZYCH I CIĘŻAROWYCH,
W TYM DO AUT Z SILNIKAMI TDI / HDI / SDI / DTI / JTD / DID Z WTRYSKIEM BEZPOŚREDNIM I POŚREDNIM
DŁUGI, ELASTYCZNY WĄŻ ZAOPATRZONY W SZYBKOZŁĄCZE UŁATWIAJĄCE WPINANIE POSZCZEGÓLNYCH
KOŃCÓWEK POMIAROWYCH. MANOMETR ZAOPATRZONY W ZAWÓR ZAPOBIEGAJĄCY COFNIĘCIU SIĘ
WSKAZÓWKI MANOMETRU PO DOKONANYM POMIARZE. ZAWÓR SŁUŻY TAKŻE DO KASOWANIA POMIARU
ZESTAW SOLIDNIE WYKONANY, UMIESZCZONY W PRAKTYCZNEJ WALIZCE Z TWORZYWA
SPECYFIKACJA
ZAKRES POMIAROWY : 0 - 70bar / 0 - 1000PSI
MANOMETR WYPOSAŻONY W ZAWÓR ZWROTNY I ZAWÓR KASUJĄCY POMIAR
CZYTELNA SKALA MIERNIKA O ŚREDNICY 70mm Z PODWÓJNĄ PODZIAŁKĄ : ( bar / PSI )
OBUDOWA MIERNIKA METALOWA POKRYTA WARSTWĄ GUMOWĄ
WĄŻ ZAKOŃCZONY SZYBKOZŁĄCZEM UMOŻLIWIAJĄCYM MONTAŻ POSZCZEGÓLNYCH KOŃCÓWEK
DŁUGOŚĆ WĘŻA : 40cm
WYMIENNE KOŃCÓWKI, ADAPTERY PASUJĄ DO WIĘKSZOŚCI MAREK SAMOCHODÓW
WARUNKI BEZPIECZEŃSTWA:
- Należy używać odpowiedniej odzieży ochronnej
- Przechowywać z daleka od dzieci oraz nigdy nie używać przyrządu w ich obecności.
- Nie wolno modyfikować bądź też modernizować przyrządu lub jego wyposażenia.
- Przyrząd może być używany jedynie przez wykwalifikowanych pracowników.
- Pomieszczenie musi być wentylowane lub wyposażone w odsysacz spalin.
- Podczas badania samochód unieruchomić hamulcem postojowym.
- Uważać na gorące elementy silnika. używać odpowiedniej odzieży oraz okularów ochronnych.
- Uważać na elementy wirujące. zwłaszcza na okresowo włączający się wentylator.
- Obok samochodu powinna znajdować się gaśnica o odpowiedniej wielkości.
POMIAR CIŚNIENIA SPRĘŻANIA
1. Sprawdzić stan techniczny oraz naładowanie akumulatora.
2. Sprawdzić. ewentualnie skorygować poziom oleju w silniku.
3. Uruchomić silnik i poczekać aż osiągnie właściwą temperaturę pracy.
4. Wyłączyć silnik.
5. Wymontować z silnika wszystkie wtryskiwacze lub świece żarowe.
6. Wybrać odpowiednią końcówkę pomiarową do danego silnika.
7. Odłączyć dopływ paliwa do silnika (np. zawór magnetyczny).
8. Uruchomić silnik rozrusznikiem na kilka sekund w celu usunięcia z komory sprężania resztek paliwa.
9. W miejsce wtryskiwacza lub świecy żarowej wkręcić odpowiednią końcówkę zwracając uwagę na szczelność połączenia.
10. Przy pomocy rozrusznika przekręcić wałem korbowym. aż do uzyskania w badanym cylindrze maksymalnego ciśnienia sprężania (jego wartość wskaże manometr).
11. Po odczytaniu wskazanie należy skasować poprzez naciśnięcie przycisku zaworka kasującego.
12. Postępować analogicznie z pozostałymi cylindrami.
Otrzymane wyniki pomiaru należy porównać z danymi fabrycznymi silnika