Cień powstał ponownie i jak mroczna fala zalał wszystkie krainy.
Jego czarne zastępy były niezliczone, jego moc niepojęta.
Stalą i ogniem, magią i zdradą, jak mroczny klin torował sobie drogę do serca Eredane.
Wojnę jego potędze wypowiedziało ostatnie przymierze elfów, krasnoludów i ludzi.
Przegrało.
Witamy w Midnight! Sto lat upłynęło od chwili, kiedy Cień na Północy zatriumfował nad wolnymi narodami Aryth. Zdeprawowani przyboczni Mrocznego, Królowie Nocy, żelazną pięścią rządzą zrujnowanymi miastami i zdruzgotanymi imperiami. Krasnoludy z Kaladrunów skryły się w swoich górskich twierdzach, a elfy z Erethoru wycofały się do serca swego ogromnego, pradawnego lasu. Wynaturzone, bezcielesne duchy zwane astiraxami polują na ostatnich prawdziwych mistrzów magii, a mroczne, skryte duchowieństwo Cienia, legaci Zakonu Cienia, poszukują elfich szpiegów, krasnoludzkich powstańców i tych nielicznych bohaterów, którzy ośmielają się przeciwstawiać nadchodzącej nocy.
Midnight to nowy świat fantasy wymyślony przez Fantasy Flight Games. Jest w pełni zgodny z Systemem d20, zawiera jednak wiele nowych i ekscytujących rozszerzeń zasad i alternatywnych systemów. Gracze mogą wybierać spośród nowych klas bohaterów, takich jak przewodnik lub obrońca. Dla swych postaci mogą wybrać heroiczne ścieżki, takie jak łowca Upadłych czy protektor, które obdarzą ich wyjątkowymi mocami i uczynią zeń prawdziwie legendarnych bohaterów. Gracze poznają też nowe zasady nauki i rzucania czarów, które pozwolą każdemu bohaterowi władać potęgą magii. Co najlepsze, ten nowy system magii jest idealnie zintegrowany z setkami już istniejących czarów zawartych w zasadach podstawowych Systemu d20.