Microsoft Flight Simulator 2002 Standard Edition to kolejna część bodaj najpopularniejszej i najżywotniejszej serii symulatorów lotu, firmowanej przez giganta oprogramowania z Redmond, korporację Microsoft. Tak jak i wszystkie pozostałe odsłony cyklu, także wersja 2002 SE cechuje się nieprzeciętnym realizmem, dopracowaną szatą graficzną i pełnymi licencjami na kilkanaście najciekawszych maszyn latających.
Odbiorcy serii MFS zawsze najbardziej cenili możliwość samodzielnego pilotażu sławnych samolotów w wiernie odwzorowanych warunkach powietrznych. W stosunku do poprzedniej wersji, najciekawszą nowością jest w tym przypadku dodanie systemu interaktywnej kontroli ruchu lotniczego (ATC – Air Traffic Control), który dodaje zupełnie nową głębię rozgrywki – konieczność uwzględniania w świecie gry obecności innych maszyn, w powietrzu i na ziemi. Każdy pilot ma obowiązek stosować się do obowiązujących na danym lotnisku procedur, przed wzbiciem się w powietrze musimy otrzymać pozwolenie na start, zaś już podczas samego lotu powinniśmy bacznie obserwować dane radarowe o innych, przebywających w pobliżu, obiektach latających. Co więcej, pilotowane przez nas maszyny możemy teraz kontrolować bezpośrednio z poziomu kokpitu, utrzymanego w pełnym 3D i uwzględniającego wszystkie najważniejsze przyrządy kontrolne i pomiarowe.
Całość uzupełniana jest przez realistyczne warunki meteorologiczne, dostarczane do graczy na bieżąco, za pośrednictwem sieci, przez system Jeppesen NavData. W efekcie w każdym momencie możemy zasymulować pogodę, która obecnie panuje w danym zakątku Ziemi. Wszystko to ma oczywiście bardzo pozytywny wpływ na realizm rozgrywki, a więc i na jej atrakcyjność dla docelowej grupy odbiorców.
Oczywiście, autorzy nie pominęli szczególne kluczowych dla tego typu gier elementów merytorycznych. Gracze mogą objąć stery jednej z szesnastu dostępnych maszyn, o skrajnie różnej wielkości – od drobnych i zwinnych awionetek (typu Cessna 172S), przez użytkowe transportowce (np. Cessna 208 Caravan, zarówno w wersji lądowej, jak i morskiej), aż po majestatyczne, pasażerskie jumbo jety (Boeing 747-400). Wybranym przez nas samolotem wystartujemy z jednego z 21 tysięcy lotnisk, wśród których odnajdujemy zarówno wielkie, międzynarodowe terminale, jak i małe, lokalne lądowiska.
Szata graficzna prezentuje właściwy dla serii poziom, korzystając w tym przypadku z silnika graficznego gry Microsoft Combat Flight Simulator 2: WWII Pacific Theater, zdolnego do generowania wielu ciekawych efektów wizualnych. W stosunku do wydanej w podobnym czasie wersji Profiessional, omawiana pozycja pozbawiona jest dwóch bonusowych modeli samolotów, treningowych paneli IFR, edytorów FS Edit i gMAx 3D Modeling oraz instruktora lotu, mogącego aktywnie monitorować i oceniać naszej podniebne umiejętności.