Kolejna część sztandarowego symulatora lotu firmy Microsoft. Gra posiada znacznie poprawioną grafikę w stosunku do poprzedniczki, głównie dzięki zastosowaniu technologii z MS Combat Flight Simulator 2. Możemy pilotować różne modele samolotów, takich jak Leariet, Cesna 172S Skyhawk, Boening 737-300, oraz oczywiście Boening 747-400. Jak zwykle w przypadku symulatorów z Microsoftu architektura gry jest otwarta, umożliwiając łatwy import dodatkowych modeli samolotów wykonanych przez entuzjastów oraz specjalizujące się w tym firmy. Każdy z nich wykonany jest z zaskakującą ilością szczegółów, łącznie z trójwymiarowymi kokpitami, gdzie każdy drążek, przycisk i przełącznik może być poruszony. Oddano nawet ruch cieni w kokpicie, gdy słońce świeci przez szybę.
Bardzo dokładnie odwzorowany został teren, który możemy podziwiać przelatując chociażby nad górzystymi obszarami. Wzgórza i wierzchołki gór rzucają cień na poniższe doliny. Microsoft zaimplementował nową technologię zwaną Auto Gen, która renderuje obiekty tworząc krajobrazy bezpośrednio w otoczeniu lecącego samolotu. Dzięki temu projektanci nie muszą już przygotowywać takich obiektów jak drzewa, domy i budynki. Auto Gen dba o to, aby zwiększać gęstość rozmieszczenia obiektów na bardziej zaludnionych terenach i automatycznie zmniejszać ich liczbę, gdy oddalamy się od miast.
![](http://flyawaysimulation.com/news/images/simf0625.jpg)
Inną innowacją Flight Simulatora 2002 jest interaktywna kontrola lotu. Przestrzeń powietrzna pełna jest maszyn kontrolowanych przez komputer, przez co zmuszeni jesteśmy często prosić o pozwolenie na zmianę korytarza lotu, pułapu, startu czy lądowania. Gracz może nawet sam zostać kontrolerem lotu i
kierować bezpiecznie innych graczy przez powietrzne przestrzenie w trybie wieloosobowym.