Szybkie i wydajne porównania
Program Excel 2010 zawiera nowe, zaawansowane funkcje i narzędzia, które pomagają identyfikować wzorce lub trendy mogące prowadzić do podejmowania bardziej świadomych decyzji i udoskonalenia umiejętności analizowania dużych zestawów danych.
- Dzięki nowej funkcji wykresów przebiegu w czasie można uzyskać wizualne podsumowanie danych przy użyciu małych wykresów, które mieszczą się w jednej komórce i są wyświetlane obok danych tekstowych.
- Nowa funkcja fragmentatora pozwala szybko i intuicyjnie filtrować duże ilości informacji, co ulepsza analizy wizualne tabel przestawnych i wykresów przestawnych.
Zaawansowana analiza bezpośrednio z pulpituPoprawienie wydajności i ulepszenia w programie Excel 2010 umożliwiają łatwiejsze i szybsze ukończenie pracy.
- Za pomocą nowego filtru wyszukiwania można szybko zawęzić dostępne opcje filtrowania w tabelach, widokach tabel przestawnych i wykresów przestawnych. Użytkownik może błyskawicznie znaleźć dokładnie to, czego szuka, pośród miliona innych elementów.
- Bezpłatny dodatek PowerPivot dla programu Excel 2010 pozwala na szybkie manipulowanie dużymi zestawami danych (często obejmującymi miliony wierszy) i usprawnioną integrację danych. Powstałą analizę można łatwo udostępnić za pośrednictwem programu SharePoint Server 20102.
- 64-bitowa wersja pakietu Office 2010 pozwala na pracę z bardzo dużą ilością informacji (ponad 2 gigabajty) oraz na maksymalne wykorzystanie nowych i dotychczasowych inwestycji w sprzęt3.
Oszczędność czasu, uproszczenie pracy i zwiększenie produktywności
Tworzenie skoroszytów i zarządzanie nimi jest znacznie prostsze, gdy można pracować tak, jak się chce.
- Odzyskiwanie niezapisanych wersji plików zamkniętych bez zapisania jest możliwe! Zgadza się. Funkcja odzyskiwania wersji jest tylko jedną z wielu nowych funkcji dostępnych w nowym widoku Microsoft Office Backstage™. Widok Backstage zastąpił tradycyjne menu Plik we wszystkich aplikacjach pakietu Office 2010, udostępniając scentralizowany, uporządkowany obszar dla wszystkich zadań związanych z zarządzaniem skoroszytem.
- Ulepszoną Wstążkę można łatwo dostosować, aby ułatwić dostęp do najczęściej używanych poleceń. Można tworzyć niestandardowe karty, a nawet dostosowywać karty wbudowane. W programie Excel 2010 wszystko jest pod kontrolą użytkownika.
Przełamanie barier i nowe sposoby na wspólną pracę
Program Excel 2010 udostępnia łatwe sposoby współpracy kilku osób nad skoroszytami, co pozwala poprawić jakość pracy. Ogromną zaletą jest możliwość bezproblemowego uczestniczenia w realizacji zadań osób korzystających z poprzednich wersji programu Excel.
- Teraz, dzięki użyciu aplikacji Excel Web App, można pracować nad tym samym skoroszytem równocześnie z innymi osobami w niemal każdej przeglądarce sieci Web.
- Użytkownicy korporacyjni korzystający z programu SharePoint Foundation 2010 mogą używać tej funkcji w ramach firmowej zapory.
- Jeśli użytkownik pracuje w małej firmie lub w domu, wystarczy bezpłatne konto usługi Windows Live ID, które umożliwia jednoczesne tworzenie skoroszytów razem z innymi użytkownikami.
- Usługi SharePoint Excel Services pozwalają na udostępnianie zespołowi łatwych do odczytu skoroszytów w przeglądarce sieci Web przy zachowaniu jednej wersji danego skoroszytu.
Dostęp do skoroszytów w dowolnym czasie z każdego miejsca
Potrzebne informacje są dostępne o każdej porze i w żądany sposób. Teraz można łatwo uzyskiwać dostęp do swoich skoroszytów i swobodnie pracować stosownie do potrzeb, posługując się programem Excel poza biurem.
- Aplikacja Microsoft Excel Web App — wirtualne edytowanie z dowolnego miejsca. Skoroszyty można wyświetlać i edytować w przeglądarce sieci Web podczas przebywania poza domem, szkołą lub biurem4.
- Program Microsoft Excel Mobile 2010 — duża moc małych urządzeń. Mobilna wersja programu Excel, przystosowana do telefonu z systemem Windows, pozwala być zawsze na bieżąco5.
Niezależnie od tego, czy pracuje się nad budżetem osobistym czy nad wydatkami w podróży, współpracuje się z zespołem nad projektami służbowymi czy szkolnymi, program Excel 2010 ułatwia szybkie zakończenie pracy w bardziej elastyczny sposób i z lepszymi wynikami — nawet jeśli skoroszyt zawiera więcej niż milion wierszy.
1 Dostęp za pośrednictwem sieci Web oraz telefonu smartphone wymaga odpowiedniego urządzenia, a niektóre funkcje wymagają połączenia internetowego. Funkcje korzystające z sieci Web używają aplikacji Office Web Apps, które wymagają obsługiwanej przeglądarki (Internet Explorer, Firefox lub Safari), a także programu SharePoint Foundation 2010 lub konta usługi Windows Live ID. Niektóre funkcje dla urządzeń przenośnych wymagają pakietu Office Mobile 2010, który nie jest dołączany do aplikacji i pakietów Office 2010 ani do aplikacji Office Web Apps. Istnieją pewne różnice między funkcjami aplikacji Office Web Apps, aplikacji pakietu Office Mobile 2010 i aplikacji pakietu Office 2010.
2 Dodatek PowerPivot dla programu Excel należy pobrać osobno. Jest dostępny do bezpłatnego pobrania pod adresem http://www.powerpivot.com. Dodatek PowerPivot dla programu SharePoint wymaga programu SQL Server 2008 R2 Enterprise Edition lub nowszego i programu SharePoint 2010.
3 Ta opcja może zostać zainstalowana jedynie w systemach 64-bitowych.
4 Wymagany jest program SharePoint Foundation 2010 lub konto usługi Windows Live ID.
5 Wymagane jest odpowiednie urządzenie. Program Excel Mobile 2010 jest preinstalowany na telefonach z systemem Windows (Windows Mobile 6.5 lub nowszy). Zostanie on wydany na telefonach z systemem Windows, gdy pakiet Microsoft Office 2010 stanie się ogólnodostępny.
Wymagania Systemowe
Komputer i procesor
Procesor 500 MHz lub szybszy
Pamięć
256 MB pamięci RAM lub więcej
Dysk twardy
2 GB wolnego miejsca na dysku
Wyświetlanie
Monitor o rozdzielczości 1024 x 576 lub wyższej
System operacyjny
Windows XP z dodatkiem Service Pack (SP) 3 (tylko w wersji 32-bitowej) lub Windows Vista z dodatkiem SP1, Windows 7, Windows Server 2003 R2 z analizatorem składni MSXML 6.0, Windows Server 2008 lub nowszy system operacyjny w wersji 32- lub 64-bitowej.
Wielodotyk
Funkcje wielodotykowe wymagają systemu Windows 7 i urządzenia obsługującego dotyk.
Pisanie odręczne
Niektóre funkcje pisania odręcznego wymagają systemu Windows XP Tablet PC Edition lub nowszego.
Obsługa mowy
Funkcje rozpoznawania mowy wymagają mikrofonu przyustnego i wyjściowego urządzenia audio.
Funkcja IRM
Funkcja Zarządzanie prawami do informacji wymaga dostępu do systemu Windows 2003 Server z dodatkiem SP1 lub nowszego z uruchomionymi Usługami zarządzania prawami do informacji.
SharePoint
Niektóre zaawansowane funkcje współpracy wymagają łączności z systemem Windows Server 2003 z dodatkiem SP1 lub nowszym z uruchomionym programem Windows SharePoint Services.
Internet
Program Microsoft Internet Explorer 6.0 lub nowszy, tylko przeglądarka 32-bitowa. Funkcje internetowe wymagają połączenia z Internetem.
Specyficzne dla programu Excel
Do uruchamiania w klastrze obliczeniowym funkcji zdefiniowanych przez użytkownika jest wymagana łączność z klastrem obliczeniowym.
Faks internetowy
Faks internetowy jest niedostępny w systemach Windows Vista Starter, Windows Vista Home Basic i Windows Vista Home Premium.
Usługa Live ID
Niektóre funkcje online wymagają usługi Windows LiveTM ID.
Inne
Funkcje i elementy graficzne produktu mogą się zmieniać w zależności od konfiguracji systemu. Niektóre funkcje mogą wymagać dodatkowego lub zaawansowanego sprzętu albo łączności z serwerem (www.office.com/products).