Seria Dramat Współczesny. Interpretacje, wydawana przez Księgarnię Akademicką we współpracy z Katedrą Dramatu Uniwersytetu Jagiellońskiego, będzie towarzyszyć innej serii - Dramat Współczesny. Nowy cykl chciałby prezentować wieloaspektowe analizy dramatu współczesnego, polskiego i obcego. W Interpretacjach będą ukazywać się monografie o charakterze przekrojowym i komparatystycznym, a obok nich - prace przedstawiające dorobek narodowych dramaturgii czy dokonania wybranych dramatopisarzy. Młody brytyjski dramat lat dziewięćdziesiątych koncentrował się w przeważającej mierze na jednostkowym doświadczeniu bohatera. [...] Choć nie po raz pierwszy artyści posuwają się do brutalnych gestów buntu i niezgody na rzeczywistość, nie po raz pierwszy występują publicznie z brzytwą w ręku, grożąc zebranym widzom, to dramatopisarze brytyjscy i irlandzcy końca XX wieku, wykonując podobne gesty, zawarli w nich swoistą i wyjątkową prawdę o własnej epoce. Fragment Wstępu Spis treści: Wstęp Mark Ravenhill, czyli upadek heroizmu Sarah Kane, czyli cierpienie i jego sobowtór Martin McDonagh, czyli w kleszczach parodii Conor McPherson, czyli homo fabulator Zakończenie Bibliografia Indeks
DODATKOWE INFORMACJE: