Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Michał Bałucki i teatr. Wybrane problemy i aspekty

04-11-2014, 9:07
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 10.50 zł     
Użytkownik WydawnictwoAP
numer aukcji: 4721180537
Miejscowość Słupsk
Wyświetleń: 2   
Koniec: 04-11-2014 08:34:54

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 0.35 [kg]
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2006
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Michał Bałucki i teatr. Wybrane problemy i aspekty

autor: Anna Sobiecka 

[Słupsk 2006]    

10,50 zł

seria:
ilość stron: 258
format: A5
ISBN: 83-7467-046-0
nr wydania:

Rozprawa ta została pomyślana jako obserwacja najciekawszych – zdaniem autorki – aspektów teatralnych twórczości dramatycznej Michała Bałuckiego (stąd podtytuł: Wybrane problemy i aspekty). Przy tym twórczość teatralna Bałuckiego rozumiana jest możliwie najszerzej, od zainteresowań teatralnych komediopisarza, poprzez jego dzieła sceniczne oraz ich recepcję krytyczną, aż do uprawianych przez niego różnorodnych dziedzin pogranicza literatury i teatru, głównie krytyki teatralnej oraz pośrednio, w jakimś stopniu, teorii teatru.

Rozdział pierwszy prezentuje historię udziału Michała Bałuckiego w konkursach dramatycznych w drugiej połowie XIX wieku, jego komedie konkursowe oraz kulisy konkursowych potyczek w latach 1[zasłonięte]871-18. Rozdział II przedstawia drobne formy teatralne komediopisarza, ich strukturę dramatyczną oraz dzieje sceniczne jednoaktówek i Białej kamelii, jedynego utworu Bałuckiego nigdy nie wystawionego na teatralnej scenie. Rozdział III charakteryzuje  technikę teatru w teatrze w sztukach Teatr amatorski oraz Wędrowna muza. Rozdział IV prezentuje Bałuckiego wcześniej niemal zupełnie nieznanego – komediopisarza, ale również wprawnego krytyka teatralnego, pomysłodawcę kilku ciekawych projektów wyprzedzających jego czasy, a dotyczących np. kształcenia zawodowego aktorów, organizowania życia teatralnego na prowincji oraz w środowisku wiejskim.