Serial „Miami Vice” (w Polsce wyświetlany jako „Policjanci z Miami”) w latach 80-tych XX wieku był jednym z najpopularniejszych obrazów telewizyjnych, zdobywając wiele prestiżowych nagród (dwa Złote Globy, dwie nagrody Emmy). Aż dziw bierze, że przez tyle lat nie stworzono (poza niezbyt udaną adaptacją na C-64) gry dorównującej świetnością filmowi. W końcu jednak temat został odkurzony przez programistów z londyńskiego studia Atomic Planet Entertainment, a efektem ich pracy jest niniejsza produkcja.
Gra opowiada o losach „serialowej” dwójki gliniarzy, prowadzących bezpardonową walkę ze światem przestępczym Miami. Plagą amerykańskich ulic od wielu lat jest handel dragami, z którym stróże prawa nie bardzo umieją sobie poradzić. Ale kiedy sprawą zajmują się dwaj twardziele - Tubbs i Crockett, nikt nie może czuć się bezpiecznie, nawet kolumbijski kartel narkotykowy. Czarno-biały duet postanawia wziąć sprawy w swoje ręce i przy wydatnej pomocy gracza rozprawić się z armią dealerów.
„Miami Vice” jest strzelaniną, składającą się z 16 obszernych misji. Zarówno Tubbs, jak i Crockett są grywalnymi postaciami, różniącymi się uzbrojeniem i umiejętnościami. Dzięki możliwości przełączania się (w dowolnym momencie) między nimi, żadna przeszkoda nie jest niemożliwa do pokonania, tym bardziej, że obaj partnerzy mogą ze sobą współpracować. Zastosowany Partner AI System pozwala przy pomocy prostych poleceń zachęcić ich w pewnych sytuacjach do kooperacji, np. krycia się nawzajem ogniem, asekurowania przy aresztowaniach czy osłaniania przy otwieraniu kopniakiem drzwi. Mimo współdziałania przewaga liczebna zawsze jest po stronie wroga, tak więc konieczne jest wyekwipowanie w odpowiedni sprzęt. Do wyboru jest 14 rodzajów broni, a wśród nich: pistolet Beretta, Uzi, strzelba Ithaca, M-16, karabin snajperski, granatnik itd. Oprócz eliminacji przestępców w każdej misji gracz zbiera wskazówki i dowody, rozwiązuje proste zagadki oraz dokonuje eksploracji terenu.
Zgodnie z obecnymi standardami, „Miami Vice” jest grą trójwymiarową, w której zastosowano widok z perspektywy trzeciej osoby (kamera zawieszona jest z tyłu, nad głowami bohaterów). Za całość grafiki odpowiada APETEK - autorski silnik dewelopera. Bardzo przekonująco wyglądają animacje osób: postacie mogą skakać, biegać, padać, rzucać się, ukrywać itd. Również wygląd i zróżnicowanie lokacji (ulice Miami, magazyny, hotele, nocne kluby, posterunek policji, galeria sztuki itd.) w sposób pozytywny odbija się na odbiorze gry. W tle przygrywają oczywiście motywy muzyczne Jana Hammera, znane z serialu. Martwi natomiast brak opcji zabawy wieloosobowej, dla której tego typu tytuły są wręcz stworzone. Graczowi pozostaje tylko zabawa w pojedynkę na trzech poziomach trudności.