Spis treści
Wprowadzenie
CZĘŚĆ I: SPOSOBY INTERNACJONALIZACJI DZIAŁALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW
Rozdział 1. ISTOTA INTERNACJONALIZACJI DZIAŁALNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW
Wymiary internacjonalizacji
Korzyści i ograniczenia przenoszenia produkcji do innych krajówJak mierzyć stopień internacjonalizacji?
Rozdział 2. JAK INTERNACJONALIZOWAĆ DZIAŁALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA?
Globaliści po latachUrodzeni globaliści
Przygotowanie wejść na rynki zagraniczne
Rozdział 3. METODY WEJŚCIA PRZEDSIĘBIORSTW NA RYNKI ZAGRANICZNE
Wejścia oparte na eksporcie produktów
Kontraktowe metody wejściaMetody wejść oparte na kooperacjiBezpośrednie inwestycje zagraniczne
Zaangażowanie zasobów w operacjach międzynarodowych a ich kontrola
CZĘŚĆ II: BUDOWA STRATEGII MARKETINGOWYCH NA RYNKU MIĘDZYNARODOWYM
Rozdział 4. ISTOTA MIĘDZYNARODOWYCH STRATEGII MARKETINGOWYCH
Co składa się na treść strategii marketingowych?
Rodzaje standaryzacji i indywidualizacji strategii marketingowych
Rozdział 5. MIĘDZYNARODOWE ORIENTACJE PRZEDSIĘBIORSTW
Jak przedsiębiorstwa orientują się na rynek międzynarodowy?
Orientacje międzynarodowe a rodzaje strategii marketingowych
Rozdział 6. KORZYŚCI STANDARYZACJI I INDYWIDUALIZACJI MIĘDZYNARODOWYCH STRATEGII MARKETINGOWYCH
Kosztowe motywy standaryzacji międzynarodowych strategii marketingowych
Dodatkowe korzyści międzynarodowych standaryzacji strategii marketingowychKorzyści indywidualizacji międzynarodowych strategii marketingowych
Rozdział 7. PODATNOŚĆ INSTRUMENTÓW MARKETINGU NA STANDARYZACJĘ I INDYWIDUALIZACJĘ
Podatność produktów na standaryzację i indywidualizację
Możliwości standaryzacji i indywidualizacji pozostałych instrumentów marketingu
Rozdział 8. ZAKRES STANDARYZACJI I INDYWIDUALIZACJI STRATEGII MARKETINGOWYCH PRZEDSIĘBIORSTW
Czynniki otoczenia kształtujące zakres standaryzacji i indywidualizacji
Standaryzacja i indywidualizacja a międzynarodowe posunięcia konkurencyjne
Zakres standaryzacji a centralizacja podejmowania decyzji marketingowych
CZĘŚĆ III: KSZTAŁTOWANIE INSTRUMENTÓW MARKETINGU NA RYNKU MIĘDZYNARODOWYM
Rozdział 9. MIĘDZYNARODOWA POLITYKA PRODUKTU
Podejście modularne i bazowe w standaryzacji produktu
Strategie internacjonalizacji produktówJak wykorzystać efekt kraju pochodzenia?
Znaczenie marki w międzynarodowej polityce produktu
Rozdział 10. GLOBALNA POLITYKA AKTYWIZACJI SPRZEDAŻY
Standaryzować czy indywidualizować politykę reklamową?
Public relations i sponsoring na rynku międzynarodowym
Promocja sprzedaży i sprzedaż osobista przykład polityki zindywidualizowanej
Rozdział 11. MIĘDZYNARODOWA POLITYKA CEN I DYSTRYBUCJI
Problemy występujące w międzynarodowej polityce cen
Polityka dystrybucji na rynku międzynarodowym
Rozdział 12. MARKETINGOWE DYLEMATY PRZEDSIĘBIORSTW NA UNIJNYM JEDNOLITYM RYNKU WEWNĘTRZNYM
Standaryzować czy indywidualizować wspólnotowe strategie marketingowe?
Kształtowanie instrumentów marketingu na Jednolitym Rynku Wewnętrznym
Wnioski dla polskich przedsiębiorstw
Słownik użytecznych terminówWybrane pozycje bibliograficzne