Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Międzynarodowa ekspansja przedsiębiorst [nowa]

16-05-2014, 5:33
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 62.31 zł     
Użytkownik ksieg-inter_pl
numer aukcji: 4157938427
Miejscowość Warszawa
Zostało sztuk: 3    Wyświetleń: 4   
Koniec: 16-05-2014 05:40:41

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

Międzynarodowa ekspansja przedsiębiorstw w warunkach globalizacji. Motywy, strategie, tendencje

Oczkowska Renata

Dane:
  • ISBN:978[zasłonięte][zasłonięte]64188
  • liczba stron: 323
  • okładka: miękka
  • wydawnictwo: Difin
  • Data wydania: 2[zasłonięte]013-05
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis książki:
    Prof. dr hab. Zbigniew Malara
    Globalizacja gospodarki i wynikające z niej konsekwencje, między innymi otwartość, wzrost dynamiki i niepredyktywność uwarunkowań, w których funkcjonują współczesne przedsiębiorstwa, wymusza na nich konieczność sięgania po innowacyjne rozwiązania dotyczące bieżącego funkcjonowania oraz w dającej się przewidzieć perspektywie. (...) Jednym ze znanych w teorii nauk o zarządzaniu i uznanych przez praktykę sposobów jest budowanie potencjału i utrzymanie pozycji rynkowej przez ekspansję i umiędzynarodowienie działalności, z wykorzystaniem koncepcji rozwoju zewnętrznego, polegającej na rozszerzeniu i wirtualizacji granic działalności.
    W nurt ten wpisuje się także recenzowane opracowanie, w którym Autorka, podzielając pogląd o wartości doświadczeń wynikających ze stosowania na świecie tego podejścia szeroko peregrynuje problematykę umiędzynarodowienia działalności, tak z uwagi na szeroko rozumiane korzyści jakie przysparza ono przedsiębiorstwu, jak i mechanizmy i procesy ujawniane w tym procesie. Wielowątkowość ujęcia rozwiązywanego problemu świadczy zaś, że Autorka odniosła się do wielu aspektów problematyki związanej z umiędzynarodowieniem działalności przedsiębiorstw do potrzeb poprawy potencjału przedsiębiorstwa i gospodarki, przez to osiągnięte w pracy wyniki wydają się tym bardziej interesujące - oceniając opracowanie z poznawczego i praktycznego punktu widzenia.
    Prof. dr hab. Jerzy Różański
    Problemy umiędzynarodowienia przedsiębiorstw w globalizującej się gospodarce należą wciąż do aktualnych, niedostatecznie spenetrowanych zarówno w warstwie teoretycznej, jak i w badaniach empirycznych, zagadnień naukowych, tym trudniej poddających się jednoznacznym ocenom i analizom, im bardziej zmieniają się przebieg procesów i tendencje występujące w gospodarce światowej jako całości i gospodarkach narodowych. Monografia zawiera obszerne i bardzo dobrze udokumentowane rozważania teoretyczne, jest to część pracy napisana z widoczną bardzo dużą znajomością tematu, oraz zarówno przesłanek umiędzynarodowienia przedsiębiorstw, jak i strategii stosowanych przez przedsiębiorstwa działające w skali międzynarodowej. Autorka bardzo słusznie wskazuje na rosnąca rolę nie kapitałowych form ekspansji międzynarodowej przedsiębiorstw, na wzrastającą rolę usług i związany z tym wzrost usług BPO oraz wzrost znaczenia krajów rozwijających się, głównie azjatyckich w procesach globalizacyjnych. Autorka bardzo trafnie przedstawiła główne tendencje występujące w procesach internacjonalizacji i globalizacji przedsiębiorstw, wykorzystując w rozważaniach aktualną i liczącą się literaturę przedmiotu.

    Wstęp
    Rozdział 1. Globalizacja - kontekst działalności współczesnych przedsiębiorstw
    1.1. Globalizacja - pojęcie i cechy
    1.2. Czynniki kształtujące proces globalizacji
    1.3. Korporacje transnarodowe jako podmioty procesu globalizacji
    1.4. Pomiar stopnia internacjonalizacji i globalizacji przedsiębiorstw
    1.5. Wpływ korporacji transnarodowych na gospodarki państw
    1.6. Podsumowanie
    Rozdział 2. Przesłanki międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw
    2.1. Proces międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw
    2.2. Teoretyczne ujęcia międzynarodowej działalności przedsiębiorstw
    2.2.1. Uwagi wstępne
    2.2.2. Teorie handlu międzynarodowego
    2.2.3. Teorie produkcji międzynarodowej
    2.3. Modele umiędzynarodowienia przedsiębiorstw
    2.3.1. Model sekwencyjny
    2.3.2. Model sieciowy
    2.3.3. Model przedsiębiorstwa "urodzony globalista"
    2.4. Motywy międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw
    2.5. Podsumowanie
    Rozdział 3. Wybór kierunków zagranicznej ekspansji i segmentów nabywców
    3.1. Kryteria ogólnej oceny rynków zagranicznych
    3.2. Ocena konkurencyjności gospodarek państw
    3.3. Analiza sektorowa i zasoby przedsiębiorstwa
    3.4. Metody selekcji rynków zagranicznych
    3.5. Segmenty nabywców na rynkach zagranicznych
    3.6. Wybór rynku docelowego w układzie kraj - segment
    3.7. Podsumowanie
    Rozdział 4. Strategie międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw
    4.1. Pojęcie strategii międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstwa
    4.2. Strategie ekspansji na rynki zagraniczne w świetle koncepcji H. Igora Ansoffa
    4.3. Strategiczne orientacje przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych
    4.4. Strategia globalna według koncepcji George'a S. Yipa
    4.5. Strategia konfiguracji i koordynacji działań przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych Michaela E. Portera
    4.6. Off shoring - strategia delokalizacji funkcji przedsiębiorstwa w skali międzynarodowej
    4.7. Wybrane koncepcje strategii konkurencji
    4.8. Podsumowanie
    Rozdział 5. Formy wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne
    5.1. Rodzaje form wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne
    5.2. Ekspansja produktowa - eksport
    5.3. Ekspansja zasobowa - alianse niekapitałowe
    5.3.1. Pojęcie i istota aliansu strategicznego
    5.3.2. Alianse - powiązania kooperacyjne niekapitałowe
    5.4. Ekspansja kapitałowa
    5.4.1. Joint venture - międzynarodowy alians kapitałowy
    5.4.2. Inwestycje bezpośrednie
    5.5. Przesłanki wyboru form wejścia na rynki zagraniczne
    5.5. Podsumowanie
    Rozdział 6. Formy i kierunki międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw
    6.1. Wielkość i struktura światowego eksportu i importu w latach 2[zasłonięte]006-20
    6.2. Międzynarodowe inwestycje bezpośrednie w latach 2[zasłonięte]006-20
    6.2.1. Wielkość i struktura przepływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych na świecie
    6.2.2. Wielkość i struktura inwestycji typu greenfield
    6.2.3. Wielkość i struktura fuzji i przejęć
    6.3. Niekapitałowe formy międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw
    6.3.1. Wielkość i struktura niekapitałowych form ekspansji
    6.3.2. Produkcja kontraktowa oraz usługi off shoringowe
    6.3.3. Umowy franchisingowe
    6.4. Międzynarodowa ekspansja przedsiębiorstw - studia przypadków
    6.4.1. Capgemini - przesłanki wyboru Polski jako miejsca ekspansji
    6.4.2. Comarch - kierunki i formy ekspansji polskiego producenta innowacyjnych systemów informacyjnych
    6.5. Trendy i perspektywy międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw
    Zakończenie
    Literatura

    Przed zakupem zapoznaj się ze stroną o mnie

    Zobacz nasze pozostałe aukcje

    Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

    Zapraszamy serdecznie.