Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

MG MGB, MGA, MGTF - klasyczne angielskie roadstery

16-12-2014, 10:26
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 115 000 zł     
Użytkownik p.mm
numer aukcji: 4858479236
Miejscowość KONIN
Wyświetleń: 364   
Koniec: 16-12-2014 10:02:18

Dodatkowe informacje:
Rok produkcji: 1974
Przebieg (km): 10000
Pojemność silnika (cm3): 1800
Moc silnika (KM): 95
Rodzaj paliwa: Benzyna
Kolor: inny
Informacje dodatkowe: Zarejestrowany w Polsce
Stan: Używany
Uszkodzony: Nie
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

UWAGA!!!  UWAGA!!!  UWAGA!!!  UWAGA!!!  UWAGA!!!  UWAGA!!! UWAGA!!!  UWAGA!!!  UWAGA!!!

 

Na dole aukcji dużo dodatkowych zdjęć.

 

Witam Państwa, a szczególnie serdecznie miłośników samochodów, które tworzono dla czerpania radości z jazdy i posiadania. Na widok których wszyscy się przyjaźnie uśmiechają. Na tej aukcji macie Państwo do wyboru dwie opcje wejście w posiadanie bardzo sympatycznego angielskiego roadstera MGB.


Opcja 1.

 

Oferuję Państwu do sprzedaży swojego MGB z 1974 roku (ostatni rok chromowanych zderzaków). Samochód kupiłem na początku 2007 roku i od razu rozpocząłem kompleksową renowację, pomimo że był "na chodzie", w miarę zadbany i nadawał się do dalszej eksploatacji. Jest to dość rzadka wersja, ponieważ jego pierwszym rynkiem była Hiszpania, co skutkuje tym, że i kierownica jest fabrycznie po właściwej stronie i licznik pokazuje w kilometrach, w przeciwieństwie do częstych na naszym rynku wersji angielskich czy amerykańskich. Samochód jest przeze mnie wykorzystywany do rekreacyjnych przejażdżek w letnie dni, a głównie do udziału w rajdach i zlotach zabytków motoryzacji, gdzie jest wysoko oceniany przez znawców tematu, którzy przyznają mu bardzo wysokie noty, potwierdzające jego perfekcyjny stan. Zdobywca wielu pucharów, dyplomów i medali.

Poniżej kilka hasłowych informacji o stanie technicznym podstawowych podzespołów, które nawet w części nie oddają ogromu prac, zaangażowania czasu i środków zużytych do doprowadzenia samochodu do takiego stanu. Karoseria – kompleksowo odnowiona w 2008 roku (bez konieczności wymiany jakiejkolwiek blachy) w profesjonalnym zakładzie blacharsko lakierniczym. Nowy lakier w najbardziej angielskim kolorze - British Racing Green oczywiście z palety MGB, fabrycznie stosowany do modeli Jubilee. Profesjonalnie zabezpieczone podwozie i profile zamknięte.

Chromy – częściowo nowe, częściowo przepolerowane i odnowione, a teraz na bieżąco zabezpieczane i konserwowane specjalistycznymi środkami z najwyższej półki.

Tapicerka – siedzenia zostały na nowo wypełnione przez tapicera. Sama skórzana tapicerka siedzeń nie wymagała wymiany, czyli cały czas jest fabryczna, oczywiście ze śladami używania – typowa patyna najwyżej ceniona przez miłośników starej motoryzacji. Boczki drzwi, tak jak siedzenia nie wymagały wymiany ani naprawy poza odnowieniem i wymianą klipsów mocujących. Dywaniki (podłoga, tunel środkowy, tylna półka, bagażnik) wszystkie wymienione na nowe i oryginalne kupione specjalnie do tego modelu w Anglii.

Zawieszenia, układ kierowniczy i hamulcowy – rozebrane na części pierwsze, wszystkie części wypiaskowane i pomalowane proszkowo. Wymienione na nowe wszystkie części które tego wymagały i wszystkie elementy gumowe, tam gdzie to jest możliwe na poliuretanowe. Bębny i tarcze hamulcowe, klocki i linka ręcznego wymienione na nowe.

Silnik – kompletny remont wykonany w 2011 roku. Naprawa obejmowała: szlif wału korbowego i wymianę panewek, szlif cylindrów i wymianę tłoków z pierścieniami, przegląd i naprawę głowicy, wymianę rozrządu, wszystkich uszczelnień i innych pomniejszych części. Szlify wykonane były na pierwszy nadwymiar, co oznacza że silnik nigdy wcześniej od nowości nie był remontowany. Gaźniki – profesjonalnie zregenerowane i wyregulowane w zakładzie Pana Hetmanna w Puszczykowie.

Instalacja elektryczna – wymienione wiązki, alternator i wiele innych drobnych elementów.

Skrzynia biegów z overdrive-em (nadbiegiem) – jest jedynym elementem samochodu, który nie został rozebrany na części pierwsze, ponieważ tego nie wymagał, poza wymianą uszczelniacza przy sprzęgle oraz tarczy sprzęgła i łożyska oporowego.

W czasie renowacji dokonałem kilku modyfikacji mających na celu głównie polepszenie eksploatacji i zwiększenie niezawodności. Mianowicie: - wymiana wentylatora napędzanego paskiem na elektryczny kit Kenlowe dedykowany do tego modelu. - wymiana ”platynek” w rozdzielaczu na niezawodny i bezobsługowy moduł elektroniczny - wymiana oryginalnego zestawu filtrów powietrza na zestaw sportowy dedykowany specjalnie do tego modelu. Wszystkie zmiany bez ingerencji w fabryczną konstrukcję, bardzo łatwe do cofnięcia w każdym momencie.

 

Przeprowadzone prace są bardzo wysoko oceniane przez znawców na rajdach i pokazach starej motoryzacji. Oto kilka wyróżnień, które zdobył:

- I miejsce w Konkursie Elegancji na I Ogólnopolskim Zlocie Samochodów Angielskich Tarnowskie Góry 2008

- I miejsce w konkursie na najlepiej odrestaurowany i utrzymany pojazd zabytkowy na VII Rajdzie Pojazdów Zabytkowych „Zamek w Rydzynie 2009”

- I miejsce na II Pleszewsko Dobrzyckim Rajdzie Pojazdów Zabytkowych 2010.

- II miejsce w Konkursie Elegancji VIII Rajdu Weteranów Szos Po Ziemi Mogileńskiej 2012

- III miejsce w Konkursie Elegancji IX Rajdu Weteranów Szos Po Ziemi Mogileńskiej 2013.

 

Opcja 2.

 

Zrobię dla Państwa od podstaw taki samochód. Możliwość wyboru rocznika, koloru nadwozia i tapicerki oraz wszystkich innych opcji. Ja jestem zwolennikiem trzymania się specyfikacji fabrycznej, ale tu do pewnego stopnia mogę się ugiąć – klient nasz Pan;-). Bazą może być posiadany już przeze mnie MGB wyprodukowany w 1969 roku wersji Mark II charakteryzującej się bardziej klasycznym wyglądem niż Mark III, ale posiadający już całkiem zaawansowaną technikę (silnik z wałem podpartym na 5 łożyskach, alternator itp.) Jest to dość rzadka wersja produkowana na rynek USA i stamtąd sprowadzona. Mogę również znaleźć, sprowadzić i odrestaurować taki samochód jeżeli mieliby Państwo kaprys posiadać samochód wyprodukowany np. w tym samym roku w którym się Państwo urodziliście. Samochód zostanie zrobiony wyłącznie na nowych częściach z użyciem najlepszych technologii i zdobytego dotychczas doświadczenia. Nie interesuje mnie szukanie jakichkolwiek oszczędności czy nieoryginalnych zamienników. Po około 10 - 12 miesiącach przekażę Państwu samochód z którego będziecie dumni i nie będziecie się musieli wstydzić pokazać na żadnej imprezie miłośników starej motoryzacji. A satysfakcja z posiadania w garażu czegoś, czego nie ma i szybko nie będzie miał żaden sąsiad – BEZCENNA;-). 

 

W przypadku jakichkolwiek pytań proszę dzwonić – 889 [zasłonięte] 193 lub 63 [zasłonięte] 03 lub pisać przez „pytanie do sprzedającego”. Możliwość wysłania większej ilości zdjęć i linków do imprez rajdowych w których samochód brał udział. Nic jednak nie zastąpi obejrzenia na żywo, przejażdżki i bezpośredniej rozmowy.

 

W dodatkowych galeriach poniżej zamieszczam więcej zdjęć:

- samochodu do sprzedaży (zielony)

- samochodu zrobionego na zamówienie w ciągu ostatniego roku (czerwony)

- procesu renowacji samochodów.

 

Posiadam także do sprzedaży:

MG TF 1500 z 1955 roku

MG A  1500 z 1959 roku

Obydwa LHD i do kompleksowej renowacji.


 

 

 

 

 

Posiadam także do sprzedaży:

MG TF 1500 z 1955 roku

MG A  1500 z 1959 roku

Obydwa LHD i do kompleksowej renowacji.


Posiadam także do sprzedaży:

MG TF 1500 z 1955 roku

MG A  1500 z 1959 roku

Obydwa LHD i do kompleksowej renowacji.