UWAGA!!! UWAGA!!! UWAGA!!! UWAGA!!! UWAGA!!! UWAGA!!! UWAGA!!! UWAGA!!! UWAGA!!!
Na dole aukcji dużo dodatkowych zdjęć.
Witam Państwa, a szczególnie serdecznie miłośników samochodów, które tworzono dla czerpania radości z jazdy i posiadania. Na widok których wszyscy się przyjaźnie uśmiechają. Na tej aukcji macie Państwo do wyboru dwie opcje wejście w posiadanie bardzo sympatycznego angielskiego roadstera MGB.
Opcja 1.
Oferuję Państwu do sprzedaży swojego MGB z 1974 roku (ostatni rok chromowanych zderzaków). Samochód kupiłem na początku 2007 roku i od razu rozpocząłem kompleksową renowację, pomimo że był "na chodzie", w miarę zadbany i nadawał się do dalszej eksploatacji. Jest to dość rzadka wersja, ponieważ jego pierwszym rynkiem była Hiszpania, co skutkuje tym, że i kierownica jest fabrycznie po właściwej stronie i licznik pokazuje w kilometrach, w przeciwieństwie do częstych na naszym rynku wersji angielskich czy amerykańskich. Samochód jest przeze mnie wykorzystywany do rekreacyjnych przejażdżek w letnie dni, a głównie do udziału w rajdach i zlotach zabytków motoryzacji, gdzie jest wysoko oceniany przez znawców tematu, którzy przyznają mu bardzo wysokie noty, potwierdzające jego perfekcyjny stan. Zdobywca wielu pucharów, dyplomów i medali.
Poniżej kilka hasłowych informacji o stanie technicznym podstawowych podzespołów, które nawet w części nie oddają ogromu prac, zaangażowania czasu i środków zużytych do doprowadzenia samochodu do takiego stanu. Karoseria – kompleksowo odnowiona w 2008 roku (bez konieczności wymiany jakiejkolwiek blachy) w profesjonalnym zakładzie blacharsko lakierniczym. Nowy lakier w najbardziej angielskim kolorze - British Racing Green oczywiście z palety MGB, fabrycznie stosowany do modeli Jubilee. Profesjonalnie zabezpieczone podwozie i profile zamknięte.
Chromy – częściowo nowe, częściowo przepolerowane i odnowione, a teraz na bieżąco zabezpieczane i konserwowane specjalistycznymi środkami z najwyższej półki.
Tapicerka – siedzenia zostały na nowo wypełnione przez tapicera. Sama skórzana tapicerka siedzeń nie wymagała wymiany, czyli cały czas jest fabryczna, oczywiście ze śladami używania – typowa patyna najwyżej ceniona przez miłośników starej motoryzacji. Boczki drzwi, tak jak siedzenia nie wymagały wymiany ani naprawy poza odnowieniem i wymianą klipsów mocujących. Dywaniki (podłoga, tunel środkowy, tylna półka, bagażnik) wszystkie wymienione na nowe i oryginalne kupione specjalnie do tego modelu w Anglii.
Zawieszenia, układ kierowniczy i hamulcowy – rozebrane na części pierwsze, wszystkie części wypiaskowane i pomalowane proszkowo. Wymienione na nowe wszystkie części które tego wymagały i wszystkie elementy gumowe, tam gdzie to jest możliwe na poliuretanowe. Bębny i tarcze hamulcowe, klocki i linka ręcznego wymienione na nowe.
Silnik – kompletny remont wykonany w 2011 roku. Naprawa obejmowała: szlif wału korbowego i wymianę panewek, szlif cylindrów i wymianę tłoków z pierścieniami, przegląd i naprawę głowicy, wymianę rozrządu, wszystkich uszczelnień i innych pomniejszych części. Szlify wykonane były na pierwszy nadwymiar, co oznacza że silnik nigdy wcześniej od nowości nie był remontowany. Gaźniki – profesjonalnie zregenerowane i wyregulowane w zakładzie Pana Hetmanna w Puszczykowie.
Instalacja elektryczna – wymienione wiązki, alternator i wiele innych drobnych elementów.
Skrzynia biegów z overdrive-em (nadbiegiem) – jest jedynym elementem samochodu, który nie został rozebrany na części pierwsze, ponieważ tego nie wymagał, poza wymianą uszczelniacza przy sprzęgle oraz tarczy sprzęgła i łożyska oporowego.
W czasie renowacji dokonałem kilku modyfikacji mających na celu głównie polepszenie eksploatacji i zwiększenie niezawodności. Mianowicie: - wymiana wentylatora napędzanego paskiem na elektryczny kit Kenlowe dedykowany do tego modelu. - wymiana ”platynek” w rozdzielaczu na niezawodny i bezobsługowy moduł elektroniczny - wymiana oryginalnego zestawu filtrów powietrza na zestaw sportowy dedykowany specjalnie do tego modelu. Wszystkie zmiany bez ingerencji w fabryczną konstrukcję, bardzo łatwe do cofnięcia w każdym momencie.
Przeprowadzone prace są bardzo wysoko oceniane przez znawców na rajdach i pokazach starej motoryzacji. Oto kilka wyróżnień, które zdobył:
- I miejsce w Konkursie Elegancji na I Ogólnopolskim Zlocie Samochodów Angielskich Tarnowskie Góry 2008
- I miejsce w konkursie na najlepiej odrestaurowany i utrzymany pojazd zabytkowy na VII Rajdzie Pojazdów Zabytkowych „Zamek w Rydzynie 2009”
- I miejsce na II Pleszewsko Dobrzyckim Rajdzie Pojazdów Zabytkowych 2010.
- II miejsce w Konkursie Elegancji VIII Rajdu Weteranów Szos Po Ziemi Mogileńskiej 2012
- III miejsce w Konkursie Elegancji IX Rajdu Weteranów Szos Po Ziemi Mogileńskiej 2013.
Opcja 2.
Zrobię dla Państwa od podstaw taki samochód. Możliwość wyboru rocznika, koloru nadwozia i tapicerki oraz wszystkich innych opcji. Ja jestem zwolennikiem trzymania się specyfikacji fabrycznej, ale tu do pewnego stopnia mogę się ugiąć – klient nasz Pan;-). Bazą może być posiadany już przeze mnie MGB wyprodukowany w 1969 roku wersji Mark II charakteryzującej się bardziej klasycznym wyglądem niż Mark III, ale posiadający już całkiem zaawansowaną technikę (silnik z wałem podpartym na 5 łożyskach, alternator itp.) Jest to dość rzadka wersja produkowana na rynek USA i stamtąd sprowadzona. Mogę również znaleźć, sprowadzić i odrestaurować taki samochód jeżeli mieliby Państwo kaprys posiadać samochód wyprodukowany np. w tym samym roku w którym się Państwo urodziliście. Samochód zostanie zrobiony wyłącznie na nowych częściach z użyciem najlepszych technologii i zdobytego dotychczas doświadczenia. Nie interesuje mnie szukanie jakichkolwiek oszczędności czy nieoryginalnych zamienników. Po około 10 - 12 miesiącach przekażę Państwu samochód z którego będziecie dumni i nie będziecie się musieli wstydzić pokazać na żadnej imprezie miłośników starej motoryzacji. A satysfakcja z posiadania w garażu czegoś, czego nie ma i szybko nie będzie miał żaden sąsiad – BEZCENNA;-).
W przypadku jakichkolwiek pytań proszę dzwonić – 889 [zasłonięte] 193 lub 63 [zasłonięte] 03 lub pisać przez „pytanie do sprzedającego”. Możliwość wysłania większej ilości zdjęć i linków do imprez rajdowych w których samochód brał udział. Nic jednak nie zastąpi obejrzenia na żywo, przejażdżki i bezpośredniej rozmowy.
W dodatkowych galeriach poniżej zamieszczam więcej zdjęć:
- samochodu do sprzedaży (zielony)
- samochodu zrobionego na zamówienie w ciągu ostatniego roku (czerwony)
- procesu renowacji samochodów.
Posiadam także do sprzedaży:
MG TF 1500 z 1955 roku
MG A 1500 z 1959 roku
Obydwa LHD i do kompleksowej renowacji.
Posiadam także do sprzedaży:
MG TF 1500 z 1955 roku
MG A 1500 z 1959 roku
Obydwa LHD i do kompleksowej renowacji.
Posiadam także do sprzedaży:
MG TF 1500 z 1955 roku
MG A 1500 z 1959 roku
Obydwa LHD i do kompleksowej renowacji.