Nasz opis
Metzeler Tourance istnieje na rynku już parę ładnych lat ale wciąż ma szerokie grono zwolenników. Po wprowadzeniu modelu Tourance EXP Metzeler chciał się chyba wycofać z produkcji Tourance w rozmiarach 110/80R19 i 150/70R17 ale byłby to ogromny błąd. Mimo że wersja EXP przewyższa zwykłe Tourance na szosie to jednak Tourance oferują lepsze prowadzenie w lekkim terenie oraz co jest bardzo ważne znakomite przebiegi rzędu 20 000 km. Wśród posiadaczy niejszych motocykli Enduro-Turystycznych np Honda Africa Twin, Translp czy BMW F 6500 GS, EXP wogóle nie zdobyły uznania i zwykłe Tourance wciąż się cieszą dużą popularnością.
Świetne przebiegi uzyskiwane na Tourance, sprawiały że byłą to opona wiodąca pod tym względem. Dzięki temu można ją uznać za świetną oponę wyprawową, na której można zwiedzić ładny kawał świata bez obawy że wrucimy na drutach. Dominację Tourance złamał nowy dwuskładnikowy model Michalin Anakee 2, chociaż wciąż się toczą dyskusje na temat tego, która z tych opon umożliwia większe przebiegi.
Na szuchej nawierzchni Tourance wypadają chyba nieco lepiej od głównego konkurenta czyli Anakee 2. Dotyczy to głównie zachowania opony w ciepłych warunkach. Według opinii naszych klientów Tourance oferują większą stabilność, szczególnie w zakrętach. Anakee 2 dzięki miekkiej mieszance w bocznej strefie bieżnika oferuje super przyczepność w chłodnych warunkach ale przy wysokich temperaturach owa "miękkość" działa na niekorzyść.
Na mokrej nawierzchni, szczególnie gdy jest zimno Tourance sprawdzają się gorzej niż Anakee 2. Potwierdza to naszą tezę że nie ma opon w 100 % uniwersalnych.
W lekkim terenie Tourance radzi sobie całkiem dobrze. W tym przypadku również zdania są podzielone czy Tourance jest lepsza od Anakee 2. Z pewnością na szutrach, drogach grutowych czy nawet w niezbyt kopnym piasku zapewnia niezłą trakcję i przyczepność. W cięższym terenie oczywiście też jakoś pojedzie ale wymaga sporo ostrożności. Nie da się ukryć że cięższy teren wymaga opony typu kostka.
Cechą charakterystyczną dla Tourance jest inny wzór bieżnika przedniej opony o rozmiarze 110/80R19 niż pozostałych przednich opon. Opona ta przeznaczona do większych Enduro-Turystycznych przypomina bardziej Tourance EXP i ma z pewnością lepsze właściwości szosowe, kosztem terenowych. No cóż, przy prędkościach uzyskiwanych na tych motocyklach ważne jest przede wszystkim zapewnienie bezpieczeństwa.
Możemy szczerze polecić tą oponę jako świetną oponą wyprawową oraz do codziennej jazdy jeśli nie chcesz zmieniać zbyt często opon, od czasu do czasu zapuszczasz się w lekki teren i jesteś świadom ograniczeń gdy na mokrym asfalcie.