M5 to nowy rozdział w historii opon o zróżnicowanej sztywności karkasu
Nowe sportowe dziecko Metzelera ujrzało światło dzienne 22 stycznia 2010 w Monachium. Zgodnie z zapewnieniami konstruktorów będzie to nowy rozdział w historii opon o zróżnicowanej sztywności karkasu. Najnowsza odsłona technologii Interact, zapewni użytkownikom pięć stref o różnej sztywności opony. M5 adresowana jest do sportowych motocykli drogowych klasy supersport.
Strefy sztywności
O co chodzi z technologią Interact? Pisaliśmy o tym już bardzo obszernie przy okazji prezentacji opon Metzeler Z6 Interact. W dużym skrócie mówimy tutaj o zróżnicowanej sztywności karkasu opony, pozwalającej na bardzo optymalny kontakt (interakcję) opony z podłożem. To odpowiedź na wieloskładnikowe ogumienie konkurencji, oferujące różne mieszanki gumy w jednej oponie. W nowym produkcie niemiecka firma wykorzystała wszystkie doświadczenia zebrane przy produkcji wcześniejszych modeli z serii Interact, co zaowocować ma znacznym postępem w stosunku do bardzo udanego poprzednika, czyli Sporteca M3. Nowy M5 Interact posiadał będzie pięć stref sztywności karkasu. Tak naprawdę strefy są trzy, ale licząc od boku konturu opony do drugiego boku, otrzymujemy w sumie pięć stref. Strefy brzegowe mają najgęściej ułożony oplot, przez co są sztywniejsze. Jest to konieczne dla „podtrzymania" opony w mocnych pochyleniach, gdzie brzeg opony jest wyjątkowo mocno obciążony. Po niej ułożono strefę średniego napięcia pracującą najlepiej przy średnich pochyleniach. Taka konfiguracja sprzyja wysokiej przyczepności. Na środku opony sztywność karkasu ponownie wzrasta. Ma to na celu poprawę żywotności opony i stabilizację jej pracy przy bardzo wysokich prędkościach. W ten oto sposób, nawet bez różnicowania mieszanek na jednej oponie można uzyskać różne parametry jej pracy w zależności od pochylenia motocykla.
Litera „Pi" w bieżniku
Kształt bieżnika nowej gumy to efekt wielu doświadczeń których celem było uzyskanie wysokiej skuteczności pracy na suchej nawierzchni (stabilność) i mokrej (dobre odprowadzanie wody). Nowy, opatentowany kształt bieżnika nawiązujący do greckiej litery „Pi" zapewnić ma maksymalne wykorzystanie potencjału drzemiącego w technologii Interact.
Wskaźnik pochylenia
Ten dodatek chyba każdy uzna za fajny. Mowa oczywiście o wskaźniku pochylenia. Dzięki jego obecności każdy użytkownik M5 będzie mógł natychmiast sprawdzić w jakim stopniu wykorzystuje swoje opony. Wskaźnik ulokowano w okolicach 25°, 30°, 35°, 40° oraz 45° na bieżniku tylnej opony.
Więcej znajdziecie na www.metzelermoto.com
tel.606-[zasłonięte]-894
FJR YZF R1 KTM ZX12 ZX9 GSXR GSX CBR CB SV BMW RS GS TDM SRAD RR
YAMAHA HONDA SUZUKI KAWASAKI DUCATI MOTO MOTOCYKL KTM RM YZ CR CRF KXF RMZ DRZ GSF R6 Z750 Z1000 CB1000R GAZ GAZ TM MITAS