Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Metodyka stosowania ćwicz.fizycz.w profilak.i ter

24-01-2012, 7:18
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 52 zł     
Użytkownik arkotm
numer aukcji: 2039595965
Miejscowość Wrocław
Wyświetleń: 13   
Koniec: 19-01-2012 17:08:38

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2009
Język: polski
Forma: poradnik
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

TYTUŁ

Metodyka stosowania ćwiczeń fizycznych w profilaktyce i terapii

AUTOR

Dorota Groffik

OPIS

Wydawnictwo AWF Katowice, Katowice 2009, wyd. 1, format 170 x 240, objętość 266 str., oprawa miękka

ISBN[zasłonięte]978-83841-28-0

      Pozycja książkowa, którą Państwo trzymacie w rękach zaadresowana jest do fizjoterapeutów, studentów fizjoterapii, jak również nauczycieli gimnastyki korekcyjnej. Treści w niej zawarte mają Państwu pomóc w realizacji celów w zakresie kształcenia i wychowania. Z jednej strony jak skonstruować zajęcia, podczas których uczymy pacjenta, ucznia nowych czynności ruchowych, czy też nawyków prawidłowej postawy ciała, z drugiej natomiast, co zrobić aby zmotywować go do dalszego działania na rzecz utrzymania zdrowia przez całe życie. Aktywność fizyczna bowiem ma ogromny wpływ na nasze życie. Najpierw jest niezbędnym elementem prawidłowego rozwoju. fizycznego i psychicznego, by w dalszym dorosłym życiu zapewnić jak najdłużej sprawność fizyczną i zdrowie. Warunek ? Niezbędne do osiągnięcia tego stanu jest między innymi regularne uczestnictwo w aktywności ruchowej. W dzisiejszym świecie, w którym dominuje siedzący tryb życia będący przyczyną wielu chorób cywilizacyjnych, konieczna jest zmiana spojrzenia na aktywność ruchową. Wyznaczenie jej kryteriów dla osiągnięcia zdrowego stylu życia staje się celem nadrzędnym, a edukacja w tym zakresie powinna rozpocząć się już od najmłodszych lat. Wytworzenie bowiem nawyku udziału w aktywności ruchowej dziecka, będzie procentowało w życiu dorosłym uczestnictwem w rekreacji dla zdrowia.
      Aby to osiągnąć należy zainteresować ćwiczącego aktywnością ruchową, przeprowadzając atrakcyjne zajęcia, a zarazem motywując go do dalszego działania, akcentując jego najmniejsze postępy w zakresie osiągania wyznaczonych celów. Zasada ta nie dotyczy tylko i wyłącznie nauczycieli wychowania fizycznego, z którymi kojarzą się zajęcia ruchowe. Dotyczy ona tych, którzy są odpowiedzialni za proces nauczania-uczenia się czyli również terapeutów.

SPIS TREŚCI

Wstęp
Znaczenie i funkcje aktywności fizycznej we współczesnej cywilizacji
Etapy rozwoju ontogenetycznego człowieka a kryteria aktywności fizycznej
Proces zorganizowanego procesu działania
Piśmiennictwo
Aneks