Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Metodyka nauczania początkowego Radwiłowicz

09-03-2012, 21:00
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 14 zł     
Użytkownik Arte1960
numer aukcji: 2112125513
Miejscowość TYLKO WYSYŁKA
Wyświetleń: 12   
Koniec: 11-03-2012 05:43:55

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

METODYKA NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO, autorki: Maria Radwiłowicz, Zofia Morawska, wydawca: WSiP, Warszawa 1986, oprawa miękka, stron 230, wymiary 143 x 201, bibliografia. UWAGA – przetarcia, zabrudzenia i załamania na okładce, nieaktualne pieczątki biblioteki, zagięte narożniki okładki, zabrudzenia krawędzi bloku, naddarta górna krawędź grzbietu (ok. 2 cm).  

 


SPIS TREŚCI: Wstęp - I. Swoistość nauczania i wychowania początkowego (1. Cele, funkcje i zadania wychowania i nauczania początkowego; 2. Narodziny i rozwój metodyki nauczania początkowego; 3. W okresie drugiej wojny światowej; 4. Współczesny etap rozwoju metodyki nauczania początkowego; Problemy i ćwiczenia) - II. Problemy i metody wychowania początkowego (1. Cele, zadania i system wychowania w klasach początkowych; 2. Metody i formy organizacyjne wychowania początkowego; 3. Wychowanie w procesie dydaktycznym ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania postaw; Problemy i ćwiczenia) - III. Swoistość pracy dydaktyczno – wychowawczej w klasie I (1.Dojrzałość szkolna; 2.Adaptacja dziecka do szkoły. 3.Zadania dydaktyczno – wychowawcze klasy I; 4. Problemy i ćwiczenia) - IV. Metodyka nauczania języka polskiego (1. Rola i zadania przedmiotu; 2. Rozwój i kształcenie mowy: Ogólne prawidłowości rozwoju mowy dzieci w wieku wczesnoszkolnym - Ćwiczenia w mówieniu; 3. Początkowa nauka czytania: Zadania nauki czytania - Proces i metody nauki czytania - Ćwiczenia elementarne, mające na celu opanowanie techniki czytania - Ćwiczenia wdrażające do czytania ze zrozumieniem - Praca z książką i wdrażanie do czytelnictwa; 4. Początkowa nauka pisania: Ćwiczenia graficzne - Ćwiczenia gramatyczno – ortograficzne - Ćwiczenia kompozycyjne i stylistyczne; 5. Trudności w nauce języka polskiego i sposoby ich przezwyciężania: Problemy i ćwiczenia) - V. Metodyk nauczania matematyki (1. Cele nauczania początkowego matematyki; 2. Struktura programu matematyki w klasach I-III; 3. Język matematyczny w nauczaniu początkowym; 4. Podręczniki; 5. Pomoce naukowe używane w nauczaniu matematyki; 6. Rola gier i zabaw w procesie nauczania matematyki; 7. Sposoby realizacji programu matematyki: Tematy geometryczne - Zbiory - Tematy arytmetyczne - Problemy i ćwiczenia) - VI. Metodyka nauczania przedmiotu środowisko społeczno – przyrodnicze (1. Rola i zadania przedmiotu; 2. Charakterystyka przedmiotu; 3. Podręczniki i inne środki dydaktyczne; 4. Metody i formy nauczania; 5. Rozwijanie pojęć i kształcenie myślenia; 6.Kształtowanie umiejętności; Problemy i ćwiczenia)