Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

METODY SZKOLENIA W ŻEGLARSTWIE Chodnikiewicz -SPIS

21-08-2014, 4:38
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 9.99 zł     
Użytkownik zarazzrobie
numer aukcji: 4503745400
Miejscowość Gliwice
Wyświetleń: 6   
Koniec: 21-08-2014 04:48:46

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha





 

 

 

METODY SZKOLENIA

 W ŻEGLARSTWIE

DLA INSTRUKTORÓW

 BIBLIOTECZKA ŻEGLARSKA

 

 




Autor: Zbigniew Chodnikiewicz, Andrzej Janikowski
Okładka miękka
Stron: 244
Format: A5
Stan: dobry jedynie pieczątki po byłej bibliotece przyzakładowej
Wydawnictwo: „SPORT I TURYSTYKA”, Warszawa 1982r.




 

 

Spis treści:



 

Wstęp   

1.  Program  szkolenia  na   stopień  instruktora  PZŻ  

2.  Wybrane  zagadnienia  przekazywania  informacji  
2.1.  Zależność  odbioru  od treści
2.2.  Deformacja   informacji     
2.3.  Wpływ dostępności informacji na ich odbiór
2.4.  Brak   odbioru  informacji   oczywistych 
2.5.  Zależność odbioru informacji od formy jej przekazywania oraz warunków  
2.6.  Zależność odbioru informacji od samopoczucia odbiorcy

3.  Zagadnienia   ogólno-dydaktyczne.
3.1.  Przedmiot metodyki   
3.1.1.  Miejsce metodyki w naukach pedagogicznych
3.1.2.  Nauczanie   żeglarstwa   a   metodyka  
3.2.  Pojęcie    nauczania     
3.3.  Proces nauczania   
3.3.1.  Uświadomienie  uczniom  celów  i  zadań  nauczania   
3.3.2.  Zaznajomienie z nowym materiałem .  
3.3.3.  Kierowanie    procesem    uogólniania    nowego materiału .
3.3.4.  Utrwalanie   przyswojonego   materiału.   
3.3.5.  Kształtowanie  umiejętności  i nawyków 
3.3.6.  Wiązanie teorii z praktyką
3.3.7.  Kontrola i ocena wyników nauczania
3.4.  Zasady nauczania
3.4.1.  Zasada   systematyczności    
3.4.2.  Zasada  wiązania  teorii  z  praktyką 
3.4.3.  Zasada   poglądowości        
3.4.4.  Zasada  świadomości  i  aktywności  słuchaczy w nauczaniu
3.4.5. Zasada przystępności (stopniowanie trudności)
3,4.6. Zasada   trwałości   wyników   nauczania  
3.5.  Metody   nauczania.
3.5.1.  Metody  oglądowe
3.5.2.  Metody   słowne  
3.5.3.  Metody   praktyczne 
3.6.  Opracowanie   konspektu   zajęć

4.  Zagadnienia  metodyczne  
4.1. Metodyka  prowadzenia  zajęć  na   jachtach  żaglowych   (zajęcia   praktyczne)   .
4.1.1. Systematyka  zajęć  praktycznych  na  jachcie w  zakresie  programu  sternika  jachtowego .
41.2. Manewry    główne   
4.1.3.  Manewry    złożone   
4.1.4.  Manewry   awaryjne
4.1.5.  Ratownictwo  jachtowe    
4.2.  Wytyczne dla Komisji Egzaminacyjnych w zakresie nauczania manewrowania jachtem żaglowym i pracy załogi na jachcie
4.2.1.  Wytyczne   dla  Komisji  Egzaminacyjnych na stopień żeglarza jachtowego    
4.2.2.  Wytyczne   dla  Komisji   Egzaminacyjnych na stopień sternika jachtowego   
4.3.  Bezpieczeństwo   pracy   na   jachcie   .
4.4.  Metodyka prowadzenia zajęć na jednostkach wiosłowych —  Andrzej  Panicz  .
4.4.1.  Ogólne wiadomości o szalupach wiosłowo-żaglowych.
4.4.2.  Załoga — jej  rozmieszczenie  i funkcje 
4.4.3.  Liczba i rozmieszczenie wyposażenia na szalupie  
4.4.4.  Komendy   i   ich   wykonanie  
4.4.5.  Wskazówki metodyczne do nauki wiosłowania
4.5.  Metodyka prowadzenia zajęć wychowania fizycznego — Tadeusz Sosnowski   
4.5.1.  Specyfika   żeglarstwa   jako   sportu  
4.5.2.  Planowanie   zajęć   wychowania   fizycznego  
4.5.3.  Organizacja  zajęć   wychowania   fizycznego  
4.5.4.  Dozowanie zajęć wychowania fizycznego
4.5.5.  Gimnastyka  poranna — dobór ćwiczeń 
4.5.6.  Przykładowy  układ  ćwiczeń  gimnastyki  porannej    
4.5.7.  Metodyka  nauczania  ćwiczeń   
4.5.8.  Sporty   uzupełniające    
4.5.9.  Gry i zabawy ruchowe
4.5.10.  Organizacja   zajęć   wychowania   fizycznego w    terenie   
4.5.11.  Organizacja kąpieli grupowej    
4.5.12.  Rola wychowania i społeczna zajęć wychowania   fizycznego  

5, Zagadnienia organizacyjne .
5.1.  Formy   szkolenia   w   żeglarstwie     
5.1.1.  Kurs    szkoleniowy    śródroczny    zakończony egzaminem w okresie letnim 
5.1.2.  Kurs   szkoleniowy  śródroczny   z   letnim   rejsem    
5.1.3.  Kurs  stacjonarny — skoszarowany  
5.1.4.  Rejs   stażowo-szkoleniowy
5.1.5.  Prace organizacyjne
5.2.  Egzaminy 
5.2.1.  Egzamin   ustny  
5.2.2.  Egzamin   pisemny      
5.2.3.  Egzamin    praktyczny  
5.2.4.  Egzamin przy pomocy maszyn

6. Konspekty   wzorcowe  

7. Pytania  kontrolne 

8. Bibliografia 
8.1. Bibliografia do „metodyki zajęć wychowania fizycznego"  

 




 

*************************************************************

Gorąco polecam !!!

*********************************************