METODY
SZKOLENIA
W
ŻEGLARSTWIE
DLA
INSTRUKTORÓW
BIBLIOTECZKA ŻEGLARSKA
Autor: Zbigniew Chodnikiewicz, Andrzej Janikowski
Okładka
miękka
Stron: 244
Format: A5
Stan: dobry jedynie pieczątki po byłej
bibliotece przyzakładowej
Wydawnictwo: „SPORT I TURYSTYKA”, Warszawa 1982r.
Spis
treści:
Wstęp
1. Program szkolenia
na stopień instruktora PZŻ
2. Wybrane zagadnienia
przekazywania informacji
2.1.
Zależność odbioru od treści
2.2. Deformacja
informacji
2.3. Wpływ dostępności
informacji na ich odbiór
2.4. Brak odbioru
informacji oczywistych
2.5. Zależność odbioru
informacji od formy jej przekazywania oraz warunków
2.6.
Zależność odbioru informacji od samopoczucia odbiorcy
3. Zagadnienia
ogólno-dydaktyczne.
3.1. Przedmiot metodyki
3.1.1. Miejsce metodyki w naukach pedagogicznych
3.1.2.
Nauczanie żeglarstwa a metodyka
3.2. Pojęcie nauczania
3.3. Proces nauczania
3.3.1.
Uświadomienie uczniom celów i zadań
nauczania
3.3.2. Zaznajomienie z nowym materiałem
.
3.3.3. Kierowanie
procesem uogólniania nowego materiału
.
3.3.4. Utrwalanie przyswojonego
materiału.
3.3.5. Kształtowanie
umiejętności i nawyków
3.3.6. Wiązanie teorii z praktyką
3.3.7. Kontrola i ocena wyników nauczania
3.4. Zasady
nauczania
3.4.1. Zasada
systematyczności
3.4.2. Zasada
wiązania teorii z praktyką
3.4.3.
Zasada poglądowości
3.4.4. Zasada świadomości i aktywności
słuchaczy w nauczaniu
3.4.5. Zasada przystępności (stopniowanie trudności)
3,4.6. Zasada trwałości wyników
nauczania
3.5. Metody
nauczania.
3.5.1. Metody oglądowe
3.5.2.
Metody słowne
3.5.3. Metody
praktyczne
3.6. Opracowanie konspektu
zajęć
4. Zagadnienia
metodyczne
4.1. Metodyka prowadzenia
zajęć na jachtach żaglowych
(zajęcia praktyczne) .
4.1.1. Systematyka
zajęć praktycznych na jachcie w zakresie
programu sternika jachtowego .
41.2. Manewry
główne
4.1.3. Manewry
złożone
4.1.4. Manewry awaryjne
4.1.5. Ratownictwo jachtowe
4.2. Wytyczne dla Komisji Egzaminacyjnych w zakresie nauczania
manewrowania jachtem żaglowym i pracy załogi na jachcie
4.2.1.
Wytyczne dla Komisji Egzaminacyjnych na stopień żeglarza
jachtowego
4.2.2. Wytyczne
dla Komisji Egzaminacyjnych na stopień sternika
jachtowego
4.3. Bezpieczeństwo
pracy na jachcie .
4.4. Metodyka
prowadzenia zajęć na jednostkach wiosłowych — Andrzej Panicz
.
4.4.1. Ogólne wiadomości o szalupach
wiosłowo-żaglowych.
4.4.2. Załoga — jej rozmieszczenie i
funkcje
4.4.3. Liczba i rozmieszczenie wyposażenia na
szalupie
4.4.4. Komendy i
ich wykonanie
4.4.5. Wskazówki metodyczne do
nauki wiosłowania
4.5. Metodyka prowadzenia zajęć wychowania fizycznego
— Tadeusz Sosnowski
4.5.1. Specyfika
żeglarstwa jako sportu
4.5.2.
Planowanie zajęć wychowania
fizycznego
4.5.3. Organizacja zajęć
wychowania fizycznego
4.5.4. Dozowanie zajęć
wychowania fizycznego
4.5.5. Gimnastyka poranna — dobór
ćwiczeń
4.5.6. Przykładowy układ ćwiczeń
gimnastyki porannej
4.5.7.
Metodyka nauczania ćwiczeń
4.5.8.
Sporty uzupełniające
4.5.9. Gry i
zabawy ruchowe
4.5.10. Organizacja zajęć
wychowania fizycznego w terenie
4.5.11. Organizacja kąpieli grupowej
4.5.12. Rola wychowania i społeczna zajęć wychowania
fizycznego
5, Zagadnienia organizacyjne
.
5.1. Formy szkolenia w
żeglarstwie
5.1.1.
Kurs szkoleniowy
śródroczny zakończony egzaminem w okresie letnim
5.1.2. Kurs szkoleniowy śródroczny
z letnim rejsem
5.1.3.
Kurs stacjonarny — skoszarowany
5.1.4.
Rejs stażowo-szkoleniowy
5.1.5. Prace organizacyjne
5.2. Egzaminy
5.2.1. Egzamin
ustny
5.2.2. Egzamin
pisemny
5.2.3.
Egzamin praktyczny
5.2.4. Egzamin przy
pomocy maszyn
6. Konspekty
wzorcowe
7. Pytania kontrolne
8. Bibliografia
8.1.
Bibliografia do „metodyki zajęć wychowania fizycznego"
*************************************************************
Gorąco polecam !!!
*********************************************