Metody i algorytmy w systemach automatycznego sterowania statkiem / Zenon K. Zwierzewicz
Wydawnictwo naukowe Akademii Morskiej w Szczecinie 2012, naklad 150 egz
stan dobry, stempel
STerowanie przy pełnej znajomości opisu obiektu
-Problem sterowania optymalnego ( gry różniczkowej) - pojęcia podstawowe
-Ilościowe problemy sterowania ( gier rózniczkowych) -twierdzenia podstawowe
-Zasada maksimum Pontriagina dla problemów z ograniczeniami przestrzeni stanów
-jakościowe problemy sterowania ( gier różniczkowych)
-Sterowanie systemami liniowymi przy kwadratowych wskaźnikach jakości LQR
-Odtwarzanie wektora zmiennych stanu systemu
-Problemy regulatora LQG - zasada separacji
-Przykłady zastosowań
Sterowanie w warunkach niepewności
-Systemy niepewne -określanie rozważanej klasy
-Synteza układu śledzenia
-Przykłady stabilizacji kursu statku oraz śledzenia trajektorii
-Podsumowanie
DODATKI
Uproszczony model względnego ruchu dwóch statków w sytuacji kolizyjnej
Metoda numeryczna wyznaczania sterowania optymalnego
Metoda dla problemów bez ograniczeń
Metoda modyfikowanych mnożników Lgrange'a dla problemów z ograniczeniami
Model Nomoto dynamiki statku
Modele Norrbina i Becha
Model symulacyjny statku de Witt- Oppego
Model maszyny sterowej
Zakłocenia od falowania
Metoda linearyzacji sprzężeniem zwrotnym , pochodne Liego
pochodne Liego dla układów liniowo sparametryzowanych
Podstawowe definicje z probabilistyki
Reguły rózniczkowania funkcji wektorowych
Dowody prostych formuł potrzebnych w rozdziale 7 ( problem regulatora LQG)
Wykaz ważniejszych skrótów i oznaczen
Bibliografia |