Na poziomie merytorycznym konstrukcja podręcznika odtwarza wszystkie ogniwa procesu badawczego - od teoretycznej konceptualizacji celu i przedmiotu badań, przez budowanie ich planu, konstruowanie narzędzi badawczych, metody zbierania danych, metody analizy danych - do interpretacji i odnoszenia ich do teorii lub praktyki edukacyjnej. Na poziomie formalnym główna idea podręcznika opiera się na jego interakcyjności (czytelnik jest prowadzony krok po kroku po treści podręcznika, angażowany w wykonywanie zadań testujących rozumienie tekstu) i prostocie odnoszącej się do języka tekstu.Dr hab. Krzysztof Rubacha, profesor Uniwersytetu Mikołaja Kopernikaw Toruniu na Wydziale Nauk Pedagogicznych. Szczególnie interesuje się metodologią badań społecznych - zwłaszcza zastosowaniem metod statystycznych w badaniach nad edukacją. Prowadzi również badania nad procesami edukacyjnymi, m.in. nad funkcjonowaniem społecznym i zawodowym nauczycieli. Prywatnie - lubi podróżować i malować obrazy."Jestem przekonany, że tak solidnie i kompetentnie przygotowany podręcznik przyczyni się do podniesienia świadomości metodologicznej polskich pedagogów, wpłynie na poprawę jakości prac badawczych, realizowanych przez przedstawicieli tej nauki, a studentom innych pokrewnych dyscyplin naukowych (psychologii, socjologii, kulturoznawstwa), którzy obawiają się spotkania z własnymi metodologiami, pomoże przezwyciężyć bariery intelektualne i emocjonalne w poznawaniu podstaw prowadzenia badań naukowych."Z recenzji prof. dr. hab. Stanisława KowalikaAkademia Wychowania Fizycznego w Poznaniu
Wydawca: | Akademickie i Profesjonalne Wydawnictwa Sp.z o.o. |
Autorzy: | Barbara Baraniak |
ISBN: | 978[zasłonięte][zasłonięte]14086 |
SKU: | |
Seria: | |
Ilość Stron: | 205 |
Język: | |
Oprawa: | miękka ze skrzydełkami |
Tom: | |
Kod: | WAPS-0241 |
Wydanie: | 1 |