EAN: 838
[zasłonięte]5661
Elektroniczna książka w pliku PDF (ebook). Ten produkt, po zakupieniu i opłaceniu, wysłany zostanie e-mailem.
Tematyka Zbiór wszystkich niezbędnych informacji dla nauczycieli i dyrektorów szkół podstawowych, gimnazjów oraz placówek ponadgimnazjalnych na temat metod aktywizujących proces uczenia się.
Udostępniamy informacje, w jaki sposób wywoływać adekwatny stan
gotowości do nauki określonych lekcji, jak budować
więź nauczyciela z uczniami, jak budować sytuacje edukacyjne. W publikacji omówienie konkretnych przykładów metod aktywizujących, takich jak na przykład: drama, symulacja, dyskusja, obserwacja.
Korzyści: -
Kompleksowe ujęcie najważniejszych zagadnień, dzięki czemu unikną Państwo wertowania różnych książek w poszukiwaniu odpowiedzi na nurtujące pytania,
- Wskazówki, czego uczeń się uczy, ucząc się za pomocą określonej
metody,
- Zestaw sprawdzonych narzędzi
gotowych do wykorzystania - ćwiczeń, zadań i przykładów,
- Informacje na temat
sposobów wzmacniania efektu edukacyjnego,
-
Publikację w praktycznej formie dokumentu elektronicznego.
Autorzy
Małgorzata Taraszkiewicz - psycholog edukacyjny, edukator, trener, autor książek i materiałów edukacyjnych; kierownik Pracowni Informacji Pedagogicznej CODN, szef Wydawnictw CODN. Autor projektu i redaktor pakietu "Europa na co dzień"; koordynator i trener programu "Nowa Szkoła"; autor projektu i redaktor pakietu "Nowa Szkoła"; autor wielu programów szkoleniowych dla nauczycieli (m.in. autorski program pt. "Profesor NLP w nauczaniu i wychowaniu"); trener grup nauczycieli i dyrektorów szkół; autorka książek m.in. "Książki warte czytania dzieciom", "Jak uczyć lepiej, czyli Refleksyjny Praktyk w Działaniu. Projektuje i prowadzi treningi i warsztaty z zakresu m.in. komunikacji, kreatywności, asertywności i rozwoju osobistego dla edukacji i biznesu.
SPIS TREŚCI:
1. Wielka rozgrzewka 1.1. Propozycja: "15-minutowy MENEDŻER"
1.2. Organizacja przestrzeni edukacyjnej
1.2.1. Wymiar metodyczny czyli jaką metodą/jakimi metodami będzie realizowana lekcja
1.2.2. Wymiar mentalny czyli jak wywołujesz odpowiedni stan gotowości do uczenia się na konkretnej lekcji
1.2.3. Wymiar interpersonalny czyli jak nawiązujesz kontakt z uczniami
1.2.4. Wymiar architektoniczny czyli jak budujesz sytuacje edukacyjne w sensie aranżacji klasy
1.3. Uczysz tak, jak myślisz, że należy uczyć
1.4. Przygotowując się do lekcji - START!
1.5. Cel
1.6. Metoda
1.6.1. Wybór strategii przekazywania wiedzy lub ćwiczenia umiejętności
1.6.2. Materiały
1.7. Otwieranie sytuacji edukacyjnej - w klasie
1.7.1. Jak przekażesz uczniom cel i sens uczenia się tego, co planujesz im przekazać?
1.7.2. Jak przygotujesz dobry start?
1.7.3. Czy jesteś przygotowany na dodatkowe zdarzenia edukacyjne?
1.8. Zamykanie sytuacji edukacyjnej - w klasie
1.8.1. Ewaluacja pracy uczniów
1.8.2. Ewaluacja własnej pracy
1.9. Pomyśl: JAK MOŻNA ZROBIĆ TO LEPIEJ?
2. Metody aktywne w szkole
3. Budowa scenariusza pracy do wybranej metody
4. Wskazówki do pracy wybrana metoda 4.1. Wykład
4.2. Pytania i odpowiedzi
4.3. Dyskusja
4.4. Czytanie
4.5. Obserwacja
4.6. Gry dydaktyczne
4.7. Granie ról
4.8. Drama
4.9. Symulacja
4.10. Analiza przypadku
5. Ważne pytanie na zakończenie