Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Metodologiczne uwarunkowania pracy... [nowa]

28-02-2012, 20:26
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 42.30 zł     
Użytkownik book24
numer aukcji: 2030964170
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 9   
Koniec: 31-01-2012 12:49:25

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Book24
Book24 - księgarnia internetowa serdecznie wita na swoich aukcjach w serwisie alle. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz zakupu.
O nas

Kupując u nas masz pewność co do jakości zakupionego towaru, oraz szybkiej przesyłki.
Do każdej transakcji podchodzimy indywidualnie, staramy się, aby nasz klient był w 100% usatysfakcjonowany.

Każdą paczkę starannie pakujemy w tekturowe pudełko lub kopertę bąbelkową, tak aby w stanie nienaruszonym dotarła do odbiorcy.
Zwrot pieniędzy

Dane Kontaktowe

Po wylicytowaniu przedmiotu koniecznie wypełnij formularz dostawy, jeśli masz dodatkowe pytania napisz e-maila.

Book24 - księgarnia internetowa al.Solidarności 117 lok.406
00-140 Warszawa

e-mail: [zasłonięte]@book24.waw.pl
pon-pt: 9-18

Numer konta:
951[zasłonięte]200400[zasłonięte]70234[zasłonięte]730 (mBank)
501[zasłonięte]555811[zasłonięte]45200[zasłonięte]594 (Inteligo)


Zaufanie do Book24 Kurier UPS

Metodologiczne uwarunkowania pracy naukowej
Jerzy Apanowicz

Metodologiczne uwarunkowania pracy naukowej
Dodatkowe informacje

  • ISBN:83-7251-533-6
  • liczba stron: 168
  • Okładka: miękka
  • Wydawnictwo: Difin
  • Wymiary: 155 x 235 mm
  • Rok wydania: 2005
  • Opis

    Książka ma charakter interdyscyplinarny, może służyć zainteresowanym we wszystkich dyscyplinach naukowych, ale szczególnie podnoszących swoje kwalifikacje w naukach ekonomicznych i humanistycznych.

    Spis treści:
    Wstęp
    Rozdział 1. Rozwój wiedzy ludzkiej
    1.1. Rodzaje wiedzy ludzkiej
    1.2. Istota i pojęcie nauki
    1.3. Determinanty rozwoju nauki
    1.4. Rys historyczny nauki
    1.5. Współczesna klasyfikacja nauki
    Rozdział 2. Poznanie naukowe
    2.1. Istota poznania naukowego
    2.2. Procesy poznania myślowego
    2.2.1. Analiza i synteza
    2.2.2. Dedukcja i indukcja
    2.2.3. Porównywanie i przeciwstawianie
    2.2.4. Uzasadnianie i dowodzenie naukowe
    2.2.5. Uogólnianie i wnioskowanie
    2.3. Poznanie (sprawdzanie) empiryczne
    2.4. Rodzaje wyjaśnień naukowych
    2.4.1. Wyjaśnienie genetyczne
    2.4.2. Wyjaśnienie funkcjonalne
    2.4.3. Wyjaśniania teleologiczno-funkcjonalne
    2.4.4. Wyjaśnienie logiczne
    Rozdział 3. Badania naukowe
    3.1. Cele i funkcje badań naukowych
    3.2. Zadania badań naukowy
    3.3. Typy badań naukowych
    3.3.1. Badania podstawowe
    3.3.2. Badania stosowane
    3.3.3. Badania diagnostyczne
    3.3.4. Badania weryfikacyjne
    3.3.5. Badania kompleksowe
    3.3.6. Badania przyczynkarskie
    3.3.7. Badania heurystyczne
    3.4. Procedury badawcze
    3.4.1. Procedura diagnostyczna
    3.4.2. Procedura eksperymentalna
    3.4.3. Procedura operacyjna
    3.4.4. Procedura ewaluacyjna
    3.4.5. Procedura korelacyjna
    3.5. Organizacja i etapy badań naukowych
    3.5.1. Czynności w procesie rozwiązywania problemów badawczych
    3.6. Metodologiczny schemat badań naukowych
    3.7. Metody, techniki i narzędzia badawcze
    3.7.1. Metoda
    3.7.2. Metoda badawcza
    3.7.3. Zadania metod badawczych
    3.7.4. Rodzaje metod badawczych
    3.7.5. Techniki badań naukowych
    3.7.6. Narzędzia badawcze
    Rozdział 4. Pisarstwo naukowe
    4.1. Prace naukowe
    4.2. Rodzaje prac naukowych
    4.2.1. Dzieła i rozprawy naukowe
    4.2.2. Monografie
    4.2.3. Artykuły i komunikaty naukowe
    4.2.4. Referaty naukowe
    4.3. Metodologiczne elementy pracy naukowej
    4.3.1. Problem badawczy
    4.3.2. Przedmiot badań
    4.3.3. Tezy (pytania problemowe, problemy szczegółowe)
    4.3.4. Hipotezy i ich znaczenie w badaniach naukowych
    4.3.5. Zmienne i ich wskaźniki
    4.3.6. Układ treści pracy naukowej
    Rozdział 5. Realizacja rozprawy doktorskiej
    5.1. Uwarunkowania prawne uzyskania stopnia doktora nauk
    5.2. Przygotowanie do otwarcia przewodu doktorskiego
    5.2.1. Określenie obszaru zainteresowań i podjęcie decyzji o rozpoczęciu przewodu
    5.2.2. Koncepcja rozprawy doktorskiej
    5.3. Wszczęcie rozprawy doktorskiej
    5.4. Procesy i procedury badawcze
    5.4.1. Informacje naukowe do sformułowania problemu badawczego
    5.4.2. Określenie tez (pytań problemowych, problemów szczegółowych) i postawienie hipotez
    5.4.3. Dobór metod, technik i narzędzi badawczych
    5.4.4. Opracowanie procedury badawczej
    5.4.5. Przeprowadzenie badań
    5.4.6. Uporządkowanie wyników badań, ich kontrola i analiza
    5.4.7. Pisemne przedstawienie wyników badań
    5.5. Wymagania stawiane rozprawom doktorskim
    5.5.1. Kryteria jakości rozprawy doktorskiej
    5.6. Przygotowanie rozprawy doktorskiej do obrony
    5.6.1. Opinia promotora
    5.6.2. Recenzje rozprawy doktorskiej
    5.6.3. Autoreferat doktoranta
    5.7. Obrona rozprawy doktorskiej
    Rozdział 6. Realizacja pracy habilitacyjnej
    6.1. Uwarunkowania prawne habilitacji
    6.2. Elementy twórcze pracy habilitacyjnej
    6.3. Przygotowanie przewodu habilitacyjnego
    6.4. Recenzje habilitacji i dorobku naukowo-badawczego oraz dydaktycznego habilitanta
    6.5. Kolokwium habilitacyjne
    6.5.1. Wykład habilitacyjny
    Rozdział 7. Etyka i etykieta w realizacji prac kwalifikacyjnych
    7.1. Dobre obyczaje w nauce
    7.1.1. Obowiązki moralne pracownika nauki
    7.1.2. Motywacje działania pracowników nauki
    7.2. Etykieta w nauce
    7.2.1. Znaczenie etykiety w nauce
    7.2.2. Tytułowanie
    7.2.3. Składanie podziękowań
    7.2.4. Wręczanie dokumentów, kwiatów i drobnych upominków
    7.2.5. Spotkania towarzyskie
    7.2.6. Toasty
    7.2.7. Wizytówki
    Wnioski
    [zasłonięte]@book24.waw.pl - Book24 - księgarnia internetowa