historycznySquad
1976
174 s., tw., 20 cm
stan dobry (podniszczona obwoluta)
Wstęp......................... 5
Przypisy........................ 11
Rozdział pierwszy. KONCEPCJA METODY NAUKOWEJ....... 12
Pojęcie metody...................... 12
Koncepcja nauki a metoda naukowa.............. 13
Ogólne sposoby postępowania naukowego............. 17
Przypisy........................ 24
Rozdział drugi. METODY POSTĘPOWANIA DOWODOWO-SYSTEMA-
TYZACYJNEGO..................... 30
Pojęcie argumentowania...................
Typy argumentowania..................
Dedukcja sylogistyczna....................
Entymemat . .....................
Indukcja........................
Rozumowanie przez przykład.................
Przypisy........................
Rozdział trzeci. DOWODZENIE A UZASADNIANIE PRZEZ PROBACJĘ
I PRZEKONYWANIE RETORYCZNE.............
Formy dowodzenia.....................
Stosowanie probacji jako wyraz krytycyzmu i rewizjonizmu wobec przeszłości Arystotelesowskie środki logiczne racjonalnej perswazji a renesansowe sposoby
oratorskiego przekonywania..................
Rozdział czwarty. SPOSOBY WERYFIKACJI EMPIRYCZNEJ.....
Opis matematyczny....................
Obserwacja.......................
Doświadczenie......................
Rozdział piąty. METODOLOGICZNA POSTAWA KRAKOWSKICH FILOZOFÓW W STOSUNKU DO STAREJ I NOWEJ SZKOŁY.....
Stara droga jako rezultat adaptacji arystotelizmu do myśli średniowiecznej .
Nowa droga jako reakcja przeciw przedstawicielom starej szkoły.....
Wspólna droga jako droga przejściowa od średniowiecza do nowożytności .
Zakończenie.......................
Skorowidz imienny ....................
Skorowidz cytowanych rękopisów...............