Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Metoda projektów w nauczaniu języków obcych

28-02-2012, 21:22
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 21 zł     
Użytkownik poltax
numer aukcji: 2034377566
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 12   
Koniec: 02-02-2012 09:26:17

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2011
Język: polski
Forma: poradnik
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Metoda projektów w nauczaniu języków obcych

Autor: Małgorzata Niemiec-Knaś
Wydawca: Impuls
ISBN:[zasłonięte]978-8308-951-8
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 102
Oprawa: miękka
Format: 16,5 x 23,5
Wydanie: 1

Wysyłka w ciągu 3-5 dni

EAN: 978[zasłonięte][zasłonięte]30895


Bardzo istotne jest zwrócenie przez autorkę uwagi na to, że przestrzeń uczenia się powinna być tak ukształtowana, aby mogła odpowiadać rzeczywistości. Funkcja komunikatywna języka [...] jawi się szczególnie wyraźnie, gdy staramy się opanować jakiś nieznany nam język. Wówczas musimy się nauczyć jego używania, tak jak musimy się nauczyć używania innych narzędzi.

Trzeba wiedzieć, jak posługiwać się językiem jako systemem znaków w określonych sytuacjach poznawczych i życiowych związanych z komunikowaniem się [...]. Działanie językowe obejmuje jednak nie tylko czynne używanie języka, czyli produkowanie tekstów fonicznych i graficznych, ale także rozumienie tych tekstów oraz refleksję nad językiem.

Z recenzji prof. zw. dr. hab. Krzysztofa Janikowskiego




SPIS TREŚCI:

Słowo wstępne

Ogólna charakterystyka nauczania projektem

1. Rys historyczny metody projektów
2. Pedagogiczne, psychologiczne i filozoficzne podstawy metody projektów
3. Metoda projektów - koncepcje i definicje
- Projekt jako eksperyment pedagogiczny w konfrontacji z rzeczywistością
- Metoda projektów - idealna droga ku kształceniu
- Projekt jako otwarta, skierowana na działanie forma zajęć lekcyjnych
a) Otwartość i działanie na lekcji
b) Cechy projektu jako otwartej formy skierowanej na działanie
- Projekt jako działanie lekcyjne wspierające autonomię
a) Autonomia w procesie uczenia się i nauczania
b) Autonomia uczenia się w projekcie
- Nauczanie projektopodobne


Zastosowanie metody projektów w praktyce
1. Czas trwania i zakres projektów w szkole
2. Ważne założenia lekcji projektowej
- Warsztatowy charakter przestrzeni projektowej
- Nauczyciel jako moderator
- Dynamika pracy w grupie
3. Planowanie i przebieg projektu
4. Ocenianie podczas działania projektowego
5. Korzyści i granice metody projektów
- Interdyscyplinarność a projekt
- Metoda projektów szansą dla nowej szkoły
- Granice metody projektów


Metoda projektów w nauczaniu języków obcych
1. Zasady psychologii kognitywnej i konstruktywizmu w nauczaniu języków obcych
2. Zasady autonomii w projekcie językowym
3. Założenia akwizycji języka drugiego a nauczanie projektem
4. Cele i treści działania projektowego na lekcji języka obcego
5. Propozycja modelu projektu w nauczaniu języków obcych


Typologia zadań projektowych
1. Charakterystyka zadań projektowych dla lekcji języka obcego
2. Zadania typu projektowego
- Małe projekty
- Praca projektowa z tekstem
- Pisanie kreatywne
- Kreatywne mówienie
- Lekcja gramatyki jako projekt
- Projekty zorientowane na rozwiązywanie problemu
- Przedstawienia teatralne
- Projekty skierowane na rozwój kompetencji inter-kulturowej
a) Projekty-wywiady
b) Autentyczne spotkanie z rodzimym użytkownikiem języka docelowego
c) Wymiana młodzieży jako projekt

Bibliografia


Metoda projektów w nauczaniu języków obcych