Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Metoda krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci

17-02-2014, 16:36
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 80 zł     
Użytkownik medisquad_lublin
numer aukcji: 3964395333
Miejscowość Lublin
Wyświetleń: 21   
Koniec: 17-02-2014 16:20:59

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 2013
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Płatność

Wpłata na konto bankowe (przelew przedpłata)

Bank Ochrony Środowiska
841[zasłonięte]114421[zasłonięte]40704[zasłonięte]002

W tytule przelewu należy wpisać numer aukcji oraz nick

Gotówka przy odbiorze osobistym

Wysyłka

Wysyłka w ciągu 48 godzin po zaksięgowaniu wpłaty na koncie bankowym

Odbiór osobisty

ul. Lubartowska 56 w Lublinie

Kontakt z nami

ul. Lubartowska 56
20-094 Lublin
tel./fax: 81 [zasłonięte] 21
tel. kom.: 603 [zasłonięte] 381
pon.-pt.: 8.30-16.30

Metoda krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci

Autor: Cieszyńska-Rożek J.

 

Wydawca: Omega Stage Systems

Wydanie, Rok wyd: I, 2013

Ilość stron: 470

Format: 17,0 x 24,0 cm

Oprawa: twarda

ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]31685 

Opis:

Książka napisana dla logopedów, terapeutów, psychologów, pedagogów oraz dla rodziców i dziadków wszystkich dzieci z problemami rozwoju funkcji poznawczych. Przedstawione zostało nowe podejście w diagnozowaniu oraz terapii zaburzeń rozwojowych.
W pierwszej części scharakteryzowany został rozwój dzieci od urodzenia do szóstego roku życia, a także trzy różne koncepcje terapeutyczne wynikające z przyjętej filozofii człowieka. W drugiej części Autorka opisała metody diagnozowania funkcji poznawczych oraz różne zaburzenia rozwoju dzieci. Ostatnia część to omówienie 17 elementów metody krakowskiej, uwzględniając podstawy naukowe i rozwiązania praktyczne. Duża liczba ćwiczeń oraz scharakteryzowane sylwetki dzieci w znacznym stopniu ułatwiają zrozumienie zasad diagnozowania i prowadzenia stymulacji rozwojowej metodą krakowską.

Spis treści:
I. PODSTAWY TEORETYCZNE
1. Czego uczą nas dzieje człowieka na Ziemi?
1.1. Od narzędzia do symbolu.
1.2. Źródła komunikacji językowej.
1.3. Rozwój pisma.
2. Wpływ środowiska na rozwój dziecka.
2.1. Biologia, środowisko wewnętrzne i zewnętrzne a kształtowanie się procesów neurogenezy.
2.2. Etapy rozwoju funkcji poznawczych.
2.3. Formowanie się dominacji stronnej.
2.4. Wpływ wysokich technologii na funkcje lewej półkuli mózgu.
2.5. Rola języka w rozwoju poznawczym.
3. Poszukiwanie metod terapeutycznych.
3.1. Wyjaśnienia terminologiczne.
3.2. Koncepcje behawioralne.
3.3. Koncepcje neopsychoanalityczne.
3.4. Koncepcje humanistyczne.
3.5. Jatrogenne techniki terapii.
3.6. Teoria umysłu.
3.7. Deficyt uwagi.
3.8. Jak założenia mentalne formują błędne wnioskowanie.

II. ZABURZENIA ROZWOJU FUNKCJI POZNAWCZYCH I KOMUNIKACJI ROZWOJOWEJ.
1. Diagnoza zaburzeń rozwojowych.
1.1. Podstawy teoretyczne.
1.2. Rozwiązania praktyczne.
2. Wybrane zakłócenia formowania się struktur poznawczych.
2.1. Bilingwizm i wielojęzyczność.
2.2. Opóźniony rozwój wymowy a opóźniony rozwój mowy.
2.3. Wady wymowy.
2.4. Zagrożenie dysleksją.
2.5. Jąkanie dziecięce.
2.6. Alalia.
2.7. Alalia z komponentem ze spektrum autyzmu lub zespołu Aspergera.
2.8. Afazja dziecięca.
2.9. Afazja u dzieci.
2.10. Zaburzenia słuchu.
2.11. Zespół Downa.
2.12. Zespół Aspergera.
2.13. Autyzm.
 
III. METODA KRAKOWSKA
1. Dlaczego Metoda Krakowska?
1.1. Rola stymulacji symbolicznej w formowaniu się struktur poznawczych.
2. Neurobiologiczne podstawy terapii prowadzonej metodą krakowską.
2.1. Neuroplastyczność układu nerwowego.
2.2. Współczesne poglądy na mechanizm uczenia się.
2.3. Uczenie się a rozwój.
3. Podstawowe elementy Metody Krakowskiej.
3.1. Stymulacja słuchowa.
3.2. Komunikacja niewerbalna.
3.3. Technika komunikacyjna – dialog
3.4. Programowanie języka.
3.5. Dziennik wydarzeń.
3.6. Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania.
3.7. Terapia funkcji wzrokowych.
3.8. Stymulacja funkcji motorycznych.
3.9. Wybór dominującej ręki.
3.10. Rola zabawy w kształtowaniu języka.
3.11. Stymulacja lewej półkuli mózgu.
3.12. Kształtowanie zachowań społecznych.
3.13. Poznanie wielozmysłowe – bodźce zapachowe i smakowe.
3.14. Stymulacja pamięci.
3.15. Ćwiczenia kategoryzacji.
3.16. Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego.
3.17. Logoterapia.
3.18. Metoda Krakowska – dane statystyczne.