Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci

13-07-2015, 23:11
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 75 zł     
Użytkownik eduhit
numer aukcji: 5512457112
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 8   
Koniec: 13-07-2015 22:53:02

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 1.00 [kg]
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2013
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


Płatność

Wpłata na konto bankowe (przelew przedpłata)

mBank
72 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 567290

W tytule przelewu należy wpisać numer aukcji oraz nick

Gotówka przy odbiorze osobistym

Wysyłka

Wysyłka w dni robocze po zaksięgowaniu wpłaty na koncie bankowym

Odbiór osobisty

Wyspa Uśmiechu

ul. Rogalskiego 8

w Warszawie (Gocław).

Prosimy o umawianie się telefonicznie na odbiór.

Kontakt z nami

ul. Rogalskiego 8
03-982 Warszawa


tel.: 22 30 25 103

pon.-pt.: 7:30-17:00


tel. kom.: 790 [zasłonięte] 5432
pon.-pt.: 7.30-20.00
soboty: 10.00-16.00

Produkt nowy


Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci.

 

Z perspektywy fenomenologii neurobiologii i językoznawstwa

 


autor: prof. Jagoda Cieszyńska-Rożek

 

Opis:

Książka napisana dla logopedów,terapeutów, psychologów, pedagogów oraz dla rodziców i dziadków wszystkich dzieci z problemami rozwoju funkcji poznawczych. Przedstawione zostało nowe podejście w diagnozowaniu oraz terapii zaburzeń rozwojowych. W pierwszej części scharakteryzowany został rozwój dzieci od urodzenia do szóstego roku życia, a także trzy różne koncepcje terapeutyczne wynikające z przyjętej filozofii człowieka. W drugiej części Autorka opisała metody diagnozowania funkcji poznawczych oraz różne zaburzenia rozwoju dzieci. Ostatnia część to omówienie 17 elementów metody krakowskiej, uwzględniając podstawy naukowe i rozwiązania praktyczne. Duża liczba ćwiczeń oraz scharakteryzowane sylwetki dzieci w znacznym stopniu ułatwiają zrozumienie zasad diagnozowania i prowadzenia stymulacji rozwojowej metodą krakowską.

 

 

Spis treści

 

Podstawy teoretyczne


I. Czego uczą nas dzieje człowieka na Ziemi?
1. Od narzędzia do symbolu.
2. Źródła komunikacji językowej.
3. Rozwój pisma.
II. Wpływ środowiska na rozwój dziecka.
1. Biologia, środowisko wewnętrzne i zewnętrzne a kształtowanie się procesów neurogenezy.
2. Etapy rozwoju funkcji poznawczych.
3. Formowanie się dominacji stronnej.
4. Wpływ wysokich technologii na funkcje lewej półkuli mózgu.
5. Rola języka w rozwoju poznawczym.
III. Poszukiwanie metod terapeutycznych.
1. Wyjaśnienia terminologiczne.
2. Koncepcje behawioralne.
3. Koncepcje neopsychoanalityczne.
4. Koncepcje humanistyczne.
5. Jatrogenne techniki terapii.
6. Teoria umysłu.
7. Deficyt uwagi.
8. Jak założenia mentalne formują błędne wnioskowanie.

Zaburzenia rozwoju funkcji poznawczych i komunikacji językowej.

I. Diagnoza zaburzeń rozwojowych.
1. Podstawy teoretyczne.
2. Rozwiązania praktyczne.
II. Wybrane zakłócenia formowania się struktur poznawczych.
1. Bilingwizm i wielojęzyczność.
2. Opóźniony rozwój wymowy a opóźniony rozwój mowy.
3. Wady wymowy.
4. Zagrożenie dysleksją.
5. Jąkanie dziecięce.
6. Alalia.
7. Alalia z komponentem ze spektrum autyzmu lub zespołu Aspergera.
8. Afazja dziecięca.
9. Afazja u dzieci.
10. Zaburzenia słuchu.
11. Zespół Downa.
12. Zespół Aspergera.
13. Autyzm.

 

 

Metoda Krakowska


I. Dlaczego Metoda Krakowska?
1. Rola stymulacji symbolicznej w formowaniu się struktur poznawczych.
II. Neurobiologiczne podstawy terapii prowadzonej metodą krakowską.
1. Neuroplastyczność układu nerwowego.
2. Współczesne poglądy na mechanizm uczenia się.
3. Uczenie się a rozwój.
III. Podstawowe elementy Metody Krakowskiej.
1. Stymulacja słuchowa.
2. Komunikacja niewerbalna.
3. Technika komunikacyjna – dialog
4. Programowanie języka.
5. Dziennik wydarzeń.
6. Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania.
7. Terapia funkcji wzrokowych.
8. Stymulacja funkcji motorycznych.
9. Wybór dominującej ręki.
10. Rola zabawy w kształtowaniu języka.
11. Stymulacja lewej półkuli mózgu.
12. Kształtowanie zachowań społecznych.
13. Poznanie wielozmysłowe – bodźce zapachowe i smakowe.
14. Stymulacja pamięci.
15. Ćwiczenia kategoryzacji.
16. Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego.
17. Logoterapia.
18. Metoda Krakowska – dane statystyczne.

Oprawa: miękka

str. 670

 

Wystawiamy paragony / faktury.


Szukasz innych pozycji logopedycznych lub edukacyjnych?

Napisz do nas lub zadzwoń.

 

Zapraszam na moje pozostałe aukcje.



Dodano 2[zasłonięte]015-04 16:53
Od 28 do 30 kwietnia, w związku z dużymi kolejkami w Urzędach Pocztowych (koniec rozliczenia podatków za 2014 rok), nie będziemy realizować wysyłki za pośrednictwem Poczty Polskiej.
W terminie powyższym na bieżąco wysyłamy jedynie przesyłki kurierskie i paczkomaty InPost.
Przepraszamy za utrudnienie.