Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju Cieszyńska

26-12-2014, 14:39
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 75 zł      Najwyzsza cena licytacji: zł      Aktualna cena: 75 zł     
Użytkownik medicon-pl
numer aukcji: 4839480599
Miejscowość gdańsk
Kupiono sztuk: 6    Licytowało: 6    Wyświetleń: 157   
Koniec: 26-12-2014 14:25:15

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

  • Masz pytania ?
  • chętnie na wszystkie odpowiemy
  • Pon - Pt od 9.00-17.00
  • telefon :
  • 58 [zasłonięte] 14
email :
[zasłonięte]@medicon.pl
godziny otwarcia :
Pon - Pt 9.00-17.00
adres :

Polskie Księgarnie Specjalistyczne S.C.

ul. Gen. Stefana

Grota-Roweckiego 4A

( boczna od kartuskiej 68 )

80-108 Gdańsk

Przedmioty wysyłamy do 72 h od momentu otrzymania wpłaty
Paczki wysyłamy

Wpłaty prosimy wykonywać za pośrednictwem allegro lub przelewem tradycyjnym.

payu

Numer konta :

ING BANK ŚLĄSKI o/Gdańsk

 

86 1050 [zasłonięte] 1[zasłonięte]7640022 [zasłonięte] 671165

Regulamin dostępny na naszej stronie o mnie.

 

Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci

Jagoda Cieszyńska

 

Wydawca: Omega
2013 , wydanie I
472 str., okładka miękka
ISBN: 978-83-[zasłonięte]685-2-1


Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci z perspetywy fenomenologii, neurobiologii i językoznawstwa.

"Terapia ukierunkowana jest na umożliwienie pełni rozwoju każdemu dziecku, by nawet w sytuacjach głębokich

uszkodzeń struktur mózgu pojawiły się reakcje wskazujące na podjęcie choćby elementów komunikacji."

ze wstępu

Prof. zw. dr hab. Jagoda Cieszyńska-Rożek - kieruje Katedrą Logopedii i Zaburzeń Rozwoju w Uniwersytecie

Pedagogicznym w Krakowie. Diagnozuje dzieci z zaburzeniami rozwoju w centrum Metody Krakowskiej oraz w Gabinecie Neurologopedycznym Gżegżółka w Krakowie. Jest autorką książek oraz artykułów naukowych, w których porusza problemy dwujęzyczności i wielojęzyczności, dysleksji i innych specyficznych trudności w uczeniu się, zaburzeń ze spektrum

autyzmu, pisze także o formowaniu się systemu językowego u dzieci niesłyszących, z alalią i afazją dziecięcą oraz o

wczesnej interwencji terapeutycznej. Jest twórcą Symultaniczno-Sekwencyjnej Nauki Czytania, serii Kocham czytać.

Książka Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci skierowana jest do logopedów, terapeotów, psychologów,

pedagogów oraz dla rodziców i dziadków wszystkich dzieci z problemami rozwoju funkcji poznawczych. Przedstawione

zostało nowe podejście w diagnozowaniu oraz terapii zaburzeń rozwojowych. W pierwszej części scharakteryzowany

został rozwój dzieci od urodzenia do szóstego roku życia, a także trzy różne koncepcje terapeutyczne wynikające z

przyjętej filozofii człowieka. W drugiej części Autorka opisała metody diagnozowania funkcji poznawczych oraz różne

zaburzenia rozwoju dzieci. Ostatnia część to omówienie 17 elementów metody krakowskiej, uwzględniając podstawy

naukowe i rozwiązania praktyczne. Duża liczba ćwiczeń oraz scharakteryzowane sylwetki dzieci w znacznym stopniu

ułatwiają zrozumienie zasad diagnozowania i prowadzenia stymulacji rozwojowej metodą krakowską.




SPIS TREŚCI

Podstawy teoretyczne

I. Czego uczą nas dzieje człowieka na Ziemi?
1. Od narzędzia do symbolu.
2. Źródła komunikacji językowej.
3. Rozwój pisma.
II. Wpływ środowiska na rozwój dziecka.
1. Biologia, środowisko wewnętrzne i zewnętrzne a kształtowanie się procesów neurogenezy.
2. Etapy rozwoju funkcji poznawczych.
3. Formowanie się dominacji stronnej.
4. Wpływ wysokich technologii na funkcje lewej półkuli mózgu.
5. Rola języka w rozwoju poznawczym.
III. Poszukiwanie metod terapeutycznych.
1. Wyjaśnienia terminologiczne.
2. Koncepcje behawioralne.
3. Koncepcje neopsychoanalityczne.
4. Koncepcje humanistyczne.
5. Jatrogenne techniki terapii.
6. Teoria umysłu.
7. Deficyt uwagi.
8. Jak założenia mentalne formują błędne wnioskowanie.

Zaburzenia rozwoju funkcji poznawczych i komunikacji językowej.

I. Diagnoza zaburzeń rozwojowych.
1. Podstawy teoretyczne.
2. Rozwiązania praktyczne.
II. Wybrane zakłócenia formowania się struktur poznawczych.
1. Bilingwizm i wielojęzyczność.
2. Opóźniony rozwój wymowy a opóźniony rozwój mowy.
3. Wady wymowy.
4. Zagrożenie dysleksją.
5. Jąkanie dziecięce.
6. Alalia.
7. Alalia z komponentem ze spektrum autyzmu lub zespołu Aspergera.
8. Afazja dziecięca.
9. Afazja u dzieci.
10. Zaburzenia słuchu.
11. Zespół Downa.
12. Zespół Aspergera.
13. Autyzm.


Metoda Krakowska

I. Dlaczego Metoda Krakowska?
1. Rola stymulacji symbolicznej w formowaniu się struktur poznawczych.
II. Neurobiologiczne podstawy terapii prowadzonej metodą krakowską.
1. Neuroplastyczność układu nerwowego.
2. Współczesne poglądy na mechanizm uczenia się.
3. Uczenie się a rozwój.
III. Podstawowe elementy Metody Krakowskiej.
1. Stymulacja słuchowa.
2. Komunikacja niewerbalna.
3. Technika komunikacyjna – dialog
4. Programowanie języka.
5. Dziennik wydarzeń.
6. Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania.
7. Terapia funkcji wzrokowych.
8. Stymulacja funkcji motorycznych.
9. Wybór dominującej ręki.
10. Rola zabawy w kształtowaniu języka.
11. Stymulacja lewej półkuli mózgu.
12. Kształtowanie zachowań społecznych.
13. Poznanie wielozmysłowe – bodźce zapachowe i smakowe.
14. Stymulacja pamięci.
15. Ćwiczenia kategoryzacji.
16. Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego.
17. Logoterapia.
18. Metoda Krakowska – dane statystyczne.

 

 

Zobacz nasze pozostałe aukcje:

KomentarzePanelealle

Strona "o mnie"Wszystkie aukcje

darmowe panele allegro