Metoda i wyobraźnia to seria książek metodycznych z propozycjami lekcji kreatywności w nauczaniu wczesnoszkolnym. Wykorzystuje ona nauczycielskie i trenerskie doświadczenie w zakresie stymulowania i rozwijania kreatywności dzieci w wieku od 6 do 11 lat. Przedstawione w tych przewodnikach zasady prowadzenia lekcji twórczych w szkole uwzględniają najnowszą wiedzę z zakresu psychologii i pedagogiki kreatywności. Propozycje zabaw i ćwiczeń dla uczniów zostały usystematyzowane zgodnie z grupami funkcjonującymi w klasyfikacjach metod i technik twórczych według E. Nęcki i K.J. Szmidta. Umożliwia to systematyzację i poszerzenie nauczycielskiej wiedzy o sposobach rozwijania twórczości, nie tylko podczas lekcji kreatywności, ale także podczas typowych, określonych podstawą programową, lekcji w kształceniu zintegrowanym.
Metoda i wyobraźnia składa się z dwóch części. Pierwsza, najobszerniejsza, zawiera niezbędny zakres teorii twórczości oraz ogólne zasady, metodykę i rolę nauczyciela w prowadzeniu lekcji kreatywności. W poszczególnych rozdziałach znalazły się propozycje wielu ćwiczeń wraz z załączonymi do nich kartami pracy, które nauczyciel może potraktować jako wskazówkę do własnych działań innowacyjnych lub jako gotowy materiał do wykorzystania podczas zajęć.