METODA DOBREGO STARTU – OD SŁOWA DO ZDANIA, OD ZDANIA DO TEKSTU – Wspomaganie rozwoju dzieci, zwłaszcza z opóźnionym rozwojem mowy i wadą słuchu
Marta Bogdanowicz, Małgorzata Szewczyk
książka A4, 56 stron
teczka A4, 6 książeczek tematycznych i ilustracji, 25 wzorów, wyrazy do wycinania, kartonowe kukiełki
płyta 1 CD
ISBN[zasłonięte]978-8334-260-8
Jest to program Metody Dobrego Startu dostosowany do potrzeb dzieci z wadą słuchu i z opóźnionym rozwojem mowy. Może być także wykorzystywany podczas zajęć z małymi dziećmi rozwijającymi się prawidłowo.Publikacja składa się z podręcznika, teczki oraz płyty CD.W podręczniku znajduje się rozdział poświęcony dzieciom z wadą słuchu i ich specjalnym potrzebom edukacyjnym, charakterystyka Metody Dobrego Startu i jej zastosowania w pracy z tymi dziećmi, a także dokładny opis programu Od słowa do zdania, od zdania do tekstu i zajęć, na których jest on stosowany. Oprócz tego w książce zamieszczono trzy przykładowe scenariusze zajęć oraz propozycje zabaw i ćwiczeń.
W teczce znajdują się książeczki tematyczne, ilustracje, wzory wspomagające prawidłową wymowę wierszyków, zdań i wyrazów, wyrazy do wycinania oraz kartonowe kukiełki.Książeczki tematyczne (o zwierzętach hodowlanych, owocach, warzywach, ubraniach oraz Bożym Narodzeniu) zawierają ćwiczenia wykorzystujące Metodę Dobrego Startu. Są one opracowane w taki sposób, aby dzieci z radością je wykonywały. Oprócz zadań, w których opracowują i utrwalają materiał językowy, w książeczkach znajdują się również polecenia łatwiejsze i przyjemniejsze, np. kolorowanie ilustracji, poznawanie świata poprzez własne doświadczenia.Na płycie znajdują się odgłosy zwierząt potrzebne do wykonania niektórych ćwiczeń z książeczek tematycznych oraz czytane przez lektora opowieści dziadka Leona – jednego z bohaterów książeczek, a także wierszyki i rymowanki. „Istotnym walorem książki jest fakt, że zawarty tam program Od słowa do zdania, od zdania do tekstu został już empirycznie sprawdzony i potwierdzona jego przydatność przez realizującego go nauczyciela (...). Autorki prezentują wiele dobrych, a nawet świetnych ćwiczeń zarówno mono-, jaki i polisensorycznych, pomocnych do kształcenia dłuższych wypowiedzi dzieci. Cieszy podkreślana elastyczność programu, możliwość modyfikacji, uzupełnień w trakcie pracy, co może wyzwalać inwencję osoby prowadzącej ćwiczenia i aktywizację samych dzieci”.
prof. dr hab. Urszula Eckert
Spis treści:I. Metoda Dobrego Startu Marty BogdanowiczII. Dzieci z wadą słuchu i opóźnionym rozwojem mowyIII. Program MDS: Od słowa do zdania, od zdania do tekstuScenariusze zajęć – przykładyMateriały do zajęć
kupujesz wypełnij - formularz płacę
niezależnie od formy płatności
DANE DO PRZELEWU: P.P.H.U Najbar Mirosław ul.Batorego 24 43-100 Tychy ING BANK ŚLĄSKI 92 1050 [zasłonięte] 1[zasłonięte]3990023 [zasłonięte] 247368
TEL 32 [zasłonięte] 93 32 [zasłonięte] 72