Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Metalowa tablica - SAN FRANCISCO, IDEALNY PREZENT

16-01-2012, 21:41
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Użytkownik decorproject
numer aukcji: 2045338416
Miejscowość Katowice
Kupiono sztuk: 1    Wyświetleń: 17   
Koniec: 15-01-2012 16:52:36

Dodatkowe informacje:
Opis niedostępny...
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

   

Decorproject
ul. Brzozowa 24/2
40-70 Katowice
tel.: 32 [zasłonięte] 90
kom.: 504[zasłonięte]445
mail: [zasłonięte]@decorproject.pl

47 1050 [zasłonięte] 1[zasłonięte]2430090 [zasłonięte] 707202

 
 

Licytacja oznacza, że zgadzasz się
z naszymi warunkami podanymi
w opisie aukcji oraz na stronie
"o mnie".

 
 

Towar może być wysłany
za pośrednictwem firmy kurierskiej:
Koszt: 22,00zł

lub Poczty Polskiej:

List polecony priorytet:
13,00zł
Paczka pobraniowa:
16,00zł

 
 

Metalowa tabliczka - SAN FRANCISCO

 

 

Rozmiar tabliczki: 41 cm x 32cm


Metalowa tabliczka jest idealna dla kolekcjonera, wspaniale się prezentuje w każdym wnętrzu
- w domu, w biurze, w restauracji.

Metalowe tabliczki to również doskonały pomysł na nietypowy prezent lub wyjątkową pamiątkę.

 Tramwaje w San Francisco

San Francisco jest ostatnim miastem na świecie, w którym kursują tramwaje linowe. Obecnie istnieją 3 linie.

Tramwaje linowe w San Francisco powstały za sprawą Andrew Smith Hallidie’a. 4 sierpnia 1873 przetestował on pierwszy taki tramwaj. Miało to miejsce na ulicy Clay. Za raz po tym firma Clay Street Hill Railroaduruchomiła stałą linię, która okazała się wielkim sukcesem. Infrastruktura rozwijała się i w latach 1[zasłonięte]877-18 zbudowano 53 mile torów a w mieście funkcjonowało 8 przewoźników.

18 kwietnia 1906 trzęsienie ziemi i powstały w jego wyniku pożar zniszczyły większość infrastruktury. W odbudowywanym mieście stworzono komunikację opartą o tramwaje elektryczne i trolejbusy.

W 1947 w oparciu o raport mówiący o stratach przynoszonych przez tramwaje linowe burmistrz Lapham zażądał ich całkowitej likwidacji. W obronie tradycji stanęła jednak mieszkanka San Francisco - Friedel Klussman. Stworzyła ona lokalny komitet obrony tramwajów linowych. Skutecznie przeciwstawił się on burmistrzowi.

W latach ‘50 zlikwidowano kilka linii, ale nie pojawiły się nowe pomysły likwidacji sieci. Od 1982 do 1984 przeprowadzono wielki remont infrastruktury i w czerwcu 1984 oddano do użytku mieszkańców nowocześniejszy system. Działa on do dziś.

Tramwaje linowe w San Francisco uznane za ruchomy obiekt historyczny o znaczeniu narodowych dla USA są w zasadzie największą atrakcją turystyczną miasta.