NV831111 NAIVE CD 2014
Meshell Ndegeocello przeżyła wszystko, co może zaoferować kariera muzyczna. Początkowo od gatunków muzycznych ważniejsza dla niej była oryginalność, dlatego też przedkładała muzyczną prawdę nad muzyczne trendy. Przeżyła boom i dopieszczenie przez przemysł muzyczny, który zaakceptował ją taką, jaka jest. Fani podążali za nią przez muzykę soul, R&B, jazz, hiphop i rock, czemu towarzyszyły uduchowione teksty o poszukiwaniu miłości, sprawiedliwości, szacunku i szczęściu.
Najnowszy album Comet, Come To Me z medytacyjnymi tekstami, przynosi tę samą kreatywność, która cechowała jej twórczość na początku kariery.
Jedenasty album jest prawdopodobnie kulminacją jej dotychczasowych dokonań. Bogaty, wokalny, poszukujący, mądry i napędzany przez charakterystyczną grę Ndegeocello na basie. Na płycie pojawili się tacy goście jak: Shara Worden (My Brightest Diamond), czy Doyle Bramhall (Eric Clapton, Roger Waters), a także jej stali współpracownicy: gitarzysta Christopher Bruce, klawiszowiec Jebin Bruni i perkusista Earl Harvin.
Praca z tymi ludźmi okazała się dla niej szczególnie inspirująca.
Na Comet, Come To Me, oprócz dwunastu utworów (a piętnastu włączając bonusy ze strony internetowej artystki), jej fanów na pewno zaintryguje interpretacja piosenki Friends grupy Whodini, przełomowego utworu hiphopowego, który oryginalnie ukazał się w 1984 roku.
Poza własnymi płytami, Ndegeocello podejmuje się także roli producenta. Na przestrzeni ostatnich lat produkowała trzy albumy: Time brytyjskiego poety i muzyka Anthony'ego Josepha, All Rise: A Joyful Elegy For Fats Waller będącym hołdem Jasona Morana dla Fatsa Wallera oraz przygotowywany do wydania nowy album nominowanej do Grammy Ruthie Foster.
1. Friends 2. Tom 3. Good Day Bad 4. Forget My Name 5. And Yet It Moves 6. Comet, Come To Me 7. Continuous Performance 8. Shopping For Jazz 9. Conviction 10. Folie A Deux 11. Choices 12. Modern Time 13. American Rhapsody