RAMA: Aluminiowa, 52 cm
WIDELEC: RST z regulacją i możliwością całkowitego zablokowania
MECHANIZM KORBOWY: Shimano Deore FCM590 (łożyskowanie zewnętrzne, najwyższa zębatka - 48)
KASETA: Shimano Deore CS-HG61 (11-28)
ŁAŃCUCH: Shimano HG-53 (114 ogniw, 9 biegów)
PRZERZUTKA PRZÓD: Shimano Alivio FDM431 (3 biegi)
PRZERZUTKA TYŁ: Shimano Alivio RDM430 (9 biegów)
MANETKI: Shimano Alivio SLM430 (3x9)
KOŁA: Obręcze ALEXRIMS, Piasty NOVATEC (NT-D041 i NT-D042, łożyska maszynowe), Szprychy nierdzewne, Opony Merida Speed 700x40
HAMULCE: Tarczowe, hydrauliczne - Tectro Draco
Kierownica, mostek, sztyca i rogi - AMOEBA (superlekkie i mocne, kolor biały)
Dodatkowo dorzucam licznik, lampki przednie i tylne, zamek (bardzo gruby) i sakwę.
Link do strony producenta ze specyfikacją takiego roweru. Obecnie ten model produkowany jest ze zmienionym designem ramy.
http://www.rowerymerida.pl/produkt560/crossway-100-d-rower-merida.html
Jak widać w zasadzie większość osprzętu została zmieniona na lepszy i trwalszy. Zdecydowałem się na taki ruch, gdyż bardzo podobała mi się akurat ta rama, wersje z lepszym osprzętem miały brzydsze ramy. Rower kupiłem we wrześniu 2011 roku. Nie jestem jakimś zapalonym rowerzystą, jeżdżę rekreacyjnie w weekendy, dla tego rower w zasadzie jest jak nowy, ma przejechane ok 500km. Jest idealnym kompromisem pomiędzy rowerem górskim a szosowym. Na drodze pojedziemy o wiele szybciej niż MTB przez to, że ma koła 28 cali, a w delikatnym terenie (las, polna droga) też bez problemu sobie poradzi, nie to co kolarka.