Mercedes W140 Coupe w kolekcjonerskim stanie
Krótki opis historii auta: Samochód zakupiony w niemieckim salonie przez polskiego biznesmena. Ponieważ był on właścicielem niemieckiej firmy, auto było na nią zarejestrowane, jednak przez cały czas stało w Polsce, gdzie ów biznesmen miał jeden ze swoich domów. Auto kupione w najwyższym możliwym w 95 roku wyposażeniu - posiadało m.in. oryginalną nawigację BLAUPUNKT, telefon, schowek na narty i dwa zestawy kół. Kiedy biznesmen przenosił firmę z Niemiec na Litwę (niższe podatki), również tam zarejestrował auto na swoją firmę, lecz nadal użytkowane było sporadycznie w Polsce (na co dzień mieszkał na litwie i używał innego Mercedesa). Zainstalował w nim xenony i czujniki parkowania. Wymontował oryginalny telefon (z postępem w dziedzinie GSM stał mu się zbędny). Gdy poznałem ów biznesmena (2008r.) posiadał oprócz tego W140c jeszcze W215(CL z 2002 roku) i w215 (CL z 2008 roku). Ponieważ poznaliśmy się w Polsce, miałem okazję przejechać się jego autem i zachorowałem na ten model. Po długich negocjacjach i zapewnieniach z mojej strony że będę o niego dbał, egzemplarz ten stał się moją własnością we wrześniu 2008r. ale przerejestrowałem go dopiero w lipcu 2009r.
U mnie auto było czwartym samochodem w rodzinie - używałem go sporadycznie. Kupiłem go jako zabawkę i jako takie je traktowałem. Stało w garażu, w zimie dodatkowo w pokrowcu. Ponieważ zawodowo zajmuję się elektroniką, we własnym zakresie dołożyłem kamerę cofania i telewizor z DVD i MP3 oraz przerobiłem układ parktronic (na taki z wyświetlaczami). To nie pierwszy i nie jedyny mój Mercedes, więc i serwisowany był w warsztatach znanym wszystkim warszawskim posiadaczom aut z gwiazdą: warsztat na Czeremchowej (mechanika); serwis na Orzechowej (elektronika); AM serwis w Wawrze (elektryka silnika); Auto Max w Żurominku (skrzynie biegów);
Na przedniej szybie pojawił się odprysk na wysokości oczu kierowcy. Wkurzał mnie bardzo, więc wymieniłem szybę na nową. Na początku 2010r. auto miało lekką przycierkę z lewej strony (posiadam zdjęcia) po której lakierowane były drzwi, nadkole i wymieniane lusterko kierowcy. Od wiosny 2010r. do lata 2013r. przebywałem za granicą i samochód stał w garażu, raz w miesiącu przepalany i przejeżdżony. Samochód nigdy nie widział gazu i mam nadzieję że nowy właściciel nie dopuści się takiej profanacji.
W lecie 2013r. auto przeszło serię remontów których koszt zamknął się w 11000zł: - Wymienione: akumulator, przewody, cewki zapłonowe, filtr oleju skrzyni biegów, olej skrzyni biegów, przewody podciśnienia, sterownik przepustnicy, przepływomierz powietrza, symeryng między skrzynią i silnikiem, wiązka silnika, wiązka przepustnicy, czujnik zespolony (ABS-ASR) lewego przedniego koła, olej w silniku, podajnik pasa kierowcy, przewody klimatyzacji, sonda lambda; moduł domykania drzwi i bagażnika (akurat to wymieniłem 2 tygodnie temu); - Zregenerowana przekładnia kierownicy; - Wyczyszczony układ chłodzenia; - Spód auta zabezpieczony przed zimą; - nabita klimatyzacja; Ze spraw których brakuje do ideału: - lekki uślizg skrzyni między 2 i 3 biegiem (pojawia się tylko gdy pedał gazu wciśnięty jest w podłogę, w normalnej jeździe prawie nieodczuwalny. Pojawił się jeszcze w 2010r., gdy wymianę filtra oleju w skrzyni zleciłem warsztatowi, który nie miał o tym pojęcia. Jeśli nabywcę interesuje naprawa, mogę polecić dobry warsztat, który reanimował wtedy moją skrzynię, wykona naprawę i da gwarancję - koszt ok. 2000zł); - krzywa tarcza lewego przedniego koła (przy hamowaniu czuć lekkie drgania w kierownicy); - częściowo niesprawny moduł sterowania lusterek zewnętrznych (lusterka ruszają się tylko do dołu i w prawo - moduł można naprawić lub wymienić, koszt od 200 do 500zł, gdy będę miał czas zajmę się tym). Sprzedaję tylko dlatego że Rodzina rozrosła mi się do tego stopnia, iż czteromiejscowa limuzyna stała się zbyt małym weekendowym autem. Aktualnie potrzebuję auta dla jednego z moich pracowników - ma to być coś około 2l diesla w cenie ok 25000zł, z napędem na jedną oś, mechanicznie nieskomplikowane, bez zbędnych wodotrysków (ma jeździć i się nie psuć). Wszelkie propozycje wymiany związane z samochodami spełniającymi te warunki rozważę. Aktualne dane techniczne sprzedawanego pojazdu: Rok produkcji: 1995r Data pierwszej rejestracji: 09.1995r. Silnik: 5000l Przebieg: 208618km telewizor, dvd, kamera cofania, MP3. Elektryczne lusterka (sterowane, podgrzewane i składane) Elektryczne szyby (przednie i tylne) Elektryczne przednie fotele z pamięcią (sterowane we wszystkich możliwych płaszczyznach, 3 pozycje do zapamiętania, dodatkowo fotel kierowcy ma pompowane boczki i część lędźwiową) Podgrzewane przednie fotele Elektrycznie rozkładane i składane zagłówki tylne Elektrycznie sterowana roleta na tylnej szybie Elektrycznie regulowana kierownica (we wszystkich płaszczyznach, pamięć ustawienia kierownicy i foteli jest wspólna) Elektryczne podajniki pasów (dla kierowcy i pasażera z przodu) Automatycznie dociągane drzwi i klapa bagażnika Automatycznie domykane szyby Klimatyzacja dwustrefowa z czujnikiem temperatury (protoplasta klimatronic) Dodatkowo trzecia strefa klimy (osobno sterowany nawiew z nawiewu centralnego) Elektrycznie sterowany szklany szyberdach ESP (System antypoślizgowy przy zakrętach i przyspieszaniu) ABS Parktronic na przód i tył Xenony Automat Dwa kluczyki Instrukcje i foldery Mercedes Dwa komplety kół: -lato oryginalne aluminiowe felgi Mercedes 17" z oponami Pirelli PZero Scorpion -zima oryginalne aluminiowe felgi Mercedes 16" z oponami Fulda Auto stoi w garażu na zimowych kołach, ale nie jeżdżę nim - jest zima, używam samochodu 4x4. Ponieważ często wyjeżdżam za granicę, proszę się nie denerwować gdy nie odbieram.
|