Mercedes-Benz
oryginalny płyn hamulcowy
Witamy na naszych aukcjach!!!
Na tej aukcji proponujemy
oryginalny płyn hamulcowy
DOT 4 +
blatt: 331.0
opakowanie 1 ltr
czy wiesz, że:...
Płyn hamulcowy to najważniejszy element eksploatacyjny układu hamulcowego.
W codziennej eksploatacji rzadko poświęcamy mu więcej uwagi.
Potwierdzają to badania niezależnych organizacji, które wykazują ze w Polsce ponad 70% samochodów poruszających się po drogach ma przestarzały płyn hamulcowy!
Temperaturę wrzenia płynu hamulcowego powinno się sprawdzać przy każdej wizycie w warsztacie. Dopuszczalna do użytkowania temperatura wrzenia płynu hamulcowego nie powinna spadać poniżej 180° C (zmierzone w zbiorniczku). Z doświadczenia wiadomo bowiem, że punkt wrzenia tego samego płynu mierzony przy kole może być o ok. 30° C niższy.
Gdzie jest niebezpieczeństwo?
Płyny hamulcowe na bazie glikolu są higroskopijne.
Znaczy to, że pobierają wodę z otoczenia: np. wilgoć z powietrza.
Woda, która dostaje się do płynu hamulcowego obniża jego temperaturę wrzenia.
Może wiec dojść do sytuacji, że podczas częstego hamowania płyn hamulcowy w układzie zagotuje się,
co doprowadzi do powstania oparów w systemie hamulcowym.
Takie poduszki powietrzne w układzie hamulcowym łatwo się deformują i powodują,
że nie dochodzi do przekazywania ciśnienia hydraulicznego.
Efektem tego jest znacznie obniżona skuteczność hamowania, mimo że kierowca będzie naciskać pedał gazu do końca.
Woda w układzie
Woda dostaje się do układu hamulcowego głównie poprzez elastyczne przewody hamulcowe.
Jest to może trudne do wyobrażenia, gdyż te same przewody utrzymują szczelność nawet przy ciśnieniu ponad 350 Bar.
Przyczyna leży w gumowym materiale, z którego wykonane są przewody elastyczne.
Najprościej można przestawić to w następujący sposób: płyn hamulcowy „odbiera”
wodę ze swojego najbliższego otoczenia, czyli z przewodu hamulcowego.
Przewód hamulcowy z gumy, aby zachować elastyczność, poszukuje utraconej wody z otoczenia, czyli z powietrza.
I tak historia się powtarza: płyn hamulcowy pobiera znowu wodę z przewodu elastycznego,
a przewód ponownie uzupełnia jej niedobór z powietrza.
Pobieranie wody poprzez przewód hamulcowy zależy od rodzaju użytego materiału gumowego,
od długości przewodu oraz miejsca jego zamontowania: w przedniej lub tylnej osi.
W ostatnich latach stosuje się coraz lepszą gumę w celu zmniejszenia poboru wody do płynu hamulcowego.
źródło: Motofakty
na życzenie klienta wystawiamy Faktury VAT!
kontakt
tel. 0/89 [zasłonięte] 24
kom. 0/886 [zasłonięte] 555
odpowiadamy na wszystkie zapytania w godzinach pracy
czyli:
od poniedziałku do piątku w godzinach:
9.00 - 17.00
i w każdą sobotę w godzinach:
9.00 - 13.00
natychmiastowa wysyłka tej samej doby!
Z A P R A S Z A M Y ! ! !
| |
|