Mercedes G
Rocznik 1993. Model 463. Długa. Czarna. Ekspedycyjna. Wyprawowa.
Auto mam niespełna dwa lata. Zakupiłem je konkretnie do celów wyprawowych, uznając za najbardziej komfortowe i predysponowane w tej klasie. Stały napęd na wszystkie koła, możliwość blokowania mostów, rama, przestrzeń wewnątrz auta, potężna konstrukcja nadwozia, wyjątkowy komfort prowadzenia nawet przy długich dystansach - to wszystko cechy decydujące o bezkompromisowej jakości.
Poniżej pokrótce opisałem zakres prac i stanu technicznego oferowanej Gelendy.
Przebieg całkowity auta to 360tys km. Poprzedni właściciel z uwagi na plany związane z przygotowaniem auta pod dalekie wyprawy, wymienił silnik, na 3 litrową jednostkę 24V, 177 kM - uważaną za najlepszą i najtrwalszą w Gelendach w off road'zie. Oryginalnie auto było wyposażone w silnik 3,5 litrowy (potwierdza to też nr VIN w dowodzie rejestracyjnym). To jeden z ostatnich modeli produkowanych "po staremu", bez zbędnej elektroniki, w oparciu o rozwiązania mechaniczne. To również dlatego ten model tak bardzo nadaje się na dalekie wyprawy, bo ewentualne usterki czy naprawy, mogą być dokonane bez użycia skomplikowanego sprzętu, a także wiedzy elektromechanicznej. Ma to szczególnie znaczenie w krajach mniej rozwiniętych, do których często docieramy w naszym off road'owym sporcie.
Gelenda wyposażona w automatyczną, 4 biegową skrzynię biegów (rewelacyjnie spisującą się w terenie), skórzaną tapicerkę, elektrycznie sterowane szyby, podgrzewane fotele, pełne blokady mostów, klimatyzację, radio z CD, hak, wspomaganie kierownicy, rozłączany ABS, elektrycznie otwierany szyberdach. Posiadam również oryginalne, fabryczne ławeczki, obite skórą w tym samym kolorze, montowane w przestrzeni bagażnika, które odkręciłem z wiadomych względów.
Po zakupie w czerwcu zeszłego roku, dokonałem generalnego przeglądu pod kątem wycieków i mechanicznych niedoskonałości. Poniżej wymieniam zakres dokonanych prac mających na celu również doposażenie, od momentu zakupu auta:
- wymiana amortyzatorów na Bilstein B6 (uważane za jedne z najlepszych, rekomendowane m. in. przez firmę ORC specjalizującą się w ulepszaniu Mercedesów G)
- wymiana sprężyn na nowe, wzmocnione, + 4 cm
- wymiana opon na nowe BF Goodrich AT 285/75R16 (33") - również zapasowa! Pompowane azotem.
- pierścienie dystansowe Hoffmann 30mm (oryginalne i najlepsze na rynku)
- nadkola gumowe poszerzające ochronę przed błotem
- felga zapasowa alu, taka sama jak wszystkie oryginalne Mercedesa G
- nowe klocki hamulcowe
- aluminowa osłona zbiornika paliwa (8 mm)
- bagażnik dachowy 140 x 200 cm, drabinka
- dodatkowe oświetlenie na bagażniku dachowym (4 halogeny przód i 2 tył, załączane włącznikami typu ARB)
- dodatkowy, zapasowy, nowy akumulator Bosch S5 100AH/ 830A z tyłu auta, wpięty w dodatkową, nową instalację elektryczną. Zasilany bezpośrednio z alternatora, z możliwością rozłączenia całości włącznikiem. Prądu nie zabraknie nigdy
- przetwornica prądu 230V WAECO 350W
- kompresor (nowy)
- podnośnik Hi-Lift Jack 48"
- instalacja CB z gniazdem antenowym na bagażniku dachowym
- wiele dodatków drobnych m. in.: schowek w kole zapasowym, siatki bagażowe, uchwyty do kubków, dodatkowe oświetlenie itp.
Auto przygotowane na dalekie wyprawy. Wewnątrz zaplanowane komfortowe łóżko w rozmiarze 200 x 140 cm. Dzięki bezinwazyjnej przeróbce i dodaniu specjalnej półki, mamy do dyspozycji płaską powierzchnię do umieszczenia na niej materaca dmuchanego. Pod spodem dwie komory. Jedna techniczna, w której znajduje się akumulator z kompresorem i innymi drobiazgami oraz druga, wymierzona tak by zmieściły się duże boxy z przeznaczeniem na jedzenie. Do kompletu dołączam również 2szt kanistrów z kranikami (atestowanych na wodę pitną), do montażu na bagażniku dachowym. Całość łączona wężykiem i przetestowana w działaniu podczas długich podróży po Europie, jako prysznic, ale i zasobnik wody (np. do mycia naczyń). Do wyposażenia należy także składany, aluminiowy stolik, zamontowany na tylnej klapie.
W zasadzie auto jest samowystarczalne i tak zorganizowane, żeby móc wygodnie podróżować, spać, gotować jedzenie, ale także umyć później naczynia, czy też nawet wziąć szybki prysznic.
Możliwa zamiana z moją dopłatą na Porsche 911, Cayenne, BMW 6, 7.
Zapraszam do oglądania auta w Poznaniu. Więcej informacji pod nr tel. 508.148.992
lub email: [zasłonięte]@azulvilla.pl
Zapraszam.
Cena 59.900 PLN
|