Pora na pozytywne wrażenia
Krótko o samochodzie
CLK to auto, którego trudno nie lubić. Prowadzi się jak limuzynę wysokiej klasy, i nawet nie wiadomo, kiedy przekracza się setkę. Żona przestanie narzekać na szybką jazdę :-) Dzięki automatowi nie trzeba wajchować non-stop na mieście. Jednocześnie potrafi pokazać miły sercu pazur jak przycisnąć - te blisko 200 koni i potężny moment obrotowy (280 Nm już przy 5 tys. obr.) zobowiązują. Duży bagażnik sprawia, że długie podróże to dla niego nie problem.
Auto, jak to Mercedes, jest zadziwiająco trwałe jak na polskie drogi. Zawieszenie jest niczym niemiecki czołg, silnik nie wymaga praktycznie obsługi poza zmianą oleju i filtrów, podobnie skrzynia automatyczna.
Stan techniczny
Mercedes jest w moim posiadaniu od trzech lat (pierwszy właściciel w Polsce), więc co-nieco mogę na jego temat powiedzieć. Bolączką modelu jest przepływomierz, który został wymieniony w pierwszym roku użytkowania, kompresor (również wymieniony) i czujnik temperatury płynu skrzyni biegów (podobnie). W te standardowe dla tego modelu naprawy poszło ok. 5 tys. Opony na tyle nowe, z przodu w bardzo dobrym stanie. Posiadam felgi stalowe z kołpakami i oponami zimowymi w stanie "na jeden sezon". Klocki wymieniane rok temu. Klima nie nabijana od kupna, ale działa świetnie (podobno nabijał poprzedni właściciel krótko przed sprzedażą).
Parametry użytkowe
Nie jest to samochód dla każdego. Prędkość maksymalna to 242 km/h (sprawdzone w Niemczech). Spalanie w trasie przy spokojnej jeździe między 7,8 a 10 l/100km, po mieście 11-13, przy bardziej... dynamicznej jeździe okolice 18. Jeśli ktoś wciska znacząco niższe spalanie dla tego modelu zwyczajnie ściemnia.
Od ceny aukcji odliczę 1500 zł na kosmetykę auta - do zrobienia są drobiazgi nie wypływające na przegląd czy tym bardziej bezpieczeństwo jazdy, a które mnie osobiście nie przeszkadzają. Możesz przeznaczyć na sprzęt grający ;-)
Aukcja grzecznościowa, właścicielem jest szwagier (Mariusz) dostępny pod nr 509 [zasłonięte] 199. Zapraszamy do obejrzenia i jazdy próbnej w Legionowie pod Warszawą. O samochodzie wie i powie więcej niż przeciętny właściciel zasłaniający się nieznajomością własnego samochodu, hobbystycznie zajmuje się też mechaniką.
|