Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

MERCEDES BENZ 420SEL W126 2.5 DIESEL KLASYK OKAZJA

30-01-2015, 19:27
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 16 500 zł     
Użytkownik tolczas
numer aukcji: 5000712196
Miejscowość Jelenia Góra
Wyświetleń: 437   
Koniec: 30-01-2015 18:44:14

Dodatkowe informacje:
Rok produkcji: 1990
Przebieg (km): 300000
Pojemność silnika (cm3): 2497
Moc silnika (KM): 94
Skrzynia biegów: Manualna
Rodzaj paliwa: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Liczba drzwi: 4/5
Kolor: Szary
Stan: Używany
Uszkodzony: Nie
Wyposażenie: ABS, Wspomaganie kierownicy, Centralny zamek, Poduszka powietrzna, Elektryczne szyby, Szyberdach, Skórzana tapicerka, Radio+CD, Tempomat, Lakier metallic, Alufelgi, Elektryczne lusterka
Informacje dodatkowe: Bezwypadkowy, Sprowadzony, Zarejestrowany w Polsce, Możliwa zamiana
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Z bólem serca wystawiam na sprzedaż moją perełkę.

 

Przedmiotem sprzedaży jest Mercedes-Benz W126 SEL (przedłużany) w wersji amerykańskiej. Zakupiony został przeze mnie we wrześniu ubiegłego roku, jestem jego trzecim właścicielem w kraju.

 

Używam go na co dzień, auto bardzo zadbane i otaczane troskliwą opieką, nie sprawia problemów. W listopadzie zeszłego roku zrobił 2000km w trasie (Polska>Niemcy) bez żadnego zająknięcia. Pewnie się prowadzi, jedzie prosto i zostawia dwa ślady. Nic nie stuka w zawieszeniu, wszystkie nierówności wybierane są niesamowicie płynnie. Silnik pracuje równiutko, nie szarpie, nie kopci, bardzo ładnie pali na mrozie. Nadwozie nie posiada ani grama rdzy, podłoga w 99% jest jeszcze fabrycznie zakonserwowana (były 2-3 przetarcia od krawężników, zostały zakonserwowane).

 

Samochód niesamowicie się prezentuje, jest to jedna z kilku-kilkunastu sztuk w tej specyfikacji w Polsce. Ukręca karki podczas jazdy przez miasto, a po zaparkowaniu - nie da się za nim nie obejrzeć. Lakier wymaga kilku poprawek ze względu na trochę rys i odprysków. Skórzane wnętrze jest w stanie bardzo dobrym jak na swój wiek. Fotel kierowcy posiada spore przetarcie, lecz do auta dodaję oryginalne poszycie fotela na wymianę, które wygląda jak nówka z fabryki - niestety nie mam czasu go wymienić. Komfort w środku jest nie do opisania, zwłaszcza z tyłu - S-class mówi samo za siebie. Jest to pierwszy taki przypadek, gdzie nikt nie kłóci się o siedzenie z przodu. ;)

 

Najważniejszą sprawą jest oczywiście tzw SWAP – oryginalny silnik po awarii zastąpiony został wolnossącym, pięciocylindrowym silnikiem diesla o pojemności 2.5l. Swap jest też jedynym powodem, przez który cena za ten rarytas jest tak niska. Został on wykonany przez „artystów” i niestety pozostało trochę niedociągnięć, część została już poprawiona:

 

- Największym mankamentem jest seryjny most od 4.2 V8, który nie został wymieniony wraz z silnikiem na taki z prawidłowym przełożeniem (bodajże jest obecnie 2,47, a powinno być 2,88). Jest to przyczyną kompletnego braku momentu obrotowego - auto jest przez to bardzo powolne i ociężałe, lecz w pełni funkcjonalne.

 

- Po swapie zostało sporo niedoróbek w elektryce – niedziałające tylne szyby, regulacja prawego lusterka, zegary (prędkościomierz, obrotomierz), przednie oświetlenie kokpitu, tylne głośniki, tempomat. Niestety nie zdążyłem tego naprawić zanim przyszło mi się z nim rozstać.

 

Zbliża się też wielkimi krokami regeneracja przekładni kierowniczej, felgi wymagają odmalowania, warto byłoby wymienić linkę pedału gazu (przy dużym mrozie lubi zrobić niespodziankę), naprawy wymagają też regulacje foteli przednich (wymiana dźwigienek).

 

Od zakupu zostało zrobione/wymienione:

- nowe świece BOSCH

- nowy wysprzęglik

- naprawione spryskiwacze

- nowe łożysko kiwaka wraz rolką

- nowy pasek klinowy

- nowa uszczelka (oring) w pompie wtryskiwaczy

- czujka temperatury (odpowiada za podniesienie obrotów, gdy silnik jest zimny)

- nowy łącznik elastyczny wału

- wymienione cięgna wybieraka

- regulacja listwy wtryskowej

- konserwacja podwozia w dwóch miejscach

- naprawiona instalacja oświetlenia zewnętrznego

- nowe klocki z przodu

- świeże opony zimowe, w chwili zakładania ok 8-9mm bieżnika

 

Zapewne znalazłoby się coś jeszcze. Wiele rzeczy zostało też zrobionych przez poprzedniego właściciela, mogę wypytać co dokładnie, na pewno robione było zawieszenie. Wymieniona została też kierownica z seryjnej na drewnianą - Nardi Torino (możliwy jest zakup samochodu z seryjną kierownicą, w niższej cenie) oraz radio.

 

Trochę informacji technicznych:

Model: 420SEL (long) USA

Rok: 1990

Przebieg: Nadwozia ok. 450 000km, silnika ok. 300 000km

Silnik: 2.5 D OM602, 94KM

Skrzynia: Manualna, 5-cio biegowa

Wyposażenie: Skórzana tapicerka, radio JVC CD/USB, elektrycznie regulowane fotele, elektrycznie regulowane lusterko, wspomaganie kierownicy, ABS, 2x Airbag (w seryjnej kierownicy), zamek centralny, elektrycznie wysuwana antena, alufelgi, elektryczny szyberdach, szyk i elegancja.

OC do 23.07.15, przegląd do 30.07.15

 

Sprzedaję z powodu wzrastających kosztów remontu mieszkania.

 

Wszystkich zainteresowanych proszę o kontakt telefoniczny - 796 [zasłonięte] 578 (nie odpowiadam na SMSy!)

Odpowiem na wszystkie pytania, nie mam nic do ukrycia! Jestem uczciwym sprzedającym.

Auto do obejrzenia w Jeleniej Górze/Wrocławiu.

 

Cena do negocjacji.


Możliwa zamiana na E36 320i/W124 lub inne interesujące auto (do 7-8 tys.), oczywiście ze stosowną dopłatą.