Sklejony model samochodu MERCEDES 300 SL GULLWING "coupe" w skali 1/24 Model 300 SL Gullwing (mewa) Mercedes powrócił do wyścigów samochodowych. Specjalnie opracowany pojazd wykorzystywał produkowany wcześniej silnik oraz skrzynie biegów. Lekkość konstrukcji zapewniała kratownica przestrzenna, do której montowano 2-osobowe nadwozie typu coupe. Ze względu na zapewnienie wymaganej sztywności, jej boczne części położone były wysoko, co uniemożliwiło montaż otwieranych drzwi. Konstruktorzy opracowali więc system drzwi podnoszonych do góry. Co prawda, zajmowanie miejsca we wnętrzu nie było wygodne, jednak w przypadku auta sportowego, produkowanego w niewielkiej liczbie egzemplarzy, nie jest to wadą. Mercedes 300 SL odnosił liczne sukcesy sportowe, co skłoniło firmę do wyprodukowania wersji szosowej, która zewnętrznie niewiele się różniła od wersji wyścigowej. W 3-litrowym, 6-cylindrowym, rzędowym silniku o mocy 193 KM zastosowano wtrysk paliwa, zastępujący gaźnik. Był to więc pierwszy na świecie produkowany seryjnie samochód z urządzeniem wtryskowym. Prędkość pojazdu wynosiła 250 km/h, a czas rozpędzania do 100 km/h - 8,9 s. W 1957 r. zaprzestano produkcji auta z nadwoziem coupe, zastępując go odkrytym nadwoziem typu kabriolet. Wszystkich Mercedesów SL w obu wersjach wyprodukowano około 3200 sztuk.