Opis książki: Wielu handlowców, których awansowano na menedżerów sprzedaży, nigdy nie zostaje menedżerami z prawdziwego zdarzenia. Jednym z głównych powodów jest nieświadomość różnicy między zarządzaniem a działaniem jako sprzedawca. Dobry menedżer sprzedaży musi umieć nie tylko wykonywać pracę handlowca, ale także nakłonić innych do robienia tego, czego od nich oczekuje.Walter Vieira, prezes Marketing Advisory Services Group w Bombaju, szkoleniowiec, konsultant, autor wielu cenionych książek, wskazuje, jak uniknąć związanych z tym problemów i jak rozwijać cechy niezbędne skutecznemu menedżerowi sprzedaży oraz umiejętności:komunikacji werbalnej i pisemnej, sporządzania raportów, prowadzenia spotkań, planowania działania całego zespołu w krótkim i długim horyzoncie czasowym, stosowania nowoczesnych technologii w zarządzaniu sprzedażą, zarządzania czasem i organizowania działań zespołu,selekcji i rekrutacji handlowców - rozpoznawania dobrych kandydatów w procesie rekrutacji, skutecznego motywowania handlowców, ich oceny i wspomagania ich rozwoju.Uwzględnienie nie tylko teoretycznych prawideł zarządzania sprzedażą, ale także - a nawet przede wszystkim - praktyki ilustrowanej licznymi ciekawymi przykładami rzeczywistych zdarzeń i osób czyni z tej książki niezwykle przydatny przewodnik dla każdego, zarówno świeżo mianowanego, jak i doświadczonego lidera zespołu handlowców.
O autorze Wstęp 1. Trauma awansu 2. Od gąsienicy do motyla 3. Poważne niedociągnięcia handlowców 4. Trudna i wymagająca praca 5. Analiza porównawcza - najważniejsze problemy w zarządzaniu personelem sprzedaży 6. Lubiane i nielubiane cechy menedżera sprzedaży 7. Cechy potrzebne do odniesienia sukcesu 8. Zarządzanie pracą 9. Zarządzanie 10. Rola menedżera w planowaniu organizacyjnym 11. Proces planowania 12. Selekcja i rekrutacja handlowców 13. Ukierunkowane szkolenie handlowców 14. Opracowanie planu podróży . 115 15. Skuteczna komunikacja 16. Poza słowami 17. Pisemne raporty 18. Organizowanie efektywnych spotkań 19. Morale i motywacja 20. Skuteczna kontrola 21. Ocena pracy handlowców i wspomaganie ich rozwoju 22. Omówienie oceny 23. Handlowcy, którzy nie chcą się zmienić 24. Najczęściej popełniane błędy 25. Nacisk na etykę działania 26. Menedżer sprzedaży a wartości 27. Era networkingu i współpracy 28. Menedżer sprzedaży w XXI wieku 29. Dziesięć przykazań Przykładowe formularze
|