Wielu handlowców, których awansowano na menedżerów sprzedaży, nigdy nie zostaje menedżerami z prawdziwego zdarzenia. Jednym z głównych powodów jest nieświadomość różnicy między zarządzaniem a działaniem jako sprzedawca. Dobry menedżer sprzedaży musi umieć nie tylko wykonywać pracę handlowca, ale także nakłonić innych do robienia tego, czego od nich oczekuje.Walter Vieira, prezes Marketing Advisory Services Group w Bombaju, szkoleniowiec, konsultant, autor wielu cenionych książek, wskazuje, jak uniknąć związanych z tym problemów i jak rozwijać cechy niezbędne skutecznemu menedżerowi sprzedaży oraz umiejętności:komunikacji werbalnej i pisemnej, sporządzania raportów, prowadzenia spotkań, planowania działania całego zespołu w krótkim i długim horyzoncie czasowym, stosowania nowoczesnych technologii w zarządzaniu sprzedażą, zarządzania czasem i organizowania działań zespołu,selekcji i rekrutacji handlowców - rozpoznawania dobrych kandydatów w procesie rekrutacji, skutecznego motywowania handlowców, ich oceny i wspomagania ich rozwoju.Uwzględnienie nie tylko teoretycznych prawideł zarządzania sprzedażą, ale także - a nawet przede wszystkim - praktyki ilustrowanej licznymi ciekawymi przykładami rzeczywistych zdarzeń i osób czyni z tej książki niezwykle przydatny przewodnik dla każdego, zarówno świeżo mianowanego, jak i doświadczonego lidera zespołu handlowców.
|