Menadżerowie i organizacje jutra. Praktyka kierowania w społeczeństwie wiedzy
Autor: Józef Penc Wydawca: WSPOL ISBN:[zasłonięte]978-8362-272-1 Rok wydania: 2010 Ilość stron: 224 Oprawa: miękka Format: 14,5 x 21
Wysyłka w ciągu 24 godzin
EAN: 978[zasłonięte][zasłonięte]46227
J. Penc (...) zajął się bardzo aktualną i istotną - zwłaszcza w polskich przedsiębiorstwach - problematyką zadań i ról menedżerów wszystkich szczebli we współczesnych organizacjach. (...) Wyniki rozważań przedstawionych w książce mają dużą wartość poznawczą. Z merytorycznego punktu widzenia oceniam książkę bardzo pozytywnie. Jest to dojrzała pod względem naukowym praca poświęcona zagadnieniom istotnym zarówno z punktu widzenia firmy, jak i kształtowania umiejętności menedżerskich. Dostarcza ona wiedzy i podsuwa praktyczne rozwiązania podnoszące ich sprawność operacyjną, tzn. podpowiada, jak lepiej rozwiązywać konkretne problemy ludzkie, aby osiągnąć lepsze rezultaty. Jest to właśnie główne zadanie menedżerów podstawowego i średniego szczebla. prof. dr hab. Elżbieta Jędrych Politechnika Łódzka
(...) Słusznie autor zauważa, że sukces każdej organizacji zależy od jej pracowników, ich wiedzy, kwalifikacji, uzdolnień i motywacji, jaką kierują się w swoim dążeniu do lepszej pracy, zmian i postępu. (...) współczesne organizacje są systemami otwartymi, wrażliwymi na zmiany i działają w warunkach niepewności, komplikacji i zmienności. Jednak potrafią się uczyć prowadzić swoją działalność w ścisłym powiązaniu z wyobraźnią i elastycznością. Monografia udostępnia usystematyzowaną wiedzę, koncepcje i propozycje nowatorskich rozwiązań, które mogą pomóc każdemu odpowiedzialnemu lub zainteresowanemu problematyką zarządzania organizacjami. dr hab. Arkadiusz Letkiewicz Wyższa Szkoła Policji w Szczytnie
Spis treści:
UWAGI WSTĘPNE
ROZDZIAŁ I NOWE ZASADY ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI 1.1. Zasoby ludzkie jako kapitał organizacji 1.2. Zarządzanie zasobami ludzkimi (podejście tradycyjne) 1.3. Zarządzanie zasobami ludzkimi w uczącej się, inteligentnej organizacji
ROZDZIAŁ 2 STRATEGICZNE ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI 2.1. Imperatyw strategicznego podejścia 2.2. Myślenie strategiczne podstawą działania kierownictwa 2.3. Strategiczne determinanty zarządzania kadrami
ROZDZIAŁ 3 ZACHOWANIA LUDZI W ORGANIZACJI 3.1. Zachowania ludzi w organizacji i ich determinanty 3.2. Sposoby zachowania się ludzi w organizacji 3.4. Rola menedżera w kreowaniu zachowań ludzi
ROZDZIAŁ 4 PROCES KIEROWANIA, JEGO STYLE I TECHNIKI 4.1. Kierowanie i style kierowania ludźmi 4.2. Techniki wywierania wpływu na ludzi w organizacji
ROZDZIAŁ 5 FUNKCJE PROCESU KIEROWANIA. 5.1. Motywowanie do działania 5.2. Doskonalenie wewnętrznej komunikacji 5.3. Doskonalenie procesu oceniania pracowników 5.4. Tworzenie partnerskiego stylu działania
ROZDZIAŁ 6 NEGOCJOWANIE W PROCESIE KIEROWANIA. 6.1. Istota i przygotowanie negocjacji 6.2. Prowadzenie negocjacji 6.3. Negocjacje wewnętrzne (pracownicze)
ROZDZIAŁ 7 W KIERUNKU KREATYWNEGO KIEROWANIA. 7.1. Uwarunkowania twórczego kierowania 7.2. Cechy kreatywnego kierownika i ich kształtowanie. 7.3. Doskonalenie stylu pracy i osiągania sukcesu
ROZDZIAŁ 8 DOSKONALENIE SIĘ MENEDŻERA I ROBIENIE KARIERY 8.1. Doskonalenie umiejętności i cech osobowości 8.2. Promowanie karier pracowników i własnej kariery
ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
|