2.
„Enigma: Rising Tide” to symulacja morska przeznaczona docelowo do rozgrywki tysięcy graczy w sieci Internet. Obecnie wydana wyłącznie w wersji dla jednego gracza. Akcja toczy się w alternatywnej rzeczywistości II Wojny Światowej. W I Wojnie Światowej Stany Zjednoczone pozostały neutralne i nie włączyły się do konfliktu toczącego się w Europie, dzięki czemu Niemcy tryumfowały podbijając Francję i Wielką Brytanię. Obecnie jest rok 1940 i świat wygląda inaczej niż to miało miejsce w naszej historii. Japonia i wygnany rząd Wielkiej Brytanii zawarły sojusz przeciwko Niemcom, a Stany Zjednoczone stały się ogromną potęgą łakomą na nowe kolonie i zdobycze terytorialne, gotową podbić cały świat. Kluczem do „być albo nie być” każdego narodu jest potężna flota wojenna i kontrola nad morzami i oceanami.
W takich oto burzliwych czasach gracz może opowiedzieć się po jednej ze stron rodzącego się konfliktu i może objąć dowodzenie nad jednym z okrętów. W grze dostępnych jest kilkanaście rodzajów jednostek, m.in. okręty handlowe, tankowce, łodzie podwodne, korwety, niszczyciele, lotniskowce. Oczywiście występuje tu również lotnictwo, tak istotne dla działań morskich. Dużym atutem „Enigma: Rising Tide” są epickie bitwy morskie, w których może uczestniczyć wiele jednostek równocześnie. Gracz otrzymuje na bieżąco wieści (w formie codziennego raportu, lub przekazu radiowego) o tym co się wydarzyło, np. „amerykańskie łodzie podwodne zatopiły konwój brytyjski”. Całość wykonana jest przy użyciu szczegółowej trójwymiarowej grafiki – widok z perspektywy pierwszej osoby, akcja toczy się zarówno w dzień jak i w nocy, w różnych warunkach atmosferycznych itd.
Wymagania sprzętowe Enigma: Rising Tide
Pentium III 800MHz, 256MB RAM, karta graficzna 32MB, Windows XP/Vista
Wydanie 2- płytowe!!!
3.
Pilot Down to rozbudowana gra akcji z elementami role-playing, w której znajdziemy również elementy skradanki. Wydarzenia przedstawione w tym tytule rozgrywają się w czasach Drugiej Wojny Światowej. Wcielamy się w rolę amerykańskiego pilota, zestrzelonego podczas wykonywania jednej z tajnych misji, który za wszelką cenę musi wydostać się z wrogiego terytorium (rozgrywka ma miejsce w Niemczech w 1944 roku, a celem bohatera jest Szwajcaria).
Łącznie do przejścia czeka dziewięć rozległych poziomów. Na drodze do obszaru kontrolowanego przez sojusznicze siły stają dwie przeszkody: wszechobecne oddziały hitlerowskiej armii oraz mroźna zima. Prowadzona postać może zachorować czy wręcz umrzeć od odmrożeń, dlatego konieczne jest ukrywanie się w ciepłych domach i odzyskiwanie sił. Wraz z postępami w grze, rozwijamy dziewięć umiejętności (siłę, zręczność, strzelanie, wytrzymałość, itp.) – ich wartość maleje, jeśli zbyt długo nasz bohater pozostaje bez stosownej osłony.
Autorzy zadbali o dopracowane algorytmy sztucznej inteligencji komputerowego przeciwnika – żołnierze wroga potrafią ukryć się za rozmaitymi zasłonami, reagują na jakiekolwiek odgłosy (częściowo przypomina to serię Commandos). Oprócz nich, musimy również uważać na niemieckich cywili, nieprzyjaznych jakichkolwiek obcym (mogą donieść o miejscu naszego pobytu). Wyprowadzenie rywali w przysłowiowe pole wymaga od nas dużej przebiegłości (przebieramy się w mundur oficerów, pozostawiamy po sobie błędne tropy, itd.).
Pilot Down posiada dopracowaną - zbliżoną do komiksowej (pojawiają się różne chmurki z tekstem, dynamiczne kolory, etc.) - grafikę oraz klimatyczną ścieżkę dźwiękową.
Wymagania sprzętowe: Pentium 2 GHz, 512 MB RAM, karta graficzna 64MB, Windows 98/ME/2K/XP
4.
SPECNAZ: Project Wolf to taktyczna gra akcji stworzona przez słowacki zespół BYTE Software. W odróżnieniu od wielu podobnych produkcji, w których wcielamy się w rolę żołnierza należącego do elitarnych jednostek armii państw zachodnich, tu stajemy się członkiem Specnaz’u (SPECIALNOGO NAZNACENIYA), sił specjalnych naszych wschodnich sąsiadów – Rosji. Akcja gry umiejscowiona została w okresie po rozpadzie Związku Radzieckiego. Trwa proces likwidacji baz wojskowych porozrzucanych po całym Świecie i rozpoczyna się wycofywanie jednostek. Niestety jeden z wysoce niebezpiecznych transportów (zawierający głowice nuklearne) nie dociera do miejsca przeznaczenia i ginie po drodze. Tutaj wkraczają siły specjalne.
Na graczy czeka około 80 misji o różnych celach (zwiad, odbicie zakładników, całkowita eliminacja wrogów, itp.) umiejscowionych w bardzo niebezpiecznych miejscach Kuli Ziemskiej, m.in. Iranie, Afganistanie, Jemenie czy Uzbekistanie. W naszych rękach znajduje się spory arsenał broni, m.in.: AK-74M + GP-25, AN-94, SVDS, SVN-98, VSK-94; granaty: RGD-5, RGD-5 Delayed; materiały wybuchowe: RPG-18, Semtex. SPECNAZ: Project Wolf wykorzystuje engine graficzny o nazwie Amoeba, mający za zadanie jak najwierniejsze odzwierciedlenie rzeczywistych warunków w jakich operują rosyjscy żołnierze. Pozwala na rozgrywkę jedno i wieloosobową w trybach: Deathmatch, Squadmatch, Specnaz vs. Delta, Capture the Nuke, Atomic Countdown, The Reconnaissance.
5.
Terrorist Takedown: Tajne Operacje to kolejna gra z gatunku FPS, poruszająca tematykę walki z południowoamerykańskimi kartelami narkotykowymi. Postać głównego bohatera gry, do złudzenia przypomina krzyżówkę agenta Jacka Ryana (Harrison Ford w Clear and Present Danger; polski tytuł Stan Zagrożenia), oraz pułkownika Jamesa Braddocka (Chuck Norris w Missing in Action; polski tytuł Zaginiony w Akcji).
Wcielamy się bowiem w skórę porucznika Amerykańskich Sił Specjalnych – Jake’a Morche’a. Jego koledzy, jakiś czas wcześniej, zostali wysłani do Ameryki Południowej, by położyć kres istnieniu potężnej nielegalnej organizacji, zajmującej się handlem narkotykami, bronią i ludźmi. Z niewiadomych przyczyn akcja zupełnie się nie udała – komandosów rozbito w pył, a ci którym udało się przeżyć, zostali wzięci do niewoli i pełnią rolę zakładników. Jedyną osobą zdolną uratować kolegów jest właśnie Jack, jednoosobowa armia. Przerzucony na tereny wroga porucznik, nie wie jeszcze, że zwykła misja ratunkowa przerodzi się w walki na wielką skalę.
Do wykonania mamy szereg misji, podzielonych na dwa główne rodzaje. Pierwsza grupa to zadania polegające na otwartej walce, kiedy to uzbrojeni w całe mnóstwo broni stajemy oko w oko z oddziałami wroga. Inne misje wymagają trochę więcej dyskrecji i finezji: ostrożnej likwidacji przeciwników za pomocą karabinu snajperskiego, infiltracji obozu terrorystów, lub też podłożenia ładunku wybuchowego w centrum koszar kartelu narkotykowego. Rozgrywka toczy się w kilku zróżnicowanych lokacjach, między innymi w wioskach, obozach wojskowych, dżungli tropikalnej, mrocznych jaskiniach a nawet w starożytnych świątyniach. Zadania nie ułatwiają nam sami żołnierze wroga, dysponujący szeregiem przydatnych umiejętności i zachowań. Terroryści regularnie patrolują tereny, potrafią chować się za przeszkodami terenowymi, ostrzeliwać zza rogów budynków, a nawet zjechać na linie z wysokości.
Żeby jakoś sobie radzić w tak trudnych warunkach, do dyspozycji mamy całkiem obficie wyposażony arsenał. Znajdziemy w nim szereg broni, począwszy od przeznaczonych do dyskretnej likwidacji wroga (nóż, maczeta, kusza Barnett Commando, pistolet z tłumikiem), poprzez zestaw broni ręcznej (pistolet Desert Eagle, karabiny M16 A2, AK-47, SPAS 12, MP5 SD6), a skończywszy na efektywnych i efektownych: granatniku ręcznym MGL-140 i wyrzutni pocisków przeciwpancernych AT4 M136. Od czasu do czasu zasiadamy też za kierownicą (lub sterami) rozmaitych pojazdów, np. półciężarówka, Hummer lub ponton.