tel. (81)[zasłonięte]534-01 (w godz. 10-18 pon.-piątek; 10-14 sobota) tel. kom. 505 [zasłonięte] 238 (wszystkie dni tygodnia)
Lublin, ul. 1-go Maja 15 czynne: 10-18 (pon.-piątek), 10-14 (sobota)
Nasza firma na mapie:
Napisz do nas:
e-mail:[zasłonięte]@gascolt.pl
Nasze konto bankowe:
Zbigniew Wróblewski ul. Mickiewicza 66 20-466 LUBLIN 96 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 522744
Masz pytania? Z chęcią odpowiemy!
Więcej szczegółów, dotyczących naszych produktów udzielamy telefonicznie.
Informację dotyczącą gwarancji oraz wymiany produktów uzyskają Państwo również telefonicznie.
Jeśli nie znaleźli Państwo interesujących produktów, prosimy pytać telefonicznie lub wysyłając e-meila.
Prosimy śmiało dzwonić, nasi pracownicy chętnie udzialą Państwu informacji.
Nasze sklepy firmowe:
Lublin, ul. 1-go Maja 15 tel. (81)[zasłonięte]534-01 czynne: 10-18 (pon.-piątek), 10-14 (sobota) tel. kom. 505 [zasłonięte] 238 (wszystkie dni tygodnia) Odzież militarna, obuwie taktyczne, survival, plecaki, noże, odzież taktyczna, pirotechnika, łuki, akcesoria oraz wiele innych!
Lublin, ul. 1-go Maja 15 tel. kom. 797 [zasłonięte] 787 (wszystkie dni tygodnia) czynne: 10-18 (pon.-piątek), 10-14 (sobota) WIATRÓWKI, ASG, ŁUKI, PAINTBALL- zapraszamy!
Lublin, ul. Mickiewicza 66 tel. (81)[zasłonięte]744-56 fax (81)[zasłonięte]748-92 czynne: 9-17 (pon.-piątek), 9-13 (sobota) Broń bojowa, broń myśliwska, broń alarmowa broń czarnoprochowa, wiatrówki, kabury, amunicja, kasy pancerne, akcesoria oraz wiele innych ciekawych produktów!
Lublin, ul. Mickiewicza 66 tel. kom. 507 [zasłonięte] 87 55 (wszystkie dni tygodnia) czynne: 9-17 (pon.-piątek), 9-13 (sobota) Oryginalne umundurowanie i oporządzenie WP, BW, USA, NATO.
|
MEGA KOSZULKA MILITARNA PZL P.11c
Koszulka z motywem samolotu myśliwskiego PZL P.11c krótka historia samolotu:
W ostatnich miesiącach 1927 roku Departament Aeronautyki zlecił Centralnym Zakładom Lotniczym, przemianowanym w następnym roku na Państwowe Zakłady Lotnicze, opracowanie myśliwca mogącego być następcą używanych powszechnie francuskich samolotów SPAD. Prace nad nowym płatowcem rozpoczął inż. Zygmunt Puławski. Pierwszy z rodziny samolotów Puławskiego P.1 zwrócił uwagę zagranicy. Następnie przyszła kolej na P.6 i P.7, wszystkie wzbudzały zainteresowanie obcych konstruktorów i zdobywały nagrody na międzynarodowych salonach lotniczych. W 1930 roku Departament Aeronautyki polecił opracować następcę dla P.6 i P.7. Nowy myśliwiec PZL P.11 był jednomiejscowym, całkowicie metalowym, zastrzałowym, górnopłatem ze stałym podwoziem. Samolot należał do konstrukcji charakteryzujących się oryginalnymi rozwiązaniami technicznymi i technologicznymi. Pierwszym z nich było pokryte blachą drobnofalistą, tzw. blachą Wibault, skrzydło o oryginalnym kształcie i konstrukcji, pozwalającej uzyskać mały ciężar, dużą wytrzymałość, dobre właściwości aerodynamiczne oraz doskonałą widoczność z kabiny pilota do przodu i na boki.
To niekonwencjonalne rozwiązanie, nazwane za granicą "polskim płatem" lub "skrzydłem Puławskiego", nadawało płatom charakterystyczny "mewi" kształt. Drugim było stałe podwozie typu nożycowego, z amortyzatorami ukrytymi we wnętrzu kadłuba. Na uwagę zasługiwała też półskorupowa konstrukcja kadłuba, zastosowana wcześniej na myśliwcu P.7, oraz wyrzucany z kadłuba w wypadku pożaru główny zbiornik paliwa. Prace Puławskiego, który zginął śmiercią lotnika w 1931 roku, kontynuował inż. Wsiewołod Jakimiuk. Prototyp P.11 został oblatany w 1931 roku przez Bolesława Orlińskiego. Prezentowany w grudniu 1934 roku na Salonie Lotniczym w Paryżu wzbudził duże zainteresowanie wśród specjalistów. Technologicznie wyprzedzał współczesne mu konstrukcje o kilka lat. Był zwrotny, posiadał doskonałe własności pilotażowe i znakomite osiągi. Wyprodukowano 50 P.11a dla lotnictwa polskiego i 50 eksportowych P.11b (z silnikiem Gnome-Rhone 9K) dla Rumunii. Prototyp PZL P.11c oblatano w lecie 1934 roku z silnikiem Merkury IV S2. Silnik ten zmieniono następnie na Gnome-Rhone Mistral. Samolot w tej konfiguracji posłużył jako wzorzec dla wersji licencyjnej P.11f. W rumuńskich zakładach IAR powstało 70 samolotów tej wersji. W celu poprawienia stateczności, widoczności z kabiny pilota oraz wzmocnienia siły ognia opracowano płatowiec będący rozwinięciem bazującym na konstrukcji PZL P.11. Nowa konstrukcja otrzymała oznaczenie PZL P.11c. W Polsce zbudowano 175 egzemplarzy myśliwców P.11c z przeznaczeniem dla polskiego lotnictwa myśliwskiego. Prowadzono również próby nad wersją morską, zimową z nartami oraz nad możliwościami bombardowania z lotu nurkowego. Nie wyszły one jednak poza stadia projektów. Jesienią 1936 roku republikański rząd w Hiszpanii usiłował zakupić 36 płatowców, jednak ze względu na ogłoszenie przez rząd polski deklaracji o neutralności transakcja nie doszła do skutku. Kolejny typ, P.24, był ostatnim z tej rodziny samolotów. Dzięki uzbrojeniu w 2 działka i 2 karabiny maszynowe uznano go za najsilniej uzbrojony myśliwiec. W 1937 roku, z chwilą wprowadzania przez inne kraje do służby nowoczesnych dolnopłatów, P.11 stał się konstrukcją przestarzałą. PZL P.11c był podstawowym typem myśliwca na wyposażeniu lotnictwa polskiego we Wrześniu 1939 roku. Ustępował już wtedy płatowcom nowej generacji jakimi były niemieckie Bf-109. Jednak dzięki umiejętnościom polskich pilotów "Jedenastki" mogą zaliczyć na swoje konto około 120 zestrzeleń.
Koszulka ręcznie robiona, 100% bawełna, bardzo dobra gatunkowo.
Na tej aukcji wystawiam rozmiar: L Wymiary: Szerokość z przodu między pachami: 56cm x2 szerokość na dole koszulki: 57cm x2 długość od rękawa: 48cm długość całkowita z tyłu: 70 cm
Po wylicytowaniu możliwy jest odbiór osobisty w sklepie
GASCOLT
LUBLIN ul.1-go Maja 15 !!!
|
|