Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Medialne fiasko zjednoczenia? Rola prasy prestiżow

28-02-2012, 14:10
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 35.90 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029713347
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 7   
Koniec: 30-01-2012 09:50:08

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2010
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 228
Format: 16,5 x 23,5 cm
Rok wydania: 2010
Oprawa: miękka, klejona



Medialne fiasko zjednoczenia? Rola prasy prestiżowej w sytuacji przełomu politycznego na przykładzie niemieckiego zjednoczenia

Agnieszka Szymańska

W RFN zdążyła już dorosnąć i osiągnąć pełnoletność cała generacja, która przyszła na świat już w zjednoczonych Niemczech. Tymczasem, w poprzedzającym jubileusz 2009 roku, wyniki niemieckich badań opinii społecznej nieoczekiwanie ponownie wskazują na odradzanie się wewnątrz niemieckiego społeczeństwa podziału na tzn. Ossis i Wessis. Zjednoczenie z sukcesem dokonane w wymiarze politycznym do dziś nie znalazło więc odzwierciedlenia w wymiarze społecznym. Jakie są przyczyny trwałości tego wewnętrznego podziału?

Zadaniem książki jest analiza sposobu zarządzania informacją w medialnym dyskursie politycznym RFN w odniesieniu do wschodnioniemieckich wydarzeń 1989/1990 r. na przykładzie prasy opiniotwórczej. Jej celem jest ustalenie jak linia redakcyjna przekładała się na optykę widzenia rzeczywistości politycznej i społecznej, i dalej, na zawartość publikowanych treści? Czy przekaz mediów zaspokajał zwiększone potrzeby informacyjne odbiorców w obu częściach Niemiec? Czy media poprzez swój management informacyjny rzeczywiście przyczyniały się do zjednoczenia także w wymiarze społecznym, a nie tylko politycznym?

Wyniki badań są raczej pesymistyczne i wskazują, że media docierały do swoich odbiorców i szerzej – opinii publicznej – ze swoiście politycznie uargumentowaną treścią i odmiennym przesłaniem co do docelowych rezultatów wydarzeń, zachodzących w Niemieckiej Republice Demokratycznej. W ten sposób media stały się aktywnymi ośrodkami sterowania informacją w procesie komunikacji politycznej RFN w odniesieniu do wschodnioniemieckiego przełomu politycznego i wynikłego w jego następstwie niemieckiego zjednoczenia.


Spis treści

Wstęp

1. Komunikacja polityczna - uwagi definicyjne, charakterystyka dziedziny badań

2. Zarządzanie informacją w relacjach media-polityka

3. Znaczenie prasy opiniotwórczej w procesie komunikacji politycznej

3.1. Znaczenie przekazu prasy opiniotwórczej dla polityków
3.2. Tygodniki Die Zeit i Rheinischer Merkur jako przykład prasy opiniotwórczej
3.3. Zjednoczenie Niemiec jako przykład sytuacji zwiększonego zapotrzebowania na informację. Czytelnictwo prasy w okresie zjednoczenia

4. Medialny obraz zjednoczenia Niemiec na przykładzie wybranych mediów opiniotwórczych
4.1. Wyniki wybranych badań dotyczących przekazu mediów na temat zjednoczenia Niemiec
4.2. Treść przekazu prasy opiniotwórczej o różnej opcji światopoglądowej:
analiza porównawcza zawartości treści przekazu tygodników Die Zeit i Rheinischer Merkur (wrzesień 1989-marzec 1990)

5. Analiza stanowisk zachodnioniemieckich partii SPD i CDU wobec przełomowych wydarzeń 1989/1990

6. Stanowisko partii SPD i CDU a treść przekazu wybranych tytułów prasy opiniotwórczej w okresie zjednoczenia - analiza porównawcza


Podsumowanie
Spis ilustracji
Bibliografia
Kalendarium wydarzeń