Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Media w wychowaniu, dydaktyce oraz zarządzaniu

25-03-2015, 9:29
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 34.99 zł     
Użytkownik Sanarksiegarnia
numer aukcji: 5119523376
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 2   
Koniec: 25-03-2015 08:44:22

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2011
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

e-mail: [zasłonięte]@onet.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753








Stron: 222
Format: 16,5 x 23,5 cm
Rok wydania: 2011
Oprawa: miękka, klejona



Media w wychowaniu, dydaktyce oraz zarządzaniu informacją edukacyjną szkoły

Tomasz Huk

Niniejsza publikacja wnosi istotny wkład w toczący się dialog na temat wprowadzenia do szkół edukacji medialnej jako przedmiotu. Ukazuje i uświadamia szerokie spektrum zastosowania mediów we wszystkich procesach przebiegających w szkole. Książka analizuje problematykę negatywnego wpływu mediów na dzieci i młodzież, ale również wskazuje możliwości ich pozytywnego zastosowania zarówno w procesie wychowania, jak i w procesie dydaktycznym.

Praca adresowana jest do licznego grona odbiorców, którzy pragną, aby media stały się sojusznikiem zmian zachodzących w systemie edukacji. Autor liczy, że przedstawione w monografii rozważania i wnioski przysłużą się zarówno nauczycielom, studentom pedagogiki, pedagogom, jak i pracownikom nauki jako materiał źródłowy oraz inspiracje do dalszych samodzielnych i pogłębionych studiów nad wykorzystaniem mediów w edukacji.

 

Prezentowana praca monograficzna składa się ze wstępu, pięciu rozdziałów i zakończenia.

W pierwszym rozdziale pt. Pedagogiczne aspekty wykorzystania mediów zamieszczono treści dotyczące pedagogiki medialnej w kontekście działalności współczesnego człowieka. Przedstawiono tam informacje o rodzajach mediów oraz ich wpływie na zachowanie człowieka, ze szczególnym uwzględnieniem gier komputerowych, których podział zestawiono z podziałem gier i zabaw dziecięcych. W drugiej części rozdziału scharakteryzowane zostały kompetencje medialne w odniesieniu do kompetencji kluczowych kształtowanych we współczesnej szkole. Opisano również walory wychowawcze kształtowania omawianych kompetencji.

W rozdziale drugim – Cele i zadania edukacji medialnej przedstawione zostały treści edukacji medialnej, które możemy znaleźć w obowiązującej podstawie programowej przedszkola, szkoły podstawowej, gimnazjum, szkoły ponadgimnazjalnej, oraz warunki i sposoby ich realizacji.

Rozdział trzeci – Media w procesie dydaktycznym porusza treści, w których podkreślona została wartość edukacji medialnej w szkolnej rzeczywistości. Zwrócono tam uwagę na cele i treści edukacji medialnej w podstawie kształcenia ogólnego. Rozdział czwarty poświęcony został wybranym aspektom wpływu mediów na proces wychowania. Zaprezentowana problematyka skupia się wokół postaw ucznia wobec mediów w kontekście kształtowania pozytywnych postaw oraz w kontekście negatywnego wpływu mediów na zachowanie dzieci i młodzieży. W rozdziale tym przedstawiono również trudne sytuacje wychowawcze będące wynikiem negatywnego oddziaływania mediów.

Rozdział piaty dotyczy, jakże często pomijanych, promocji i informacji edukacyjnej w szkole. Problematyka ta nie jest zbyt często charakteryzowana w literaturze pedagogicznej, gdyż wiąże się głównie z procesem organizacyjnym. Przedstawione treści oscylują wokół zagadnień z zakresu public relations szkoły
i dotyczą kształtowania wizerunku szkoły, zarządzania informacją, wykorzystania szkolnego monitoringu, który posiada większość szkół w Polsce, kwestii związanych ze szkolną stroną internetową oraz kontaktów przedstawicieli szkoły z mass mediami, które są coraz częstsze.



Spis treści:

Wstęp

Rozdział 1

Pedagogiczne aspekty wykorzystania mediów

1.1. Rola mediów w życiu człowieka

1.1.1. Rodzaje mediów oraz ich wpływ na człowieka

1.1.2. Oświatowo-wychowawcza rola radia i telewizji

1.2. Kompetencje kluczowe a kompetencje medialne

współczesnego człowieka

1.2.1. Charakterystyka kompetencji medialnych

1.2.2. Kształtowanie kompetencji medialnych

 

Rozdział 2

Cele i zadania edukacji medialnej

2.1. Treści edukacji medialnej w podstawie programowej

kształcenia ogólnego na różnych poziomach

wychowania i nauczania

2.1.1. Przedszkole

2.1.2. Szkoła podstawowa

2.1.3. Gimnazjum

2.1.4. Szkoła ponadgimnazjalna

2.2. Zalecane warunki i sposób realizacji treści edukacji medialnej

 

Rozdział 3

Media w procesie dydaktycznym

3.1. Metody kształcenia wykorzystujące media proste i złożone

3.2. Przykłady wykorzystania mediów w procesie dydaktycznym

3.3. Media w wewnątrzszkolnym systemie oceniania

3.3.1. Rodzaje ocen szkolnych

3.3.2. Ocena wytworów medialnych

3.3.3. Komputer w procesie oceniania ucznia

3.3.4. Dziennik elektroniczny w szkole

3.4. Innowacje pedagogiczne wykorzystujące media

3.4.1. Charakterystyka innowacji pedagogicznych

wykorzystujących media

3.5. Media w wewnątrzszkolnym systemie doskonalenia nauczycieli  

3.5.1. Wiedza i umiejętności medialne nauczyciela

 

Rozdział 4

Media w procesie wychowania

realizowanym przez szkołę

4.1. Uczeń a media

4.1.1.
Media w kształtowaniu pozytywnych postaw uczniowskich 

4.1.2. Negatywne aspekty mediów

Rozdział 5

Promocja i informacja edukacyjna w szkole

5.1. Zarządzanie informacją w szkole

5.2. Kształtowanie wizerunku szkoły

5.3. Wykorzystanie szkolnego monitoringu 

5.4. Szkolny serwis WWW

5.5. Informacja edukacyjna a mass media

Zakończenie

Bibliografia





© PanelReklamowy