Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Media Szkic z filozofii i pedagogiki dystansu

28-02-2012, 14:06
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 36.60 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029714429
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 7   
Koniec: 30-01-2012 10:05:12

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 2009
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron:152
Format: Format B5
Rok wydania: 2009
Oprawa: Oprawa twarda, szyta



Media Szkic z filozofii i pedagogiki dystansu

Tomasz Szkudlarek

Niniejsza książka mieści się, pod względem poruszanej w niej problematyki, w obszarze zainteresowań pedagogiki kultury. Autor pyta w niej o współczesność, próbuje nadać zachodzącym w niej przeobrażeniom jakiś - na własny użytek zdefiniowany - sens, zastanawia się nad zadaniami edukacji, jakie z tych przeobrażeń mogą wynikać.

Próbuje się przyjrzeć pewnym aspektom współczesnej kultury okiem człowieka poszukującego w niej jakiejś - choćby paradoksalnej i nieciągłej - logiki, i zastanowić się na tym, jakie z tego obrazu mogą płynąć konsekwencje dla myślenia o edukacji. Kwestią interesującą go szczególnie jest kulturowa heterogeniczność, nieciągłość właśnie, stanowiąca o swoistej policentryczności (czy wręcz decentracji, braku centrum) współczesnego pejzażu kulturowego. Można powiedzieć, że mamy tu do czynienia z dość zasadniczą zmianą metafor orientujących myślenie o edukacji i kulturze.

 

Niniejsza książka jest krytycznym esejem: próbką, szkicem, zarysem problemu. Jest to jedynie zapis własnej próby rozumienia współczesnego „pejzażu medialnego” w kontekście zadań stawianych edukacji. Może jednak przyczynić się nieco do wzmożenia dyskusji na temat zadań edukacji w symulowanym przez telewizję świecie.




Spis treści

Wprowadzenie: Kultura i oddalenie

 

Część pierwsza

Historia, albo trzy historie

 

Upadek, czyli historia mityczna

Upodmiotowienie, czyli historia psychologiczna

Mówione, pisane, widziane: władza i dyskurs

De-naturalizacja, czyli krytyczna historia przedstawień

 

Część druga

Jednostka i społeczeństwo we współczesnym pejzażu medialnym:

ku teorii intermedialnej edukacji

 

Media i społeczeństwo

Telewizja, biznes i polityka

Polityka reprezentacji, czyli co jest (?) oczywiste

Mówione, pisane, widziane – raz jeszcze

Media, dystans i edukacja

Media, szkoła i konstrukcja świata społecznego

„Świat wspólny” i misja szkoły

Szkoła multimedialna

Edukacja jako medium dystansu

Kultura wizualna w edukacji krytycznej

Wymiary interwencji: kilka postulatów

pod adresem edukacji medialnej

 

Zakończenie, chyba bez konkluzji

 

Summary

 

Indeks

 

Bibliografia