PIOTRKOWSKIE STUDIA PEDAGOGICZNE. TOM 10.
DYDAKTYKA INFORMATYKIred. Michał Pindera
2003, 184 strony OPIS Jesteśmy świadkami masowego upowszechniania informacji, będącej pośrednio przyczyna coraz szybszego tempa życia i związanych z tym zmienności, różnorodności i nowości towarzyszących człowiekowi. Najbardziej rozwijającą się dziedziną stał się przemysł telekomunikacyjny oraz komputery. Czynnikiem o największym oddziaływaniu na społeczeństwo są mass media i nowe media. Media są z jednej strony źródłem informacji, z drugiej bardzo silnie kształtują system wartości i postawy ludzi oraz coraz częściej stają się narzędziami intelektualnej pracy człowieka. Niosą jednak ze sobą również zagrożenia wychowawcze i społeczne. Dlatego też istnieje potrzeba nauczania ludzi posługiwania się mediami, selektywnego a nawet analityczno-krytycznego odbioru informacji, ich wartościowania, umiejętnego gromadzenia i przetwarzania.
Książka adresowana jest do wszystkich korzystających ze współczesnych mediów. Wypełnia lukę między tradycyjną technologią kształcenia a zastosowaniem informatyki w procesie nauczania-uczenia się (ang. e-Iearning, distance learaing).
Głównym celem pracy jest kształtowanie nowatorskich postaw użytkowników współczesnych mediów.
Autorzy przedstawiają zastosowanie mediów, komputerów w szkole, zagrożeń wynikających ze stosowania technik informatycznych.
Praca przeznaczona jest dla nauczycieli szkół podstawowych, gimnazjalnych i po-nadgimnazjalnych, studentów, zwłaszcza studiów pedagogicznych i innych kierunków korzystających z najnowszych mediów. Adresatami są również uczniowie i dorośli, którzy mogą wzbogacać i rozszerzać swoją wiedzę z najnowszych elektronicznych źródeł informacyjnych.
SPIS TREŚCI Wstęp
Stanisław Kaczor -
Społeczeństwo informacyjne - nadzieje i zagrożenia
Michał Pindera -
Metody nauczania w szkole
Danuta Morańska -
Zastosowanie systemów autorskich do wspomagania procesu kształcenia
Paweł Pindera -
Media i multimedia w edukacji szkolnej
Piotr Porwik -
Wykorzystanie technik multimedialnych w nauczaniu dystansowym
Jan Piecha -
Zasady projektowania i udostępniania zasobów informatycznych w systemach kształcenia dystansowego
Jan Piecha -
Przykłady zasobów informatycznych dla systemów kształcenia dystansowego
Krzysztof Bareła -
Numeryczna reprezentacja liczb w komputerze
Paweł Plaskura-
Niezawodność i koszty tworzenia oprogramowania
Michał Pindera -
Komputer w praktyce szkoły
Piotr Kowolik -
Komputerowe media informacyjne w bibliotece szkolnej
Mirosław Kisiel -
Komputer w edukacji muzycznej
Walery Byków
Ocena kompetencji w systemie oświaty zawodowej
Stanisław Mikołajczyk, Magdalena Kowalska
Optymalizacja funkcji wielu zmiennych z zastosowaniem programu Solwer
Recenzje
Piotr Kowolik
Józef Bednarek, Media w nauczaniu
Paweł Plaskura - Edward Krawczyński, Zbigniew Talaga, Maria Wilk,
Technologia informacyjna
Informacje o autorach