Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Media i nowoczesność Społeczna teoria mediów

28-02-2012, 14:11
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 34 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029714186
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 7   
Koniec: 30-01-2012 10:01:48

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Rok wydania (xxxx): 2006
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Email: [zasłonięte]@arik.pl
kom: 0510 [zasłonięte] 753










Stron: 259
Format: 17.0x24.5cm
Rok wydania: 2005
Oprawa: Miękka

Media i nowoczesność Społeczna teoria mediów

Thompson John R.


Jaką rolę pełnią środki masowego komunikowania w formowaniu współczesnych społeczeństw? Jak powinniśmy rozumieć społeczne oddziaływanie komunikowania i dyfuzji informacji, począwszy od wynalezienia druku w XV-wiecznej Europie, a na obecnej ekspansji globalnych sieci telekomunikacyjnych kończąc?

W niniejszej książce John B. Thompson próbuje znaleźć odpowiedź na te i inne pytania. Stworzył on społeczną teorię komunikowania i mediów. Twierdzi, że rozwój mediów komunikowania wpływa na transformację przestrzenną i czasową uwarunkowań życia społecznego, kreuje nowe formy działania i współdziałania, które nie są już połączone z jednością miejsca i czasu. Konsekwencje tej transformacji mają wpływ na wiele aspektów naszego życia, od najbardziej intymnych osobistych doświadczeń do zmiany natury sfery publicznej i zjawiska widoczności publicznej. Thompson rozwija swoje argumenty poprzez analizę kilku powiązanych ze sobą tematów:
- wzrost medialnych interakcji
- kreacje nowych form widoczności medialnej
- pojawienie się globalnych sieci komunikacyjnych
- transformację tradycji
- własne "ja" a doświadczenie w zmediatyzowanym świecie
- zmianę charakteru sfery publicznej

"Media i nowoczesność. Społeczna teoria mediów" to doskonałe źródło dla studentów socjologii i politologii, badaczy socjologii kultury i mediów, a także wszystkich zainteresowanych teorią komunikowania.

Spis treści:

Przedmowa 7
Wstęp 9


Rozdział 1.
- Komunikowanie a kontekst społeczny 19
- Działanie, władza i komunikowanie 21
- Wykorzystanie środków komunikowania 26
- Cechy ,,komunikowania masowego" 31
- Przeorganizowanie czasu i przestrzeni 37
- Komunikowanie i przyswajanie przekazów w życiu codziennym 43


Rozdział 2.
- Media a rozwój nowoczesnych społeczeństw 53
- Instytucjonalne rozmowy nowoczesnych społeczeństw 56
- Komunikowanie, komodyfikacja i nastanie ery druku 60
- Rozwój handlu informacjami 71
- Teoria sfery publicznej: ocena wstępna 76
- Rozwój przemysłów medialnych: szkic 81


Rozdział 3.
- Powstanie interakcji społecznej 89
- Trzy typy interakcji 90
- Społeczna organizacja pośredniej quasi-inteakcji 95
- Działanie na dystans (1): oddziaływanie na odbiorcę w kontekście sprzężenia zwrotnego 104
- Działanie na dystans (2): sprzężenie zwrotne w kontekście istniejącego dystansu 113


Rozdział 4.
- Transformacja widoczności 123
- Prywatne i publiczne 124
- Publiczność nie zlokalizowana: początki medialnego upublicznienia 128
- Zarządzanie widocznością medialną 137
- Granice kontroli: gafy, skandale i inne źródła kłopotów 142


Rozdział 5.
- Globalizacja komunikowania 153
- Pojawienie się globalnych sieci komunikowania 155
- Współczesne wzory komunikowania globalnego: przegląd 162
- Teoria imperializmu kulturowego: ponowna ocena 167
- Globalne rozpowszechnianie i lokalne przyswajanie przekazów: w kierunku teorii globalizacji mediów 175


Rozdział 6.
- Przemieszczanie tradycji 183
- Charakter tradycji 185
- Tradycja a media (1): burzenie tradycji? 191
- Tradycja a media (2): tradycja oderwania od korzeni 199
- Migrujące populacje, tradycje ludów koczowniczych: niektóre źródła konfliktu kulturowego 203


Rozdział 7.
- Własne ,,ja" a doświadczenie w zmediatyzowanym świecie 209
- Własne ,,ja" a projekcja symboliczna 211
- Nieodwzajemniona bliskość na dystans 219
- Zdobywanie doświadczeń i ich mediatyzacja 223
- Nowe możliwości, nowa odpowiedzialność: życie w zmediatyzowanym świecie 229


Rozdział 8.
- Nowe oblicze upublicznienia 223
- Upublicznienie ponadnarodowe 234
- Widoczność ponadlokalna 240
- Ku odnowie demokratycznej polityki 244
- Ku etyce odpowiedzialności globalnej 251