Belief & Betrayal studia Artematica to klasyczna przygodówka zrealizowana w stylu point&click. Działającego w częściowo trójwymiarowym środowisku bohatera oglądamy z perspektywy trzeciej osoby. Bardzo mocną stroną tytułu jest mroczna, intrygująca fabuła, dotykająca tematyki wiary i Kościoła.
Wcielamy się w postać dziennikarza Jonathana Dantera. Pewnego ponurego, listopadowego dnia nasz bohater, przygotowujący się właśnie do wywiadu z kardynałem, odbiera telefon z Londynu. Rozmówca - detektyw Scotland Yardu - informuje Jonathana o tragicznej śmierci jego wuja, którego znaleziono zasztyletowanego. Wiadomość jest w równym stopniu szokująca co niezrozumiała - dziennikarz był przekonany, że wuj nie żyje od dziesięciu lat! Nie zastanawiając się długo Jonathan wsiada na pokład samolotu i udaje się do Anglii, by wyjaśnić sprawę.
W ten sposób zaczyna się seria niesamowitych wydarzeń, które doprowadzą naszego bohatera do odkrycia spisku sięgającego dwa tysiące lat wstecz, do początków chrześcijaństwa. Jonathan jest zmuszony nie tylko walczyć o swe życie, ale także znaleźć odpowiedź na szereg pytań. Czy jego wuj był tajnym agentem Watykanu? Jaka jest rola bezwzględnego, sekretnego stowarzyszenia, którego korzenie sięgają dnia, w którym Judasz przyjął trzydzieści srebrników za zdradę Jezusa? czym jest legendarny relikt o którym nikt głośno nie mówi?
Trop wiedzie od Londynu, poprzez Chartres, Wenecję i Rzym, aż do tajemniczego zamku na południu Włoch. Prowadząc śledztwo odwiedzamy między innymi średniowieczny kościół, ogromną posiadłość, ponure zamkowe komnaty, podziemne lochy, bibliotekę przechowującą księgi, które powinny być zniszczone przez Inkwizycję, a nawet muzeum watykańskie. Na szczęście Jonathan nie jest zdany tylko na siebie, w pewnym momencie dołączą do niego przyjaciele, m.in. piękna Katrin, która niejednokrotnie okaże się pomocna.
Jak na przygodówkę przystało, w Belief & Betrayal nie brakuje sposobności do ruszenia głową, znajdujemy wiele przedmiotów, które okażą się potrzebne w odpowiednim momencie. Co więcej, znaleziska nie służą tylko do tego, by je łączyć ze sobą. Niejednokrotnie trzeba je wręczyć innym postaciom. W rozwiązywaniu zagadek pomaga osobisty dziennik oraz specjalny notatnik, w którym bohater zapisuje swoje spostrzeżenia.