Wstęp Część I. Mechanizmy naznaczania społecznego. Próba refleksji teoretycznych Rozdział 1. Naznaczanie społeczne w perspektywie symbolicznego interakcjonizmu i fenomenologii 11 1.1. Interakcjonizm w ujęciu G.H.Meada i G.Simmla 11 1.2. Fenomenologia A Schutza 19 Rozdział 2. Koncepcje naznaczania społecznego 27 2.1. Prekursorzy nurtu naznaczania społecznego 27 2.2. Główni przedstawiciele koncepcji naznaczania społecznego 2.3. Konformistyczne i nonkonformistyczne procesy samonaznaczania , 2.4. Koncepcja dewiacji pozytywnej 54 Rozdział 3. Naznaczanie społeczne -autorska próba interpretacji pojęcia 61 Część ll. Mechanizmy naznaczania społecznego - uwagi metodołogiczne Rozdział 4. Metodologiczne podstawy przeprowadzonych badań 4.1. Przedmiot i cel badań. Główne problemy badawcze 4 2. Hipotezy badawcze 4.3. Zmienne i ich wskaźniki 4.4. Metoda. badań 4.5. Techniki i narzędzia badawcze wykorzystywane w badanich 4.5.1. Kwestionariusz ankiety 4.5.2. 'Wywiad . 4.5.3. Obserwacja . 4.6. Sposób opracowania materiału badawczego _. '" 4.7. Forma prezentacji materiału badawczego . Część III. Naznaczanie społeczne - analiza badań empirycznych Rozdział 5. Charakterystyka badanej zbiorowości . 5.1. Specyfika grupy badawczej ; . 5.2. Struktura społeczno-demograficzna badanych . Rozdział 6. Interpretacja badań . 6.1. Obraz samego siebie 1:: . 6.2. Poczucie bycia gorszym . 6.3. Kontakty towarzyskie :, 6.4. Cele; plany, wyobrażenia badanych o ich życiu . Zakończenie Bibliografia , : . |