MECHANIKA RUCHU POCIĄGÓW
Adolf Langrod
Wydawnictwo: WKŁ, 1963
Oprawa: twarda płócienna
Stron: 194
Stan: bardzo dobry, nieaktualna pieczątka
Książka omawia zasady ruchu pociągów przy różnych rodzajach trakcji stosowanych obecnie na głównych kolejach normalnotorowych oraz opisuje działanie hamulców ze szczególnym uwzględnieniem osiągnięć naukowych i postanowień międzynarodowych związków kolejowych w ostatnim 10-leciu.
Książka przeznaczona jest dla słuchaczy szkół wyższych, konstruktorów lokomotyw i wagonów silnikowych oraz dla inżynierów kolejowych służby trakcji.
SPIS TREŚCI
Wiadomości wstępne
CZĘŚĆ A
NAPĘD POCIĄGÓW W OGÓLNOŚCI
Rozdział I. Siły współdziałające w napędzie
1. Ruch pojazdu trakcyjnego pod działaniem sił zewnętrznych i wewnętrznych
2. Granica stanów pracy silnika trakcyjnego
3. Granica przyczepności
a. Współczynnik wykorzystania ciężaru napędnego
b. Charakterystyka przyczepności pojazdu trakcyjnego
4. Opory ruchu pociągu
a. Uwagi ogólne
b. Opór biegu
c. Opór wzniesienia
d. Opór
e. Opór przyśpieszenia
Rozdział II. Jazda
1. Granica stanów pracy pojazdu trakcyjnego
2. Szybkości graniczne
3. Zdolność pociągowa pojazdu trakcyjnego
4. Przyśpieszenie
a. Zależność przyśpieszenia od jednostkowego oporu przyśpieszenia . . . .
b. Wpływ mas wirujących na przyśpieszenie pociągu
c. Opór przyśpieszenia na granicy stanów pracy pojazdów trakcyjnych . .
5. Czas jazdy y •
a. Podstawy określania czasu jazdy
b. Rachunkowe określenie czasu jazdy
c. Rysunkowe określenie czasu jazdy
1) Uwagi wstępne
2) Długościowe równoważniki wielkości fizycznych
3) Kreślenia funkcji v = f(s) i f = f(s) metodą stycznych ....
4) Kreślenie funkcji v = f(s) i t = f(s) metodami klinów czasu jazdy .
d. Funkcje v = i{s) i f = f(s) przed zatrzymaniem pociągu na stacji .
CZĘŚĆ B
CHARAKTERYSTYKI POCIĄGOWE POJAZDÓW TRAKCYJNYCH RÓŻNYCH RODZAJÓW TRAKCJI
Rozdział III. Trakcja parowa
Oznaczenia
1. Największa siła pociągowa osiągalna przy uruchamianiu parowozu . . .
a. Uwagi wstępne
b. Największy osiągalny współczynnik przyczepności przy pojedynczym rozprężaniu pary
c. Największy osiągalny współczynnik przyczepności przy podwójnym rozprężeniu pary
2. Silnikowa granica stanów pracy parowozu
3. Jednostkowy rozchód pary
a. Rozważania teoretyczne
b. Doświadczalne określenie zależności jednostkowego rozchodu pary od parametrów pracy parowozu
4. Granica dławienia
5. Stan pary w rurze wlotowej
6. Granica stanów pracy parowozu w ruchu ciągłym
Rozdział IV. Trakcja elektryczna . . .
Oznaczenia
1. Uwagi wstępne
2. Porównanie pod względem trakcyjnym parowozów i elektrycznych pojazdów trakcyjnych
3. Stan pracy silników i pojazdu
4. Regulacja stanu pracy silników trakcyjnych
5. Regulacja stanu pracy przez zmianę układu połączeń silników
6. Regulacja stanu pracy przez osłabienie wzbudzenia
7. Regulacja stanu pracy pojazdów prądu jednofazowego
8. Napięcie znamionowe
9. Granica stanów pracy
10. Układ stopni roboczych
11. Określenie charakterystyk n = f(I) i M = f(I)
Rozdział V. Trakcja spalinowa
Oznaczenia
1. Pojęcia zasadnicze
a. Moc silnika Diesla pojazdów trakcyjnych
b. Charakterystyki silnika i pojazdu
c. Regulacja stanów pracy silnika
d. Przekładnia
2. Przekładnia mechaniczna
3. Przekładnia hydrauliczna
a. Zespoły hydrauliczne
b. Systemy przekładni hydraulicznej i równania podstawowe
c. Charakterystyki przekładni hydraulicznych złożonych z samych zmieniaczy
d. Charakterystyki przekładni złożonych ze zmieniaczy i sprzęgieł hydraulicznych
4. Przekładnia elektryczna
CZĘŚĆ C HAMOWANIE
Oznaczenia
Rozdział VI. Działanie hamulców .
1. Pojęcia zasadnicze
2. Intensywność hamowania hamulców klockowych .
3. Współczynnik tarcia klocka hamulcowego o koło i granica przyczepności
podczas hamowania
4. Przebiegi podczas hamowania hamulcem o jednostopniowym nacisku na klo
cki i hamulcem o dwustopniowym nacisku na klocki
5. Największa dopuszczalna intensywność hamowania
Rozdział VII. Hamowność
1. Wytwarzany przez hamulce opór ruchu
2. Zależność drogi hamowania od warunków ruchu
3. Kryterium bezpieczeństwa ruchu
4. Graniczne wartości ciężaru hamującego.
a. Hamulec o sprężonym powietrzu
b. Hamulec ręczny
5. Realizacja przepisów UIC o granicznych wartościach ciężaru hamującego
a. Hamowanie ciężaru własnego . • • •
b. Hamowanie ładunku
![MECHANIKA RUCHU POCIĄGÓW Langrod kolejnictwo SPIS](http://img17.allegroimg.pl/photos/oryginal/54/97/23/08/549<span class=hidden_cl>[zasłonięte]</span>0821)