Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

MECHANIKA RUCHU POCIĄGÓW Langrod kolejnictwo SPIS

09-07-2015, 10:27
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 59 zł     
Użytkownik Profi-Libris
numer aukcji: 5497230821
Miejscowość Katowice
Wyświetleń: 2   
Koniec: 09-07-2015 10:13:21

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

kontakt komentarze nasza oferta strona o mnie

 

przedmiot aukcji:

MECHANIKA RUCHU POCIĄGÓW

Adolf Langrod

Wydawnictwo: WKŁ, 1963
Oprawa: twarda płócienna
Stron: 194
Stan: bardzo dobry, nieaktualna pieczątka

Książka omawia zasady ruchu pociągów przy różnych rodzajach trakcji stosowanych obecnie na głównych kolejach normalno­torowych oraz opisuje działanie hamulców ze szczególnym uwzglę­dnieniem osiągnięć naukowych i postanowień międzynarodowych związków kolejowych w ostatnim 10-leciu.
Książka przeznaczona jest dla słuchaczy szkół wyższych, kon­struktorów lokomotyw i wagonów silnikowych oraz dla inżynierów kolejowych służby trakcji.

SPIS TREŚCI


Wiadomości wstępne
   
CZĘŚĆ A
NAPĘD POCIĄGÓW W OGÓLNOŚCI

Rozdział I. Siły współdziałające w napędzie   
1.  Ruch pojazdu trakcyjnego pod działaniem sił zewnętrznych i wewnętrznych
2.  Granica stanów pracy silnika trakcyjnego   
3.  Granica przyczepności   
a.  Współczynnik wykorzystania ciężaru napędnego   
b.  Charakterystyka przyczepności pojazdu trakcyjnego   
4.  Opory ruchu pociągu   
a.  Uwagi ogólne    
b.  Opór biegu   
c.  Opór wzniesienia   
d.  Opór     
e.  Opór przyśpieszenia   

Rozdział II. Jazda    
1.  Granica stanów pracy pojazdu trakcyjnego   
2.  Szybkości graniczne   
3.  Zdolność pociągowa pojazdu trakcyjnego   
4.  Przyśpieszenie    
a.  Zależność przyśpieszenia od jednostkowego oporu przyśpieszenia . . . .
b.  Wpływ mas wirujących na przyśpieszenie pociągu   
c.  Opór przyśpieszenia na granicy stanów pracy pojazdów trakcyjnych . .
5.  Czas jazdy    y    •
a.  Podstawy określania czasu jazdy       
b.  Rachunkowe określenie czasu jazdy   
c.  Rysunkowe określenie czasu jazdy   
1)  Uwagi wstępne   
2)  Długościowe równoważniki wielkości fizycznych   
3)  Kreślenia funkcji v = f(s) i f = f(s) metodą stycznych ....
4)  Kreślenie funkcji v = f(s) i t = f(s) metodami klinów czasu jazdy .
d.  Funkcje v = i{s) i f = f(s) przed zatrzymaniem pociągu na stacji .

CZĘŚĆ B
CHARAKTERYSTYKI POCIĄGOWE POJAZDÓW TRAKCYJNYCH RÓŻNYCH RODZAJÓW TRAKCJI

Rozdział III. Trakcja parowa    
Oznaczenia   
1.  Największa siła pociągowa osiągalna przy uruchamianiu parowozu . . .
a.  Uwagi wstępne   
b.  Największy osiągalny współczynnik przyczepności przy pojedynczym rozprężaniu pary   
c.  Największy osiągalny współczynnik przyczepności przy podwójnym rozprę­żeniu pary   
2.  Silnikowa granica stanów pracy parowozu   
3.  Jednostkowy rozchód pary   
a.  Rozważania teoretyczne   
b.  Doświadczalne określenie zależności jednostkowego rozchodu pary od parametrów pracy parowozu   
4.  Granica dławienia       
5.  Stan pary w rurze wlotowej   
6.  Granica stanów pracy parowozu w ruchu ciągłym   
   
Rozdział IV. Trakcja elektryczna . . .         
Oznaczenia   
1.  Uwagi wstępne            
2.  Porównanie pod względem trakcyjnym parowozów i elektrycznych pojaz­dów trakcyjnych   
3.  Stan pracy silników i pojazdu   
4.  Regulacja stanu pracy silników trakcyjnych   
5.  Regulacja stanu pracy przez zmianę układu połączeń silników   
6.  Regulacja stanu pracy przez osłabienie wzbudzenia   
7.  Regulacja stanu pracy pojazdów prądu jednofazowego   
8.  Napięcie znamionowe   
9.  Granica stanów pracy    
10.  Układ stopni roboczych   
11.  Określenie charakterystyk n = f(I) i M = f(I)
   
Rozdział V. Trakcja spalinowa   
Oznaczenia   
1.  Pojęcia zasadnicze   
a.  Moc silnika Diesla pojazdów trakcyjnych   
b.  Charakterystyki silnika i pojazdu   
c.  Regulacja stanów pracy silnika   
d.  Przekładnia   
2.  Przekładnia mechaniczna   
3.  Przekładnia hydrauliczna    
a.  Zespoły hydrauliczne   
b.  Systemy przekładni hydraulicznej i równania podstawowe   
c.  Charakterystyki przekładni hydraulicznych złożonych z samych zmie­niaczy    
d.  Charakterystyki przekładni złożonych ze zmieniaczy i sprzęgieł hydrau­licznych    
4.  Przekładnia elektryczna   

CZĘŚĆ C HAMOWANIE

Oznaczenia   

Rozdział VI. Działanie hamulców .
1.  Pojęcia zasadnicze     
2.  Intensywność hamowania hamulców klockowych .
3.  Współczynnik tarcia klocka hamulcowego o koło i granica przyczepności
podczas hamowania     
4.  Przebiegi podczas hamowania hamulcem o jednostopniowym nacisku na klo­
cki i hamulcem o dwustopniowym nacisku na klocki   
5.  Największa dopuszczalna intensywność hamowania 
   
Rozdział VII. Hamowność     
1.  Wytwarzany przez hamulce opór ruchu   
2.  Zależność drogi hamowania od warunków ruchu     
3.  Kryterium bezpieczeństwa ruchu     
4.  Graniczne wartości ciężaru hamującego.   
a.  Hamulec o sprężonym powietrzu     
b.  Hamulec ręczny       
5.  Realizacja przepisów UIC o granicznych wartościach ciężaru hamującego
a.  Hamowanie ciężaru własnego . • • •     
b.  Hamowanie ładunku   

 

 

MECHANIKA RUCHU POCIĄGÓW Langrod kolejnictwo SPIS

strona o mnie | nasza oferta | komentarze | kontakt

Copyright © 2011 Profi-Libris Marcin Badocha
created by krzysztofschmidt