Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Meandry e-learningu Grażyna Penkowska - nowa

28-02-2012, 14:23
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 35.20 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029717075
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 8   
Koniec: 30-01-2012 10:36:36

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2010
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 172
Format: 16,5 x 23,5 cm
Rok wydania: 2010
Oprawa: miękka, klejona



Meandry e-learningu

Grażyna Penkowska

E-learning na świecie rozwija się bardzo dynamicznie, przyczyniając się do zmian nie tylko w systemach edukacji poszczególnych krajów, ale także w innych dziedzinach. Dzięki e-learningowi inaczej uczymy się, pracujemy, korzystamy z dóbr kultury.
 
Książkę odróżnia od podobnych pozycji refleksja towarzysząca zarówno definiowaniu pojęć dotyczących edukacji online, jak i ich praktycznej realizacji w pracy nauczyciela akademickiego. Pozycja ta wpisuje się w trend postrzegania sieci jako optymalnego środowiska uczenia się w polskich szkołach wyższych. Środowisko to może realizować wszystkie założone cele danego etapu edukacyjnego (e-learning), uzupełniać formę tradycyjną (blended learning), lub wspomagać klasyczną edukację poprzez sieć.
 
Książka pisana jest z perspektywy praktyka, ale autorka nie uchyla się od rozwijania własnych koncepcji mogących stanowić udział w budowanych teoretycznych podstawach kształcenia zdalnego.


Spis treści:

Wstęp

1. Rozwój e-edukacji w Polsce i na świecie

1.1. Krótka historia rozwoju kształcenia na odległość
   1.1.1. Kształcenie korespondencyjne
   1.1.2. Nowe technologie w kształceniu na odległość
1.2. E-edukacja nowoczesną odmianą kształcenia zdalnego
   1.2.1. Pierwsze studia zdalne
   1.2.2. Internet w kształceniu na odległość
1.3. E-learning wirtualnym środowiskiem uczenia się
   1.3.1. Dostęp do Internetu w Polsce
   1.3.2. Społeczność sieciowa w e-edukacji
   1.3.3. Wirtualne środowisko edukacyjne
   1.3.4. Budowanie więzi sieciowej w grupie e-learningowej

2. Różne spojrzenia na e-edukację

2.1. Definicje e-learningu
   2.1.1. Potoczne rozumienie e-learningu
   2.1.2. Aspekty e-learningu
   2.1.3. E-learning korporacyjny i akademicki
   2.1.4. Zakres zastosowań e-learningu
   2.1.5. Typy kursów zdalnych
   2.1.6. W stronę teorii e-learningu
   2.1.7. Pięć generacji kształcenia na odległość
2.2. Czynniki sprzyjające i opóźniające rozwój edukacji zdalnej w szkołach wyższych
   2.2.1. Koszt przygotowania kursu e-learningowego
   2.2.2. Korzyści z wprowadzenia kształcenia online w uczelniach
   2.2.3. Czynniki hamujące rozwój e-learningu
2.3. Kształcenie zdalne a misja uniwersytetu
   2.3.1. Jakość kursów e-learningowych
   2.3.2. Przemiany współczesnych uniwersytetów
   2.3.3. E-learning w uniwersytecie
   2.3.4. Idea edukacji otwartej

3. Teoretyczny kontekst e-edukacji

3.1. Pedagogiczna perspektywa kształcenia online
   3.1.1. Rozumienie e-kształcenia
   3.1.2. Związek e-learningu z pedagogiką i naukami społecznymi
   3.1.3. Behawiorystyczny i konstruktywistyczny kontekst e-edukacji
   3.1.4. Instrumentalizm Deweya w kształceniu zdalnym
   3.1.5. Teorie Wygotskiego, Piageta i Brunera w e-learningu
3.2. Rola komunikowania się w e-learningu
   3.2.1. Komunikowanie się zdalne w pracy dydaktycznej
   3.2.2. Kontekst pedagogiczny komunikowania się w e-learningu
   3.2.3. Wybrane modele komunikowania
   3.2.4. Nauczyciel jako odbiorca i nadawca komunikatów medialnych
   3.2.5. Właściwości komunikacji językowej w Internecie
3.3. Standardy kształcenia zdalnego
   3.3.1. Błędne przekonania dotyczące kształcenia zdalnego
   3.3.2. Standardy kształcenia zdalnego w polskich uczelniach
   3.3.3. Zasady projektowania kursów e-learningowych
   3.3.4. Przygotowanie materiałów edukacyjnych do kształcenia online
   3.3.5. Kryteria oceny kursów e-learningowych

4. Modele e-edukacji w szkołach wyższych

4.1. Modele kształcenia zdalnego w zależności od technologii
   4.1.1. E-learning i blended learning
   4.1.2. Kształcenie synchroniczne i asynchroniczne
   4.1.3. Modele wykorzystujące otwarte technologie
   4.1.4. Platformy e-learningowe
4.2. Model m-learningu
   4.2.1. Środowisko uczenia się a miejsce uczenia się w edukacji zdalnej
   4.2.2. Ergonomia stanowiska uczenia się online
4.3. Jakość kursów e-learningowych
   4.3.1. Elementy dobrego kursu
   4.3.2. Model ADDIE
4.4. Motywacja w e-learningu
   4.4.1. Model Gilly Salmon
   4.4.2. Model 3J
4.5. Model agregowany

5. E-learning akademicki – badania własne

5.1. Wprowadzenie kształcenia zdalnego w szkole wyższej
   5.1.1. Projekt wdrożenia, realizacji i ewaluacji e-learningu
   5.1.2. Kolejne projekty i wnioski z badań
5.2. Prowadzenie zajęć zdalnych
   5.2.1. Narzędzia stosowane w e-learningu
   5.2.2. Kształcenie zdalne pedagogów

Zakończenie

Spis tabel

Spis rysunków

Bibliografia